افتتاح مرکز کارآفرینی دست آفرین در منطقه 11

سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از مرکز کار آفرینی دست آفرین که از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه راه اندازی شده است؛ گفت: قرار گرفتن این مجموعه در بزرگراه نواب و پوشش دادن ساکنان محلات منطقه 11 و 10 می تواند منشأ آثار بسیار مثبتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در شهر تهران باشد.

کلانتری افزود: اگر کارآفرینان شاغل در این بخش به خصوص معلولان جسمی که در این مجموعه مشغول به کار هستند به سمت تأسیس شرکت های تعاونی سوق داده شوند؛ می توان در قالب تسهیلات بانکی؛ خدماتی به این افراد ارائه کرد.

همچنین وحید محمدی قائم شهرداری منطقه 11 در ارتباط با مرکز دست آفرین گفت: در راستای حمایت از کارآفرینانی که نیازمند حمایت هستند مرکز خدمات اجتماعی منطقه 11 به شکل رایگان یک مجموعه در اختیار کارآفرینان قرار داده است که به عرضه و فروش محصولات خود بپردازند.

محمدی افزود: در ازای فضای رایگانی که در اختیار کارآفرینان گذاشته شده است؛ آن ها به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و کودکان کار و آموزش مهارت ها در حوزه هایی چون معرق، سفال، سرامیک و چرم به اقشار آسیب دیده می پردازند که با تعامل های صورت گرفته پس از سپری شدن دوره های آموزشی از سوی دو مرکز فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی برای تسهیل ورود این افراد به کسب و کارهای خانگی مدرک پایان دوره ارائه می شود.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 همچنین در ارتباط با کارآفرینان گفت: حمایت از کسب و کار و مشاغل خانگی و مهارت آموزی اقشار آسیب دیده از اهداف شهرداری منطقه 11 است که در میان کارآفرینان مجموعه دست آفرین هم زنان سرپرست خانوار فعال هستند و هم افراد دارای معلولیت های جسمی به ارائه محصولات ساخته دست خود می پردازند.

وی از رایزنی با مراکز حمایتی دولت و بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاه آثار کارآفرینان مجموعه دست آفرین خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا مجموعه دست آفرین هم در زمینه تولید و فروش محصولات و هم در زمینه آموزش مهارت ها به اقشار آسیب دیده به موفقیت دست یابد.

در این مجموعه محصولات ساخته دست شامل معرق، زیورآلات، چرم، سفال ،سرامیک و پوشاک از سوی کارآفرینان ارائه می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، علاقه مندان برای بازدید از این مجموعه می توانند به بزرگراه نواب، بالاتر از بریانک شرقی،نبش خیابان جوانمرد،ساختمان الوند 3،طبقه همکف،بال جنوبی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 283249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟