معلمان اسثتنایی از موثرترین نیروهای آموزش و پرورش هستند

رکنا اجتماعی: احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبی که این روزها درباره معلمان اسثتنایی از قول وی در برخی سایت‌ها مطرح شده است، اظهار داشت: من بارها گفته‌ام و بار دیگر نیز، چون در درجه اول یک معلم هستم موکداً تکرار می کنم، برای همه معلمان عزیز، به ویژه معلمان پرتلاش و صبور استثنایی احترام ویژه‌ای قائلم و دستان گچ‌اندود و یاری‌گر آنان را خاضعانه می‌بوسم.

وی افزود: بی‌شک آنچه این روزها در رسانه‌ها نقل شده و بدون تحقیق از صحت و سقم آن، دستمایه تحلیل‌های عجیب و غریب قرار گرفته است، تقطیع شده و شکل ناقص حرف‌های بنده بوده است.

عابدینی با اشاره به صحبت‌های تحریف‌ شده‌اش بیان داشت: من نه چنین حرفی زده‌ام و نه چنین باوری دارم. تمام تاکید من بر اساس قانون، جذب منابع انسانی متناسب با وظایف و مأموریت‌های پیش بینی شده است که باید واجد صلاحیت‌ها و توانمندی‌های لازم باشند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش و جایگاه معلمان استثنایی در نظام تعلیم و تربیت، گفت: معلمان اسثتنایی از موثرترین نیروهای آموزش و پرورش هستند که برای تربیت دانش‌آموزانی که نیازهای ویژه ای دارند از جان و دل مایه می‌گذارند، معلمان این گروه از دانش‌آموزان باید از شرایط، ویژگی‌ها و صلاحیت‌های خاصی برای تدریس در مدارس استثنایی برخوردار باشند که هر فردی توانایی و هنر Art چنین کار دشواری را ندارد.

وی ادامه داد: بی تردید نظام آموزش و پرورش با مجاهدت و تلاش‌های معلمان توانمند و واجد صلاحیت‌های حرفه‌ای و فداکار ارتقا یافته و رشد می کند، لذا ما صمیمانه سپاسگزار زحمات و تلاش های همه آنها هستیم، چون معلمان، آینه تمام نمای نظام آموزشی و تضمین کیفیت و جایگاه آموزش و پرورش آن کشورند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: بدون شک سعادت هر جامعه بستگی مستقیم به تلاش و همت معلمان آن جامعه دارد. امیدواریم با تلاش بی وقفه معلمان عزیز و آگاهی کامل از نقش و جایگاه ارزنده خود از عهده ایفای این وظیفه مهم و خطیر برآیند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 299155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟