ناپدید شدن 2 مرد در انفجار هولناک شهران / تخلیه خانه های اطراف محل انفجار + فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 5.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
رکنا: بامداد امروز خط لوله انتقال گاز شمال غرب تهران در منطقه شهران منفجر شد.

گزارش‌ها حاکی است این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شده است.این انفجار حدود ساعت 4:30 بامداد به وقوع پیوست و حریق ناشی از آن ساعت 6:30 مهار شده است.
مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز عنوان کرد.وی گفت: نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت خانه‌های اطراف این محل تخلیه شدند.سخنگوی اورژانس از استقرار سه دستگاه آمبولانس برای یافتن سایر مجروحان حادثه که احتمالا زیر آوار مانده اند، خبر داد. 5 نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران مجروح و 2 کارگر مترو در حادثه انفجار خط لوله گاز کشته شدند.

**تأخیر40 دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ساعت 4:30 بامداد امروز در حین انجام عملیات حفر تونل مترو، خط لوله گاز شمال غرب تهران دچار انفجار و آتش سوزی شد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز و شکسته شدن لوله علت این انفجار بوده است، تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو جان خود را از دست داد.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت گاز گفت: با توجه به اینکه تهران یک شهر زلزله خیز است و باید تمام دستگاه ها برای مواقع بحرانی آماده باشند اما متأسفانه در این حادثه شرکت گاز با تأخیر 40 دقیقه ای گاز منطقه را قطع کرد تا آتش مهار شود.
**محور امام زاده داود(ع) مسدود است

پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محور امام زاده داود (کوهسار) تهران به دلیل انفجار لوله گاز از ساعت 4:35 بامداد جمعه همچنان مسدود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل حادثه، درپی انفجار لوله گاز در خیابان کوهسار تقاطع خیابان ادهمی، گروه های آتش نشانی، پلیس راهور و انتظامی، اورژانس، نیروهای شهرداری، شرکت آبفا و گاز در صحنه حاضر شدند.
همچنین این انفجار منجر به ریزش کارگاه مترو شد که براساس شنیده ها، 2 نفر از کارگران مترو در زیر آوار گرفتار شده اند و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.
ماموران پلیس راهور تهران بزرگ نیز محدودیت های ترافیکی در خیابان کوهسار تقاطع خیابان ادهمی تا تقاطع خیابان هاشمی زاده در نظر گرفتند و رفت و آمد وسایل نقلیه بجز وسایل نقلیه امدادی در محدوده یاد شده ممنوع است.
شهردار ناحیه 2 منطقه 5 شهرداری تهران دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: فقط یک راننده بیل مکانیکی در زیر آوار و در کارگاه مانده است که تمام دستگاه های مسئول در این زمینه برای نجات وی تلاش می کنند.
محمدباقر حسینیان افزود: از ساعت های اولیه صبح جمعه ماموران شهرداری و تمام دستگاه های مسئول در محل حاضر شده و مشغول ایمن سازی محل هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که این مشکل طی 24 ساعت آینده رفع شود.
حسینیان درخصوص جبران خسارت های ایجاد شده برای ساکنان محل نیز گفت: تمام خسارت های مالی توسط شهرداری تهران تامین می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 آبفای تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مخازن شماره 59 و 80 آب منطقه ای شهران دچار ترکیدگی و قطعی شده است که ماموران شرکت آبفا از ساعت 6:30 صبح مشغول تعمیر و اتصال مجدد آب هستند.
حمیدرضا نامداری با اشاره به این که هم اکنون آب محدوده شمال کن و شهران قطع شده؛ ابراز امیدواری کرد که تا ساعتی دیگر این مشکل نیز مرتفع شود.
وی یادآور شد: امکان نشست زمین به دلیل ترکیدگی لوله آب وجود ندارد و نشتی برطرف شده است.
جلسه اضطراری ستاد بحران شهرداری تهران ساعت 13:30 روز جمعه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، درویش مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و دیگر مسئولان مربوطه در محل شهرداری منطقه 5 برگزار می شود.


کدخبر: 86528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟