گفتگو با 3 دزد حرفه ای  که دختران و پسران را برای سرقت آموزش می دادند+ فیلم ، صوت و عکس
حجم ویدیو: 7.94M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
روز 13 دیماه سال گذشته خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین ادعا کرد که کیف دستی اش حاوی گوشی تلفن همراه ، پول و .... هدف سرقت قرار گرفته است.
ردیابی کیف قاپ ها با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .
زن جوان در این مرحله به تیم پلیس گفت: در خیابان بهار شیراز پیاده در حال گذر بودم که یک موتور با دو نفر سرنشین اقدام به قاپیدن کیف من حاوی مدارک شناسایی، عابربانک همراه رمز، گوشی تلفن همراه کردند و از محل متواری شدند.

وی گفت : "با توجه به گران بودن هر دو گوشی تلفن همراهم، به توصیه اعضای خانواده اقدام به نصب نرم افزاری در گوشی های تلفن همراه خود کردم که با بهره گیری از آن نرم افزار می توان در صورت گم شدن یا سرقت گوشی تلفن همراه ، محل دقیق گوشی ها پیدا کرد.

با توجه به این سرنخ، کارآگاهان موفق به شناسایی ساختمانی در خیابان مفتح جنوبی شدند ؛ با تحقیقات و مراقبت های نامحسوس پلیسی مشخص شد که این محل ، خانه ای مجردی و متعلق به یکی از مجرمان سابقه دار به نام "احمد" با بیش از10 سابقه دستگیری است که آن را اجاره و به محلی برای تردد مجرمان سابقه دار و به ویژه اعضای گروه دزدان به سرکردگی خود بدل کرده بود.

سرانجام با مراقبت های نامحسوس پلیسی، کارآگاهان با اطمینان از حضور اعضای باند در محل ملاقات هایشان در خیابان مفتح جنوبی، عملیات غافلگیرانه ای با حضور چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی انجام و 11 عضو این گروه از دزدان خشن و حرفه ای همراه سرکرده گروه شان که 8 مرد و 3 متهم زن بودند، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها، علاوه بر کشف مقادیر زیادی از انواع گوشی های تلفن همراه سرقتی از جمله دو دستگاه گوشی تلن همراه متعلق به شاکی پرونده، چندین دستگاه تبلت ، مدارک هویتی متعلق به سایر افراد، کیف مردانه، کیف زنانه و ... کشف شد.

اعضای این باند به ده ها کیف قاپی های سریالی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق مرکزی شهر از قبیل میدان هفت تیر ، خیابان سنایی ، ولیعصر ، سهروردی ، شریعتی و ... به شیوه یک موتوره و یا دو موتوره اعتراف کردند.

در تحقیقات از سه زن مشخص شد که در صورت سرقت عابربانک های حاوی رمز ، سرکرده گروه عابربانک های مسروقه را در اختیار این سه زن قرار می داد و آنها نیز با مراجعه به طلافروشی های سطح شهر تهران اقدام به خرید طلا و سکه می کردند که با انجام تحقیقات چندین مغازه طلافروشی و صرافی شناسایی و تصاویر بدست آمده از این سه متهم زن در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، در ادامه این خبر گفت: همه اعضای این گروه از دزدان حرفه ای و فراری و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بودند که در طول یک سال گذشته اقدام به ده ها فقره کیف قاپی و سرقت گوشی های تلفن همراه کرده اند ؛ بنا بر اعترافات بدست آمده، این گروه از سارقان از گوشی های تلفن همراه سرقت جهت خرید موادمخدر و یا شرط بندی و انجام قمار استفاده کرده اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان این خبر گفت: با توجه به گستردگی اقدامات این باند دادیار پرونده خواستار انتشار تصاویر یک زن و 3 مرد از سرکردگان این باند شد تا کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی آنها شدند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

حجم فایل صوتی: 4.27M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 74715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟