روشنک گرامی به جای طناز طباطبایی /  تغییر در نقش اول زن «هلن» که به نفع فیلم شد+عکس

علی اکبر ثقفی سال گذشته بعد از 15 سال «هلن» را کارگردانی کرد. این فیلم که سال گذشته نتوانست به دو بخش ملی و جهانی جشنواره فجر راه یابد، تمام امیدش به اکران عمومی است. در این فیلم روشنک گرامی، پژمان بازغی، امین حیایی، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی و رویا نونهالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ثقفی در مورد زمان اکران این فیلم به آی سینما می‌گوید: «در بحث اکران تنها نظر تهیه کننده و کارگردان تعیین کننده نیست و شورای صنفی نمایش در این مورد تصمیم گیرنده اصلی است. ما برای این فیلم با شرکت «نیمروز فیلم» قرارداد بسته‌ایم و آنونس‌ها و موارد تبلیغاتی را هم آماده کردیم. با به مکانیزمی که شورای صنفی نمایش دارد، قصد دارین این فیلم را درشرایط خوبی اکران کنیم. هنوز زمان اکران «هلن» به طور قطع مشخص نیست، اما تا یکی دو ماه آینده این فیلم به نمایش درخواهد آمد.»

ثقفی درباره تجربه بازگشت به کارگردانی بعد از سال‌ها تهیه فیلم‌های سینمایی می‌گوید:« کارگردان فیلم «هلن» برای من اتفاق بسیار خوبی بود و احساس کردم که این فیلم اولین تجربه من در زمینه کارگردانی است و به نوعی مسیر فیلمسازی من را تغییر داد. به نظر من در زمینه فیلمسازی کمیت خیلی مهم نیست و کیفیت مهم‌تر است. امروز در سینمای جهان هم بسیاری از کارگردانان وجود دارند که فیلم‌های بسیار کمی ساختند، اما تمام فیلم‌هایشان بسیار با کیفیت بوده است و نشان داده‌اند که زیبا شناسی بصری و هنری را بسیار خوب می‌شناسند.»

با پشت سر گذاشتن مراحل پیش تولید این فیلم، طناز طباطبایی از بازی در این فیلم انصراف داد و روشنک گرامی بازیگر جوان سینما جای او را گرفت. ثقفی در مورد این تغییر ناگهانی می‌گوید: «آن زمان خانم طباطبایی به دلیل این‌که مادرشان بیمار بود، پیش من آمد و درخواست کرد که از این پروژه جدا شود. من هم چون دیدم این موضوع بر روی شرایط روحی خانم طباطایی تاثیر گذاشته است، موافقت کردم. اما شاید این موضوع در پایان به نفع ما شد. چون این فیلم داستان یک دختر 20 ساله را روایت می‌کند و به همین دلیل خانم گرامی بیشتر به این نقش می‌خورد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟