سایه های موازی قربانی فروشنده شد +عکس

فیلم «سایه‌های موازی» که همزمان به نمایش درآمده، در پردیس‌های سینمایی سانس‌های چندانی ندارد. حسن توکل‌نیا تهیه کننده «سایه‌های موازی» با انتقاد از عملکرد سینماداران در اختصاص سانس نمایش به فیلم‌ها می‌گوید بعد از مشخص شدن زمان اکران «فروشنده» قصد داشته زمان اکران فیلم خود را عقب بیاندازد که با مخالفت شورای صنفی نمایش مواجه شده است.
چهارشنبه هفته گذشته دو فیلم «فروشنده» و «سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی و اصغر نعیمی به نمایش درآمدند. نگاهی به تعداد سانس‌های فیلم «سایه‌های موازی» مشخص می‌کند که این فیلم نسبت به سایر فیلم‌های روی پرده ز سانس‌های بسیار کمتری در سالن‌های سینما دارد.
حسن توکل نیا که تهیه کنندگی و پخش «سایه‌های موازی» را به عهده دارد درباره این موضوع به آی سینما می‌گوید: «ما افتخار می‌کنیم که فیلم «فروشنده» و شهاب حسینی در جشنواره کن جایزه گرفته‌اند. اما با آغاز اکران این فیلم، سانس‌های بسیاری از فیلم‌ها به «فروشنده» اختصاص داده شده که این موضوع می‌تواند حق برخی دیگر از فیلم‌ها از جمله «سایه‌های موازی» را ضایع کند. الان با اکران «فروشنده» سه و نیم سانس از فیلم «سایه‌های موازی» در پردیس‌های سینمایی گرفته شده که اگر این تعداد سانس را ضربدر 10 فیلمی که روی پرده قرار دارند کنیم، یعنی 35 سانس در هر روز از سایر فیلم‌ها به «فروشنده» اختصاص داده می‌شود. در گذشته می‌گفتند سینمای ایران کشش شش سرگروه سینمایی را ندارد، اما حالا هفت سرگروه داریم.»
توکل نیا در ادامه می‌گوید با مشخص شدن زمان اکران «فروشنده»، تلاش کرده تا «سایه‌های موازی» همزمان با فیلم فرهادی اکران نشود، اما تلاش‌هایش بی ثمر مانده است: «فیلم «فروشنده» در هر زمانی که به نمایش درمی‌آمد، می‌توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. اما با اکران این فیلم سایر فیلم‌ها متضرر شده‌اند. قرارداد نمایش «سایه‌های موازی» بسیار زودتر از «فروشنده» بسته شد و وقتی که ما متوجه زمان اکران فیلم آقای فرهادی شدیم، خواستار نعویق نمایش شدیم تا «سایه‌های موازی» در پاییز به نمایش درآید، اما متاسفانه این موضوع با مخالفت شورای صنفی نمایش روبرو شد. ما نمی‌خواستیم در تیررس «فروشنده» قرار بگیریم.»
تهیه کننده «سایه‌های موازی» درباره نظر و سلیقه سینماداران در مورد پخش فیلم‌های سینمایی می‌گوید: «امروز سینماداران زورشان زیادتر از قبل شده است. وقتی من فیلم‌ام را به پردیس سینمایی «ملت» می‌دهم، آنها فیلم را به صورت چرخشی به نمایش درمی‌آورند و تنها 3 سانس با سالن‌های 30 نفره‌ به ما اختصاص می‌دهند که زمان آنها هم خیلی مناسب نیست. از سوی دیگر پردیس آزادی با ما همراهی بیشتری کرد و سانس 8 شب با سالن 150 نفره‌اش را به ما اختصاص داد که تا نیم ساعت به آغاز سانس، تمام بلیت‌های فیلم پیش فروش شد. این موضوع نشان می‌دهد که فیلم ما از نظر تعداد سانس و سالن‌های سینمایی در مضیقه قرار دارد، وگرنه فیلم «سایه‌های موازی» پتانسیل فروش را دارد.»
مدیر عامل شرکت پخش «یکتا فیلم» در پایان درباره اکران فیلم «فروشنده» به نکته دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید: «اگر «فروشنده» با یک اکران محدود اواخر شهریور ماه به نمایش درمی‌آمد تا شانس حضور در اسکار را از دست ندهد، می‌توانست در پاییز یا زمستان به نمایش درآید و به فروش بالای 25 میلیارد تومان دست یابد. اما با اکران این فیلم از روز چهارشنبه، فیلم‌هایی نظیر «لانتوری»، «ناردون»، «من» و «سایه‌های موازی» که روی هم می‌توانستند نزدیک به 15 میلیارد تومان بفروشند، تحت الشعاع قرار گرفتند. این به ضرر سایر فیلم‌ها و حتی خود سینماداران تمام شده است.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟