سامانه سهام عدالت آغاز به کار کرد

رکنا اقتصادی: با آغاز به‌کار سامانه رسمی طرح توزیع سهام عدالت مشمولان می‌توانند از جزئیات صورتحساب خود باخبر شوند. طبق اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی‌، هیچ‌گونه مراجعه حضوری به در منازل برای ثبت‌نام سهام عدالت صورت نخواهد گرفت؛ بنابراین پرداخت و دریافت وجه برای ثبت‌نام و آزادسازی سهام عدالت ممنوع و غیرقابل انجام است.

با آغاز به‌کار سامانه رسمی طرح توزیع سهام عدالت مشمولان می‌توانند از جزئیات صورتحساب خود باخبر شوند. طبق اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی‌، هیچ‌گونه مراجعه حضوری به در منازل برای ثبت‌نام سهام عدالت صورت نخواهد گرفت؛ بنابراین پرداخت و دریافت وجه برای ثبت‌نام و آزادسازی سهام عدالت ممنوع و غیرقابل انجام است.

جزئیات کار سامانه سهام عدالت

قرار است در فاز اول از طریق سامانه سهام عدالت، پس از دریافت اطلاعات هویتی و خانواری مشمولان طرح، نحوه خرید و فروش، ارزش سهام و دریافت سود و راهنمای مراحل کار با سامانه ارائه شود. طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌، سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir تنها پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی سهام عدالت در کشور است. این سامانه تا پایان شهریور‌ماه سال 1396خدماتی نظیر اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت، اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول‌، صدور صورت وضعیت تسویه اقساط مشمول و صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت را به مشمولان ارائه می‌دهد.

چگونگی ورود به سامانه

استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود شماره ملی (کدملی) و مشخصات هویت شخصی در سامانه است و ضرورت دارد این اطلاعات توسط شخص مشمول یا ولی، قیم و یا وکیل قانونی وی با دقت وارد سامانه شود. همچنین، درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراری تماس یا اطلاع‌رسانی احتمالی توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ الزامی است.

چه کسانی مراجعه کنند

همه مشمولان سهام عدالت که در دوره ده‌ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال1385 تا پایان سال1394 ثبت‌نام شده قطعی در تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها بوده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.افرادی که طی سال‌های 1385 تا 1394 در طرح سهام عدالت ثبت‌نام اولیه کرده‌اند، لیکن فرایند ثبت‌نام خود را پس از دریافت دعوتنامه، تکمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها در سال‌های مزبور، تکمیل نکرده و ثبت‌نام نهایی نشده‌اند، مشمول سهام عدالت محسوب نمی‌شوند.

مشخصات هویتی همه مشمولان سهام عدالت تا دی‌ماه سال1395 از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به‌روزرسانی شده است و آخرین مشخصات هویتی مزبور ملاک‌عمل در اعلام وضعیت مشمولان و ارائه صورت وضعیت تسویه اقساط است. درخصوص مشمولان سهام عدالت که طبق اطلاعات اخذ شده تا دی‌ماه1395 از سازمان ثبت‌احوال کشور، جزو فوت‌شدگان تعیین شده‌اند، متعاقبا از طریق سامانه سهام عدالت به همین نشانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

17-3-6-18572Untitled-1

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟