نحوه پرداخت یارانه نقدی در سال 96

رکنا اقتصادی: معاون وزیر رفاه با اشاره به ساماندهی تسهیلات حمایتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان گفت: از سال آینده، افرادی که از چند نهاد مالی تسهیلات حمایتی با کارمزد پایین دریافت می کنند، شناسایی می شوند.

احمد میدری درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی در سال ۹۶ گفت: درباره یارانه‌های نقدی، بر اساس تکلیف قانونی بودجه‌های سالانه تصمیم گیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حذف یارانه نقدی، بر اساس آنچه که در بودجه پیش بینی شده است، عمل می‌کنیم گفت: در این زمینه باید منتظر آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۶ و تعیین ساز و کارهای مربوط به آن باشیم.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف تعدادی از افرادی که از خدمات حمایتی و رفاهی به ناحق استفاده می کنند، خبر داد و گفت: برای اجرای سیاست‌های رفاهی، نخستین اصل مورد نیاز، داشتن یک پایگاه اطلاعات به منظور شناسایی نیازمندان است که در این حوزه اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده که نقطه آغاز آنها، شناسایی نیازمندان است.

وی ادامه داد: بر اساس این پایگاه اطلاعاتی، بسیاری از افرادی که به ناحق از یارانه‌های حمایتی مختلف مانند یارانه بیماران خاص، کارگران ساختمانی و غیره استفاده می‌کنند، شناسایی و حذف خواهند شد.

میدری در بخش دیگری از اظهاراتش از ساماندهی پرداخت تسهیلات حمایتی خرد با کارمزد پایین از سال ۹۶ خبر داد و افزود: بسیاری از افراد غیرنیازمند، متاسفانه از نهادهای مختلف مالی تسهیلات با سود پایین دریافت می‌کنند که در همین زمینه ساماندهی پرداخت این نوع تسهیلات در دستور کار وزارت رفاه قرار گرفته و از ابتدای سال ۹۶ هم، مقدمات اجرای آن فراهم می‌شود.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تسهیلات خرد حمایتی با کارمزد پایین را صرفا برای نیازمندان پرداخت می کند که این تسهیلات توسط نهادهای مختلف حمایتی مانند صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط پرداخت می‌‌شوند؛ اما هیچ مرجعی برای شناسایی افرادی که این تسهیلات را دریافت می کنند، وجود ندارد تا یک فرد از چند نهاد، تسهیلات حمایتی دریافت نکند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه منابع پرداخت تسهیلات خرد با سودهای پایین به نیازمندان محدود است، بنابراین اگر پرداخت این تسهیلات مدیریت نشود؛ طبیعتا یک فرد می‌تواند از چند نهاد مالی این تسهیلات را دریافت کند، کما اینکه در حال حاضر برخی افراد غیرنیازمند، به ناحق از این تسهیلات استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا، سامانه پایش تسهیلات گیرندگان خرد توسط وزارت رفاه تهیه شده که در اختیار نهادهای مربوطه پرداخت این نوع تسهیلات قرار می گیرد تا افراد نیازمند بیشتری، از این تسهیلات برخوردار شوند.

میدری درباره آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: اطلاعات لازم از منابع مختلف جمع آوری شده که در قالب سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی در اختیار نهادهای حمایتی مرتبط قرار می گیرد تا از سال آینده این پایش آغاز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟