قیمت دام زنده عید قربان 96 اعلام شد

رکنا اقتصادی: علی اصغر ملکی در این باره افزود: برای داشتن بازار Store آرام در عید قربان و جلوگیری افزایش قیمت 50 تا 60 هزار راس دام آماده عرضه در جایگاه‌های عرضه و کشتار بهداشتی دام آماده سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این جایگاه ها از صبح فردا آماده تحویل دام هستند، اظهار داشت: دام های که در این جایگاه ها عرضه می شوند قبل از ذبح و بعد از آن توسط دامپزشکان حاضر در محل بررسی می شوند تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل شود.

ملکی از راه اندازی طرح جدید "ذبح سفارشی" برای دسترسی آسانتر مردم به دام سالم و ذبح بهداشتی خبر داد و گفت: در این طرح متقاضیان می توانند به مغازه های قصابی محل خود مراجعه و سفارش دریافت قربانی را ثبت کنند.

وی ادامه داد: دام های که در این طرح ثبت سفارش شده اند از ساعت 1 بامداد روز عید قربان در کشتارگاه ها ذبح و بعد از ساعات ابتدای روز تحویل متقاضیان داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از هر گونه تخلف در این طرح همه لاشه ها مهر دامپزشکی را دریافت می کنند و بر روی پای لاشه لیبل های حاوی اطلاعاتی همانند تاریخ و ساعت ذبح نصب می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به مردم توصیه کرد خرید دام زنده را به اواسط روز موکول کنند.

به گفته ملکی، برای جلوگیری از افزایش قیمت گوسفند در روز عید قربان بهتر است مردم از خرید در اولین ساعت عرضه دام خودداری و خرید خود را به اواسط روز موکول کنند چرا که

سال گذشته قیمت دام زنده در عید قربان بین 12 هزار تا 12 هزار و 500 تومان بود و به نسبت آن قیمت گوشت گوسفندی نیز بین 30 تا 33 هزار تومان نوسان داشت، اما در سال جاری با وجود عرضه کافی دام زنده در بازار شاهد افزایش بی‌رویه قیمت دام در روزهای نزدیک به عید قربان هستیم به طوری که هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بیش از 40 هزار تومان در واحد‌های صنفی عرضه و با قیمت 42 تا 43 هزار تومان به دست خریدار می‌رسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟