راز های پنهان پزشک تبریزی در تحقیقات لو رفت / دادستان تبریز به ابهامات پاسخ گفت + عکس

به گزارش رکنا، دادستان تبریز با اشاره به مرگ همسر و مادر بزرگ پزشک تبریزی گفت: پزشکی قانونی علت فوت این دو تن را مسمومیت با سم فسفین - قرص برنج - اعلام کرده است و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

به گزارش پرونده ، بیستم مهرامسال و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی برمسمومیت اعضای خانواده یک پزشک تبریزی و مرگ 2 عضو خانواده‌اش با غذای نذری منتشر شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیزهمان موقع اعلام کرد: این پزشک مدعی شده فردی چند غذای نذری در اختیارش قرار داده و اعضای خانواده‎اش پس از مصرف این غذا مسموم و راهی بیمارستان شده‌اند که در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک جان باختند.

تحقیقات برای کشف معمای این جنایت ازسوی تیم جنایی وتحت نظر مسئولان عالی رتبه قضایی وانتظامی ادامه داشت تا اینکه پرونده ازچند روزقبل ابعاد تازه‌ای به خود گرفت.به گونه‌ای که برخی اخبار از اعتراف پزشک جوان به دست داشتن درقتل اعضای خانواده‌اش حکایت داشت و اخباری نیز این خبر را رد کرد.

سرانجام قاضی موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی جزئیات تازه‌ای از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: بر اساس نظریه پزشکی قانونی علت مرگ اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی این پزشک نیز تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد. عمده فعالیت‌هایش نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که ازسوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر نیکوکار بودن این پزشک نیز گفت: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

قاضی خلیل الهی توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه داروها را از بیمار دریافت نکند و این درحالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی بواسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه داروها معاف شده باشد در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز تصریح کرد: البته این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است. قاضی خلیل الهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت قربانیان به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده یا خیر، گفت: به طورکلی موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است و به هیچ عنوان موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذاها از یک رستوران‌ در تبریز خریداری شده بود تأکید کرد: تحقیقات کارآگاهان و بازپرس پرونده حکایت از این داشت که ازابتدا موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.ضمن اینکه خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری هم شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا نیز مشخص شده است. دادستان تبریز با بیان اینکه پزشک جوان نیز تأیید کرده که اصلاً بحث غذای نذری در کار نبوده است، خاطرنشان کرد: ابعاد دیگر این پرونده طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

 

کدخبر: 228639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟