پسر جوانی که با استفاده از فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری میلیونی از پنج زن کرده بود توسط ماموران پلیس فتای پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس Police فتای پایتخت با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته پرونده ای به این یگان ارجاع شد که مردی جوان به زنی (38 ساله) تحصیل کرده پیشنهاد ازدواج داده و با سواستفاده از اعتماد وی، مبلغ 270 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتای پایتخت تصریح کرد: شاکی به ماموران پلیس فتا گفت که مدتی پیش در یکی از سایت های همسریابی با مردی آشنا شده که خود را متولد سال 1350 معرفی و مدعی بود که به تازگی از کشور آمریکا به تهران آمده و دلیل بازگشتش را مرگ پدر، مادر و همسرش در یک تصادف Crashرانندگی عنوان کرده بود.
وی با بیان اینکه این مرد با ترفندی زیرکانه اقدام به فریب و جلب اعتماد شاکی کرده بود، گفت: برابر اظهارات شاکی که چندی پیش از همسرش جدا شده بود این مرد جوان حدود سه ماه به طور مداوم با وی درارتباط بوده اما ناگهان خبری از او نشده و در پیگیری‌های بعدی پس از چند روز به شاکی اعلام کرده که به دلیل مشکلات مالی مشغله ذهنی زیادی داشته و نمی توانسته با او تماس بگیرد.
کاکوان افزود: مرد کلاهبردار پس از پیگیری های زن جوان در خصوص مشکلش، کاملاً زیرکانه به او گفته که دلبسته این زن شده و می خواهد زندگی اش را برای همیشه از آمریکا به تهران منتقل کند تا بتواند با او ازدواج کند اما برای انتقال اموال و دارایی هایش باید در یکی از بانک ها حساب ارزی باز کرده و از طریق «ال‌سی» حسابهایش را به ایران منتقل کند، اما پول کافی برای بازکردن ال‌سی ندارد.
رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه پیرو اظهارات این کلاهبردار، شاکی نیز مبلغ 270 میلیون ریال را به حساب این مرد واریز کرده، خاطرنشان کرد: اما پس از دریافت این مبلغ دیگر خبری از مرد جوان نشده و زن شاکی نیز چند روز بعد با مراجعه به دادسرا اقدام به شکایت کرده است.
وی با بیان اینکه با کسب این اطلاعات بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری این جوان را در دستور کار خود قرار دادند، تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم هیچ ارتباط حضوری با شاکی نداشته و ارتباطشان تنها از طریق فضای مجازی و صحبت تلفنی بود کارآگاهان تحقیقات خود را روی این فضا متمرکز کرده و سرانجام پس از اخذ مجوز قضایی این فرد در روز دوشنبه هفته جاری دستگیر و به مقر پلیس فتا انتقال داده شد.
کاکوان با اشاره به بازرسی از مخفیگاه این متهم در خیابان پیروزی، خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا در بررسی سیستم رایانه این فرد متوجه شدند که زنان دیگری نیز با همین شیوه، قربانی این کلاهبردار شده و متهم با فریب آنان مبالغ قابل توجهی را کلاهبرداری کرده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم هنگام آشنایی، خود را فردی بین 30 تا 40 ساله و دارای مدرک دکتری از کشور آمریکا معرفی کرده بود، اظهار کرد: اما در بررسی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده متولد سال 67 بوده و مدرک تحصیلی اش نیز نه دکتری بلکه سیکل است.
وی با اشاره به شناسایی دیگر طعمه‌های این مرد جوان افزود: تاکنون چهار قربانی دیگر این مرد که همگی از زنان تحصیل کرده بودند شناسایی شده و این فرد از یکی از آنان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال، از فرد دیگری 470 میلیون ریال و از دو نفر دیگر نیز به ترتیب 340 و 170میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
کاکوان با اشاره به حضور مالباختگان در مقر پلیس فتا گفت: تمامی پنج نفری که این مرد از آنان کلاهبرداری کرده بود پیشتر سابقه ازدواج داشته و یا همسرشان فوت شده یا از همسر خود جدا شده بودند و شیوه آشنایی‌شان با متهم نیز یکی از سایت‌های همسریابی بوده است.
رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به اعترافات فرد دستگیر شده اظهار کرد: متهم در بازجویی های پلیسی اذعان کرد که با جستجو در سایت های همسریابی اقدام به شناسایی زنانی که بیشتر سابقه ازدواج داشتند کرده و با معرفی خود به عنوان شهروند یکی از ایالت های آمریکا اقدام به جلب اعتمادشان کرده است.
وی با بیان اینکه تمامی مالباختگان به شیوه‌ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، اضافه کرد: متهم درباره اینکه چرا قربانیان خود را از میان زنان بیوه یا مطلقه انتخاب کرده است به کارآگاهان گفت که دلیلش برای انتخاب این افراد این بوده که آنان وضعیت مالی بهتری نسبت به دختران مجرد داشته و با توجه به اینکه استقلال مالی بیشتری نیز دارند راحت‌تر این مبلغ را در اختیارش قرار می‌دادند.
کاکوان افزود: متهم به شکلی کاملاً زیرکانه بدون آنکه درخواست خود را مستقیم مطرح کند این زنان را فریب داده و در واقع طوری پول را از آنان گرفته که این افراد گمان کنند که با اختیار و اراده خودشان و برای کمک به همسر آینده پول را در اختیارش قرار داده‌اند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه متهم پس از تشکیل پرونده روانه زندان Prison شد، از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست کرد که برای طرح و یا پیگیری شکایت به مقر پلیس فتا مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ یک از مالباختگان متهم را ندیده و تنها از طریق فضای مجازی و ارتباط تلفنی با او ارتباط داشتند به شهروندان توصیه کرد که برای ازدواج طرف مقابل خود را از نزدیک دیده و به ارتباط مجازی اکتفا نکنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت دختر جوان داخل ماشین شاسی بلند 2 بچه پولدار تهرانی

هم خوابی زن شوهردار با صاحب سوپر مارکت با شلیک مرگبار به شوهر پایان یافت + عکس

شوهرم درخواست های غیر اخلاقی از من داشت به او اجازه دادم زن دیگری بگیرد اما او ...

وقتی برای سرقت رفته بودم وسوسه شدم و زن جوان را آزار و اذیت کردم+عکس

اقدام شرم آور سرباز معلم با دانش آموز ابتدایی در کرمان+عکس

زن جوان همسرش را روی تخت خواب به آتش کشید

قتل هم اتاقی +عکس

دکمه های مانتوی زن صیغه ای راز یک مرد هولناک را لو داد+عکس

وقتی که مرد فهمید دختر 5 ساله اش از مرد دیگری است / جوانی پیام داد و از ارتباطش با زنم گفت و ...

راز شوم ناپدید شدن 2 دختر در دو روز + عکس

هم خوابی زشت عمه هنگام مستی با برادرزاده 14 ساله + عکس

در برابر هوس بازی های شوهرم با مجید قرار عاشقانه گذاشتم اما ...

آزار و اذیت دانش آموز در اردوی دانش آموزی+ عکس

واژگونی مرگبار پراید در جاده علویجه اصفهان +تصاویر

زن جوان با شلیک گلوله شوهرش را کشت / او قبل از حادثه خیانت کرده بود

راز غافلگیری بچه پولدارهای تهرانی در بانک لو رفت

خودکشی پسر 15 ساله تهرانی

پدر ندانسته پسر را به پرتگاه برد

اعتراف‌های هولناک یک جوان آدم خوار + عکس 

بی احترامی به قبور گلزار شهدای +تصاویر

اقدام زشت مستخدم زن با پسربچه‌های مرد پولدار

اقدام شرم آور پلیس با دختر 39 ساله مست+عکس قربانی

این 2 مرد خطرناک را می شناسید ؟ +عکس

آزار و اذیت 2 بچه دبستانی در آشپزخانه مدرسه ای در تهران

پسر فوق لیسانس کش روزنی می کرد

با چاقو دختر جوان را تهدید کردم و او ناچار به تسلیم شدو...

دستمزد یک میلیارد تومانی محمدرضا گلزار از کجامی آید؟ +عکس

جزئیات قتل عام شوهر و 3 کودک توسط زن جوان تهرانی +عکس

 

این بازیگر معروف ایرانی برادر ناتنی گلشیفته و فرزند خوانده بهزاد فراهانی است +عکس

موتورسواری الناز شاکردوست وقتی مرغ و خروس ها را بار زده است! +عکس

واکنش هنرمندان و بازیگران به درگذشت منصور پور حیدری + اینستاپست ها + عکس

هدیه‌های بازیگر زن معروف برای مسافران مترو چه بود؟‌ +عکس

اولین عکس از گریم جالب یک بازیگر در نقش نخست وزیر مشهور +عکس

ترانه علیدوستی و بهناز جعفری به چه بیماری‌هایی مبتلا هستند؟ +عکس

حمید ماهی صفت در جشن تولد 32 سالگی دخترش سارا +عکس

 

کدخبر: 228990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟