سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: با شکایت هفت نفر از شهروندان اصفهانی به پلیس Police آگاهی استان مبنی بر اینکه مبالغ سنگینی را جهت سرمایه گذاری و ساخت رستوران در دبی به یک زوج دادند اما پس از مدتی متوجه شدند که چنین سرمایه گذاری و ساخت رستوران کذب بوده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان مبلغ 220 میلیارد ریال از شکات دریافت و پس از مدتی متواری شده و به تماس های تلفنی پاسخگو نبوده اند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان نشان داد که زوج مذکور اقدام مشابهی نیز در شهر بندرعباس داشته و تحت پیگرد مراجع قضائی آنجا نیز هستند.

سردار آقاخانی عنوان داشت: با اطلاعات و مدارک به دست آمده بلافاصله مقدمات دستگیری این زوج کلاهبردار فراهم شد و سرانجام با تلاش های کارآگاهان،متهمان طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلی واقع در حاشیه شهر اصفهان در حالی که آماده فرار Escape از استان بودند دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان عنوان داشت: متهمان که 35 و 33 ساله، اهل اصفهان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند در اعترافات خود به کلاهبرداری از شکات اقرار کرده که پس از تحویل به مراجع قضائی با صدور قرار قانونی روانه زندان Prison شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از جرایم معمول سال های اخیر کلاهبرداری از طریق جذب نقدینگی و سرمایه های مردمی است اظهار داشت:شهروندان باید بدانند که هرشرکت سرمایه گذاری باید دارای مجوز از مراجع قانونی باشد و صرف داشتن یک دفتر، خودروی مدل بالا و ظاهری شیک و متشخص و یا حتی تبلیغات رسانه ای نمی تواند دلیلی بر قانونی بودن یک شرکت یا موسسه برای جذب نقدینگی باشد.

آقاخانی گفت: تجربه نشان داده افراد کلاهبردار برای فریب طعمه های خود و جذب سرمایه های آنان دفتری شیک اجاره می کنند و از کارمندان، وسایل اداری شیک و خودروی مدل بالا استفاده کرده و پس از انجام نقشه خود با رها کردن دفتر کار متواری می شوند و حتی کارمندان آنها نیز از اقداماتشان باخبر نبودند.

فرمانده انتظامی استان از اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان در زمینه مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی و کلاهبرداران خبر داد و گفت: تلاش گسترده ای برای جلوگیری از اقدامات این گونه افراد در استان صورت گرفته و از شهروندان تقاضا داریم هر گونه اطلاعاتی در زمینه اقدامات تبهکاران این گونه شرکت ها و افراد دارند موارد رااز طریق شماره تلفن 110 به اطلاع ماموران پلیس برسانند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

واژگونی مرگبار پراید در جاده علویجه اصفهان +تصاویر

4 میهمان ناخوانده دزد خانه‌های ویلایی رشت بودند+عکس

راز غافلگیری بچه پولدارهای تهرانی در بانک لو رفت

خودکشی پسر 15 ساله تهرانی

اعتراف‌های هولناک یک جوان آدم خوار + عکس

با چاقو دختر جوان را تهدید کردم و او ناچار به تسلیم شدو...

 

ترانه علیدوستی و بهناز جعفری به چه بیماری‌هایی مبتلا هستند؟ +عکس

این بازیگر معروف ایرانی برادر ناتنی گلشیفته و فرزند خوانده بهزاد فراهانی است +عکس

موتورسواری الناز شاکردوست وقتی مرغ و خروس ها را بار زده است! +عکس

 

کدخبر: 229069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟