ورود فیفا به پرونده محرومیت شجاعی و حاج صفی / خطر تعلیق بیخ گوش فوتبال ایران

در حالیکه واکنش ها به محرومیت دو ملی پوش ایرانی به دلیل بازی برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس ادامه دارد، روز جمعه از زوریخ خبر رسید که فیفا خواستار توضیح مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در مورد کنار گذاشته شدن مسعود شجاعی و احسان حاج صفی از تیم ملی است.

طبق مقررات فیفا تصمیمات سیاسی در فوتبال از سوی فدراسیون های کشورهای عضو مجاز نیست و فدراسیون هایی که به این موضوع بی توجهی نشان دهند با مجازات تعلیق روبرو خواهند شد. رویترز در ادامه این گزارش چنین آورده است: تعلیق یک فدراسیون به معنای محرومیت تیم‌های ملی و باشگاهی آن کشور از رویدادهای بین‌المللی است.

در همین ارتباط یکی از مسئولان فیفا نیز در ایمیلی به خبرگزاری رویترز با تاکید بر لزوم مستقل بودن فدراسیون فوتبال کشورهای عضو از دولت ها، مدعی شده که «فیفا در حال رصد این موضوع - حذف احسان حاج صفی و مسعود شجاعی از تیم ملی - است و از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خواهان ارائه توضیحات بیشتری است. او اضافه کرده در حال حاضر نمی‌توانیم پیرامون این موضوع اظهارنظر کنیم.»

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه چاپ آلمان اما پا را فراتر گذاشته و ضمن پرداختن به این گزارش در یادداشتی از فیفا خواسته به بهانه دخالت سیاست در فوتبال، تیم ایران را از حضور در جام جهانی روسیه محروم کند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟