فیلم/ زیباترین راند بوکس در تمام ادوار مسابقات حرفه ای+عکس
حجم ویدیو: 48.30M | مدت زمان ویدیو: 00:04:06

در تاریخ 30 اکتبر سال 1974 دو قهرمان بوکس سنگین وزن آن دوران در مقابل هم روی رینگ قرار گرفتند.محمدعلی کلی و جورج فورمن هر دو از تاکتیک و سبک خاصی برخوردار بودند. که البته کل کل هایی که با هم داشتند به حساسیت این مسابقه اضافه کرد.قرار گرفتن این دو غول دنیای بوکس رو در روی هم فرصت خوبی بود که همه بفهمند قهرمان واقعی کیست، مسابقه شروع شد و از همان اول این فورمن بود که " کلی " را در گوشه ای از رینگ گیر انداخت و با مشت های منظم و سریع اجازه کار به محمد را نمی داد.

چند راند گذشت و محمدعلی هیچ کار خاصی را انجام نداد همه تماشگران نا امید شده بودند و "کلی" ناتوان به رینگ بوکس تکیه زده بود. حتی بوکسر های آماتور این را می دانستند که تکیه زدن به طناب به این معنا است که بوکسور توان مبارزه را ندارد و تقریبا باخت محمد علی صدرصد شده بود.مربی فورمن مدام فریاد می کشید ضربه بزن و در همین راند کار محمد را تمام کن.

تماشاچیان مات و مبهوت این مبارزه شده بودند.اما "کلی" هنوز روی پا بود و هر مشتی که می خورد در گوش فورمن می گفت: جورج من از تو انتظار بیشتری داشتم، جورج مشت های تو آنقدر قوی نیست.

چهل ثانیه مانده بود که راند پنجم تمام شود و در اوج ناامیدی" محمدعلی کلی" مثل غولی که از خواب بیدار شده باشد شروع به ضربه زدن کرد اولین مشتی که به صورت جورج برخورد کرد عرق زیادی از صورتش برخاست و این نشان از خستگی فورمن می داد، محمدعلی چند ضربه دیگر به گونه و فک فورمن زد و در این لحظه فورمن بود که زمین افتاد و ناک اوت شد. شاید در اوایل مسابقه کسی نمی دانست این تاکتیک محمد است که خود را بازنده نشان دهد. " کلی" مسابقه را برد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و این گونه بود که زیباترین راند مسابقه بوکس از آن "محمدعلی کلی" و "جورج فورمن" شد.

کدخبر: 228264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیر حسین جان
آیا این خبر مفید بود؟