تاکنون 197 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند

علی اصغر احمدی در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشته تا ساعت 12:45 امروز 197 داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کردند. از این تعداد 189 داوطلب مرد و 8 داوطلب زن هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از تعداد 197 داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، 86 داوطلب از صبح چهارشنبه تا ساعت 12:45 نام نویسی کردند که روند نام نویسی همچنان ادامه دارد و تعدادی از داوطلبان در حال نام نویسی هستند.

احمدی افزود: تا کنون جوان ترین داوطلب 18 سال و مسن ترین داوطلب 82 سال سن دارند. همچنین 19 داوطلب اعلام کرده اند از ایثارگران هستند و بیشترین آمار داوطلبان بین گروه سنی 46 تا 50 نفر است که حدود 32 داوطلب را شامل می شود.

وی ادامه داد: به لحاظ مقطع تحصیلات، بیشترین داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس هستند که 54 نفر از داوطلبان را شامل می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه از ساعت هشت صبح تا 18 انجام می شود.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روز آخر تمدید می شود؟ اظهارکرد: نام نویسی از داوطلبان ساعت 24 روز شنبه 26 فروردین ماه پایان می یابد و بعد از آن، نام نویسی نخواهیم داشت چرا که خلاف قانون Law است.

وی درباره این که چه کسانی شرایط ثبت نام برای نامزدی ریاست جمهوری دارند؟ گفت: کسانی که متدین، امانت دار و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

احمدی ادامه داد: این که در قانون ما ضعفی به نظر بنده وجود دارد که شرایط سنی را اعلام نکرده یا در قانون نیامده چه کسی با چه مدرک تحصیلی باید مراجعه کند، الان مورد بحثم نیست چرا که من مجری قانون هستم و مکلفم کسانی که با این شرایطی که گفتم وقتی به ستاد مراجعه می کنند من ثبت نام را انجام دهم..

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: این که چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی صلاحیتش احراز نمی شود یا رد می شود برعهده شورای نگهبان است. امیدوارم که مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط ثبت نام کنندگان و کاندیداها تجدیدنظر کنند. به ویژه در لایحه جامع انتخابات شرایطی را پیش بینی کنیم. وقتی کسی می خواهد رییس جمهوری بزرگ ایران شود و بعد از رهبری سکان دار اجرایی کشور باشد، به هر حال ویژگی خاص خود را باید داشته باشد.

احمدی اضافه کرد: از این که هموطنانم احساس مسوولیت می کنند و براساس قانون مراجعه می کنند، این جای خوشحالی دارد ولی این که در چه سطحی باید ثبت کرد به هر حال تقاضای بنده این است که رعایت کنند و این گونه نباشد که در پایان هم باعث زحمت خود و هم شورای نگهبان شوند.

وی تاکید کرد: البته من در مقامی نیستم که بخواهم امر و نهی کنم و فقط یک خواهش بود؛ به هر حال ما به عنوان مجریان برابر قانون ثبت نام می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 256869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟