فرید موسوی: فضا را برای حضور جوانان در سیاست فراهم کنیم

رکنا سیاسی: فرید موسوی در نخستین همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران با تاکید بر این موضوع که «بخش مهمی از جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهند» گفت: انقلاب ایران در سال ٥٧ برای توسعه و پیشرفت در همه حوزه‌ها مثل اخلاق، اقتصاد و عظت ملی ایجاد شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به تاریخ توسعه در جهان گفت: توسعه در کشورهای دیگر در خلا ایجاد نشده است. الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها توجه و استفاده از نیروی جوان است. در راه توسعه از همه مهمتر مدیریت کارآمد و اثربخشی است که در کنارش مردم و نیروی مردمی قرار دارد. در این میان نیز جوانان می‌توانند در مسیر توسعه نقش‌آفرینی کنند. خلاقیت آنان، ایجاد مشارکت اجتماعی و حضور و ایثارشان کمک کننده توسعه است.

وی با اشاره به نقش جوانان در چند انتخابات اخیر گفت: جوانان پیام امید را در سال‌های اخیر به خانه‌های مردم بردند. خلاقیت جوانان امروز می‌تواند در اختیار مدیران قرار گیرد. به جز انقلاب خودمان هیچ انقلابی را در سده اخیر مبتنی بر تلاش جوانان نمی‌بینیم ؛ امروز هم لازم است فضا برای حضور جوانان باز شود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نگاه جوانگرایی باید گسترش پیدا کند. این فعالیت ها باید ساختارمند رقم بخورد.جوانان پیشنهاداتی دارند که لازم است هر چند ماه یک بار جلساتی با حضور جوانان در هیئت دولت برگذار شود. لازم است که ساختار های لازم را برای حضور جوانان در سیاست را فراهم کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟