محاکمه سه اعدامی پس از جلب رضایت اولیای دم+عکس

به گزارش رکنا، نخستین محکوم به اعدام در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد، علی 25 ساله که عصر هشتم مرداد 91 وقتی پرنده مینا او به روی دیوار یک کارخانه در باغشهر شهریارنشست به دنبال او از دیوار کارخانه بالا رفت. اما کارگران کارخانه که متوجه حضور او شده و گمان کرده بودند او دزد است با او درگیر شدند و علی یکی از آنها را با چاقو کشت.

این پسر جوان در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران به قصاص محکوم شده بود که توانست با پرداخت دیه 110 میلیونی رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب از قصاص رهایی یافت و صبح یکشنبه - 18 مهرماه- از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. وی گفت: باور کنید من مقتول را نمی شناختم و خصومتی با او نداشتم. وقتی کارگران کارخانه به سمت من حمله کردند برای دفاع از خودم چاقو کشیدم و چاقو ناخواسته به گردن مقتول برخورد کرد.

وی که سرش را پایین انداخته بود گفت: در این سالها مادرم به سرطان مبتلا شده و حالا در بیمارستان بستری است. از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شود تا در روزهای اخر زندگی مادرم کنار او باشم.

قضات دادگاه وارد شور شدند و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی علی را به 4سال و شش ماه زندان محکوم کردند. به این ترتیب علی تا 4ماه دیگر از زندان آزاد می شود.

آزادی پس از 13سال

دومین متهم که صبح یکشنبه 18مهرماه در دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شد محسن 34ساله بود. او 13سال قبل در هفدهم مرداد 82 در جاده شهریار یک پسر جوان را کشت و دوست او را زخمی کرد. وی که به قصاص محکوم شده و در این سالها رضایت اولیای دم را جلب کرده بود به قضات دادگاه گفت: در باغ شهریار سرایدار بودم. صاحب باغ موتورش را به من داد تا به خرید بروم. اما در جاده بهروز و دوستش به ویراژهای من با موتور اعتراض کردند که با هم درگیر شدیم. من جوان بودم که چاقو کشیدم و آنها را زخمی کردم . من قصد قتل نداشتم اما در آن جریان بهروز جان سپرد .

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و حکم به آزادی وی صادر کردند.

جلب رضایت پس از 7سال

سومین محکوم در انتظار اعدام ،پسر 32ساله ای بود که شانزدهم آذر 88 وقتی که 25سال داشت شریک مالی اش را درمحدوده خیابان ابوذر تهران قربانی اختلاف حساب میلیونی کرد و گریخت اما 40 روز بعد از جنایت تسلیم پلیس شد.

وی که این سالها توانست با پرداخت دیه 100 میلیونی رضایت اولیای دم را جلب کند صبح یکشنبه – 18 مهرماه- در دادگاه گفت:از شریک مالی ام 300 میلیون طلب داشتم اما او پولم را نمی داد. به همین خاطر با او درگیر شدم و در اوج خشم او را خفه کردم.

من از کارم پشیمانم و حالا از قضات دادگاه تقاضا یبخشش دارم.

طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی این مرد به 3 تا 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

پسرعمه ام خواست تا بچه اش را سقط کنم / آن روز شوم در اتاقم لباس به تن نداشتم که فرزاد وارد شد

باردار شدن عروس 12 ساله / داماد 40 ساله در بیمارستان دستگیر شد + عکس

فیلم واقعی از یک انسان نخستین درجنگل / این تصاویر به صورت اتفاقی ثبت شده است+ فیلم و عکس

لو رفتن عجیب شوهر یک پزشک زن تهرانی / این مرد با زنان و دختران ارتباط شوم داشت

عمل زشت روی سنگ قبر 4 فوتبالیست معروف+عکس

اخراج دو فوتبالیست معروف به خاطر ارتباط شوم با یک زن در برابر دوربین

 

عکس تمام قد از الناز شاکردوست در کنار نوید محمدزاده و کلاه عجیبش! +عکس

هانیه توسلی و بهنوش طباطبائی در عکسی به سبک دهه 50 ! +عکس

قربون صدقه ی مادر برای پسر مشهور و پرطرفدارش! +عکس 

 

کدخبر: 226625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟