اقرارعجیب پزشک تبریزی/عدم اقدام دولت در زمینه شکایت از حقوق های نجومی/آخرین وضعیت پرونده  اختلاس کلان صندوق ذخیره فرهنگیان

 با اشاره به مناظرات دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا که همراه با اتهامات فراوان به یکدیگر بود و در سراسر دنیا انعکاس یافت، گفت: برای هر فردی که چنین تصاویری را ببیند و بخواهد که اینها بر دنیا حکمرانی کنند، خجالت آور است و از آن خجالت آورتر، کار کسانی است که آمریکا را کدخدا می خوانند.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: آنچه را که در این ایام شاهد هستیم، نشانه شور واشتیاق محبین آل محمد در سراسر کشور های اسلامی و کشور خودمان است. اینهمه شور وشوق در میان زائرانی که به کربلا می روند، ستودنی است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آنچه که در ماه‌های اخیر در آمریکا رخ داد، اظهار داشت: این مسائل که از زبان مسئولان بلند پایه آمریکا گفته شد، پرده از واقعیت‌های آمریکا و شیطان Evil بزرگ برداشت و بخشی از واقعیت‌های آمریکا را از زبان خودشان افشا کرد.

وی تصریح کرد: آنچه بر زبان این دو نامزد جاری شد و از تلویزیون‌های سراسر دنیا منعکس شد، خجالت آور است و هر فردی که چنین تصاویری را می بیند، خجالت خواهد کشید که چنین انسان‌هایی بخواهند بر دیگران حکم برانند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: مشاهده مناظرات نامزدهای آمریکایی برای کسانی که آمریکا را کدخدا می‌خوانند و می‌خواهند کدخدا مشکلات را حل کند، خجالت آور است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه من نمی‌دانم با این اتفاقات کسانی که سر بر آستان شیطان بزرگ دارند، چگونه می خواهند برای حل مشکلات جهان و کشورشان از اینها کمک بگیرند، با ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: اگر فرد ناتوانی از ناتوان دیگر کمک بخواهد، سفاهت است. حال اگر کسی برای حل مشکلات جهان بسوی اینها دست دراز کند، از سفاهت هم بدتر است.

سخنگوی دستگاه قضا با عبور از این مقدمه کوتاه چند خبر مهم را در حضور اصحاب رسانه عنوان کرد.

دولت گزارشی از حقوق های نجومی به قوه قضائیه نداده است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه چند ماه از موضوع حقوق های نجومی گذشته است، تاکید کرد: مردم به حق انتظار دارند که نظام ، دولت و قوه قضائیه اقدام درخوری انجام دهد.

وی افزود: اگر جرمی واقع شده، قوه قضائیه باید وارد شود و در غیراینصورت دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه دولت گفته است در حال بررسی هستیم و قوه قضائیه هم منتظر پاسخ مانده است، خاطر نشان کرد: تا امروز هیچ موردی از سوی دولت به قوه قضائیه گزارش نشده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات وارد موضوع شده و گزارشی به مجلس داده است که چندی پیش در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رئیس دیوان محاسبات این گزارش را ارائه کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در آنجا تعیین شد چه کسانی باید پولشان را مسترد کنند و اعلام شد که تا پایان آبان ماه صبر کنند تا کار تمام شود.

وی افزود: تا به امروز از ناحیه دیوان محاسبات به قوه قضائیه اعلام جرمی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: چندی پیش دادستان کل کشور ماموریت پیدا کرد موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کرده و گزارش آن را اعلام کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور لیست هایی را تهیه کرده که بیش از اسنادی است که دیوان محاسبات به آن رسیده بود، گفت: این لیست برای دادستان تهران ارسال شده و از طرف دادستان نامه نگاری شده است که سازمان ها، گزارشات و اطلاعات خود را ارائه دهند که دولت تا کنون حدود 13 نفر را یا جابجا یا برکنار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: چند مورد را بطور موردی بازرسی کل کشور و اطلاعات سپاه اعلام کردند که آنها به شعبه بازپرسی اعلام شده و در حال رسیدگی هستند.

در پرونده املاک شهرداری، با انتشار سند محرمانه برخورد شده است

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه خبرهایی از پرونده املاک نجومی شهرداری تهران داد و گفت: پس از آنکه بازرسی کل کشور وارد شد، شهرداری هم در حال بررسی موضوع بود که هنوز گزارش بازرسی کل کشور تمام نشده بود، بعضی از افراد آن را منتشر کردند که نفسِ انتشار سند محرمانه، جرم Crime است.

وی تاکید کرد: در این پرونده با افشای فساد برخورد نشده؛ بلکه با انتشار سند محرمانه برخورد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در رابطه با پرونده پزشک تبریزی اظهار کرد: متهم اقرار کرده است که غذا نذری نبوده؛ فعلا پزشک بازداشت و تفهیم اتهام قتل Murder شده است.

وی افزود: اینکه ثابت شود یا خیر مشخص نیست، همچنین در ارتباط با جنون این پزشک نیز چیزی ثابت نشده است.

آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: اینطور که به بنده گزارش شده، این صندوق در سال 74 برای کمک به فرهنگیان تاسیس می‌شود، هر نفر از فرهنگیان مختار بوده‌اند که ماهیانه 5 درصد از حقوق و مزایای خود را به این صندوق وارد کند و الزامی نیز نبوده است و بعد در پایان هر سال هر میزان که فرهنگیان به این صندوق واریز کردند، دولت نیز موظف بوده معادل آن را به این صندوق واریز کند تا به یکی از منابع درآمدی صندوق تبدیل شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: این صندوق نیز مثل بسیاری از صندوق‌های دیگر منابع درآمدی را به سمت فعالیت اقتصادی برده است و حدود 100 شرکت تشکیل داده‌اند که یکی از آنها بانک سرمایه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای اضافه کرد: بانک سرمایه حدود 10 سال پیش به عنوان ششمین بانک خصوصی تاسیس می‌شود که کل آن برای صندوق نیست و 47.66 درصد از سهام این بانک مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است و 38.04 درصد نیز به گروه ریخته گران تعلق دارد و مابقی متفرقه است.

وی ادامه داد: پرونده‌ای که اکنون در این زمینه تشکیل شده، پرونده‌ای مرکب از این صندوق و به عنوان یکی از سهامداران صندوق در بانک سرمایه است.

معاون اول قوه قضائیه در تحلیل این موضوع گفت: به دلیل اینکه دو سهامدار بزرگ بانک سرمایه گروه ریخته گران و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده اند، در طول این 10 سال فعالیت، 13 بار مدیر یا سرپرست این بانک تغییر کرده است و بانکی که مرتب مدیرعاملش تغییر کند، فی نفسه ممکن است دچار اشکالاتی شود.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد:در حال حاضر اتهام فساد مالی هم به بعضی از دست اندرکاران این صندوق، هم دست اندرکاران بانک سرمایه و هم بعضی از مشتریان این صندوق و یا دلال‌های بین این صندوق و بانک و یا بین بانک با برخی از کسانی که تسهیلات گرفته‌اند، وارد شده است.

وی ادامه داد: بانک سرمایه که حدود 48 درصد سهام آن متعلق به صندوق بوده است، در طول این مدت حدود 12 هزارو 500 میلیارد تومان تسهیلات در مجموع ارائه داده است که البته طبیعی است که این رقم سالهای اول کم بوده و هرچه به سال های اخر رسیده ،بیشتر و بیشتر شده است که از این مقدار تسهیلات چیزی در حدود 8 هزار میلیارد تومان آن معوقه است. وقتی بانکی 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بدهد که 8 هزار میلیارد تومان آن معوقه باشد، خیلی مشکل دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای یادآور شد: در اینجا دو یا سه فساد اتفاق افتاده است و قاضی Judge و بازپرس باید عنوان این فسادها را تشخیص بدهند؛ ولی در مجموع به کسانی که تسهیلات داده‌اند، در ازای پرداخت تسهیلات، تسهیلات دهندگان منفعت شخصی برده‌اند.

وی تصریح کرد: در این پرونده بین کسانی که حساب‌های خودشان را تسویه کردند با کسانی که تسهیلات داده و با کارشناس تبانی صورت گرفته است، املاکی را بعضا تا 5 برابر و یا بیشتر از قیمت واقعی کارشناسی کردند و بعد ملک را بابت بدهی به بانک ارائه داده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه در بیان مصادیقی در این زمینه اظهار کرد: به عنوان مثال یک کارشناس ظرف سه یا چهار روز در سال 94 ملکی را در الهیه تهران 41 میلیارد تومان کارشناسی کرد و پس از آن به فاصله چند روز همین ملک به 227 میلیارد تومان کارشناسی شد و بابت بدهی به بانک نحویل شد که یکی از این افراد اکنون بازداشت است و در ازای آن نیز فلان آپارتمان یا فلان ملک را به کسانی داده که این اقدامات را برایشان انجام داده اند.

وی یادآور شد: واقعا مسئله بانک‌ها و املاکی که دولت می‌خواهد در مزایده و مناقصه‌ها معامله کند یا قیمت گذاری کند، یکی از مشکلات جدی شده که اولا یاکارشناسی نمی‌شود یا اگر کارشناسی صورت می‌گیرد، بعضا کارشناسی با این مقدار اختلاف فاحش انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این پرونده در دست بررسی است، هم کارشناس، هم افرادی از صندوق و هم افرادی از بانک تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و بدیهی است که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها زمانبر و پیچیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

شهرام در محاصره پلیس از بالکن طبقه سوم سقوط کرد و دختر جوان در خانه مجردی دستگیر شد

اینجا منزل جدید اوباما است

مرگ پسر جوان در سقوط از بالکن خانه زن شوهردار / این پسر حتی کلید خانه ام را داشت و ...+عکس

خدیجه به بیمارستان روانی ها منتقل شد / این زن عامل قتل عام خانواده اش است+عکس

فیلم / چاقوکشی زن خشمگین به شوهرش در خیابان / این مرد بدون اجازه به مهمانی شبانه رفته بود + عکس

فریب ظاهر نجیب سپیده را خوردم او خیلی زود رنگ عوض کرد

قتل مرد همسایه درمسیر بازگشت پسرعموها از جشن عروسی+عکس

برادرم بخاطر مشکلات اخلاقی ام می خواهد من را بکشد/این دختر از پلیس کمک خواست

دزد ارتباط گناه آلود شامگاهی دختر و پسر را لو داد

بازداشت کارشناس رسمی دادگستری در پرونده «پدیده»

پدرم با دختری هم سن و سال من دوست شد و ...

ارتباط سرد زناشویی و مشاوره غلط خانواده زن را تا یک قدمی مر گ برد

زن عصبانی شوهر فوتبالیستش را سوزاند + عکس

مرد چاق 100 کیلو وزن کم کرد تا ازدواج کند + عکس

در میهمانی شبانه باغ هلو مسعود به من ابراز علاقه کرد / بعد از شب شوم عروسی شوهرم دیگر سراغی از من نگرفت

ارتباط غیراخلاقی معلم ورزش زن با 3 دانش آموز پسر +عکس

انفجار مین دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت جوان 23ساله

مالک خانه میلیاردی سعادت آباد تهران کیست؟

علاقه زشت پسر دانشجو برای عکاسی مخفیانه از دختران جوان

اعدام برای مرد 48 ساله به خاطر آزار و اذیت پسر 8 ساله

 

 

اعتراف بازیگر زن ایرانی به پیشنهادهای غیر اخلاقی در ترکیه +عکس

20کیلو کاهش وزن ملیکا شریفی نیا از زبان خودش + عکس قبل و بعد از کاهش وزن

تصویر قدیمی و دیده نشده از پریناز ایزدیار در حال آشپزی کردن +عکس

آرزوی پدرمرتضی پاشایی در دومین سالگرد درگذشت پسرش +عکس

سلفی ترانه علیدوستی و پسرش در سریال شهرزاد +عکس

نامه خواننده معروف 2 روز قبل از مرگش به زنی که دوستش داشت +عکس

کشف حجاب سمیرا سیاح بازیگر کشورمان در آمریکا! +عکس

 

کدخبر: 229746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟