فریب ظاهر نجیب سپیده را خوردم او خیلی زود رنگ عوض کرد

مدتی بود که پدر و مادرم می خواستند برایم دختری انتخاب کنند اما من زیربار نمی رفتم و هربار می گفتم آمادگی ندارم تا اینکه در یکی از سایت های همسریابی با دختری محجبه آشنا شدم ...

من تک پسر خانواده هستم ، از بچگی هر چه می خواستم دراختیارم بود و به نوعی خود مختار بزرگ شده بودم و به گونه ای درخانه حرف اول را می زدم و حتی در کار خواهر هایم هم دخالت می کردم. در نوجوانی دخترهای زیادی دلشان می خواست با من دوست شوند هم به خاطر اینکه ظاهر خوبی داشتم و وضع مالی خانواده ما هم در سطح عالی بود.

به هر سختی بود وبا پا فشاری خانواده دیپلم و لیسانسم را گرفتم و وارد بازار کار شدم، بعد از اینکه در یکی از شرکت های تجاری کاری پیدا کردم پدر و مادرم به شدت به من اصرار می کردند که ازدواج کنم اما زیر باز نمی رفتم، مدتی بود که پدر و مادرم می خواستند برایم دختری انتخاب کنند اما من زیربار نمی رفتم و هربار می گفتم آمادگی ندارم تا اینکه در یکی از سایت های همسریابی با دختری محجبه به نام سپیده آشنا شدم.

از آنجا که اولین و مهمترین معیارم برای ازدواج ظاهر محجبه طرف مقابلم بود ، پس از مدتی آشنایی ، موضوع را با پدر و مادرم در میان گذاشتم اما با مخالفت شدید آنها روبرو شدم چون آنها معتقد بودند که در این طور ارتباطها نمی شود شناخت خوبی از افراد پیدا کرد اما من پایم را در یک کفش کردم و گفتم من عاشق سپیده هستم و می خواهم با او ازدواج کنم و سرانجام هم علی رغم مخالفت شدید پدر و مادرم و دریک مراسم باشکوه پیوند زناشویی بین ما بسته شد و زندگی مشترکمان را با هم شروع کردیم.

چند ماهی از زندگی ما نگذشته بود که سپیده رنگ عوض کرد و ظاهرش با آدمی که قبل از ازدواج می شناختم به کلی تغییر کرد او دوست داشت مانتوهای تنگ و جلف بپوشد ، هر بار که می خواستیم باهم برویم بیرون آرایش غلیظ می کرد و پوشش مناسبی نداشت حتی به من گفت دوستانت را بیاور به منزل و خیلی ادعای روشنفکری داشت من که تا دیروز به خاطر حجاب او و پوشش خوبش عاشقش شده بودم و با او ازدواج کرده بودم دیگر نمی توانستم این زندگی را تحمل کنم هرروز اختلافاتمان بیشتر و بیشتر می شد تا اینکه فهمیدم با یکی از دوستانم در شبکه های اجتماعی ارتباط دارد

دیگر برای من ثابت شده که حجاب او برای فریب من بوده و حالا بعد از مشاجره ای که سر ارتباطش با دوست من در شبکه های اجتماعی به میان آمد ،چند هفته است که از خانه رفته و امروز با احضاریه دادگاه روبرو شدم که در آن درخواست طلاق داده و مهریه اش را نیز به اجرا گذاشته ....

در انتخاب همسر به ظاهر افراد توجه نکنید

کارشناس مشاوره و روانشناس مرکز مشاوره آرامش اظهار داشت: در هر انتخابی از جمله انتخاب همسر توجه به کلیه ویژگی ها و خصوصیات افراد می بایست مبنای تصمیم گیری ما قرار گیرد و ما نمی توانیم ظاهر افراد را مبنایی برای تصمیم گیری و قضاوت Judgment نسبت به میزان تفاوت ها و شباهت ها در فرد مورد نظر خود قرار دهیم.

امروزه تغییر و تحولات ایجاد شده در جامعه کنونی در خانواده نیز نمود اجتماعی پیدا کرده است به گونه ای که اعضای خانواده به خصوص جوانان و نوجوانانی که قرار است در آینده برنامه های خود را متناسب با نیازهای جامعه پیاده سازی کنند با گستردگی از حجم اطلاعات و مطالبی که با دنیای واقع همخوانی ندارد روبرو شود. همه این مسایل زمینه ساز نگراین ها و اضطراب والدین نسبت به آینده شغلی و زندگی فرزندان خود گردیده که باعث تردید ها و دوگانگی آنها نسبت به ازدواج فرزندانشان نیز شده است.

آنچه که در این جا باید به آن اشاره کرد این است که در ارتباط با ازدواج و انتخاب همسر مناسب شناخت علایق، استعدادها، افکار، دیدگاه های مذهبی و اعتقادات به عنوان ملاک های اساسی در هر ازدواجی شناخته شده است که کارشناسان و روانشناسان نیز توجه به این مسایل را بسیار ضروری می دانند.

بنابر این نیاز است خانواده ها نیز با توجه به این معیار و ملاک ها فرزندان خود را که امیدهای آینده و پرورش یافتگان کانون گرم خانواده هایشان هستند را به این مسایل آگاه و توجیه نمایند تا مسیر سبز زندگی خود را با ازدواجی هوشمندانه انتخاب نمایند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از جوانان در شرف ازدواج گاهاً به خاطر احساسات و عواطف تامین نشده در فضای گرم و صمیمی خانواده ها، شبکه های اجتماعی را به عنوان مامنی برای تخلیه هیجانات و بروز احساسات خود انتخاب می کنند و این مسئله باعث می شود به وسیله القائات راهکارها و مطالب غالباً اشتباه که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود تصمیم گیری کنند .

در اینجا به خانواده ها و جوانان آنها پیشنهاد می دهیم در هر تصمیمی و هر مرحله ای از زندگی برنامه ریزی و پایه ریزی امر مهمی چون ازدواج را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جستجو نکنند و واقعیت را سرلوحه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خود قرار دهند تا انشاءاله بتوانند با تشکیل خانواده ای متعالی زمینه ساز تربیت فرزندان با استعانت از تعالیم الهی و پیروی از سیره ائمه اطهار که حقیقتاً الگوی جامعه در تمام ادوار زندگی بودند فراهم سازند.

همان طور که در این داستان مشاهده کردید، جوان مذکور بدون در نظر گرفتن این مسایل و عدم اشنایی با معیارها و ملاک های مهم و اساسی در انتخاب همسر متاسفانه رعایت نکرده و بدون تحقیق و بررسی و شناخت پای در عرصه ازدواج گذاشته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

اقرارعجیب پزشک تبریزی/عدم اقدام دولت در زمینه شکایت از حقوق های نجومی/آخرین وضعیت پرونده اختلاس کلان صندوق ذخیره فرهنگیان

شهرام در محاصره پلیس از بالکن طبقه سوم سقوط کرد و دختر جوان در خانه مجردی دستگیر شد

اینجا منزل جدید اوباما است

مرگ پسر جوان در سقوط از بالکن خانه زن شوهردار / این پسر حتی کلید خانه ام را داشت و ...+عکس

خدیجه به بیمارستان روانی ها منتقل شد / این زن عامل قتل عام خانواده اش است+عکس

فیلم / چاقوکشی زن خشمگین به شوهرش در خیابان / این مرد بدون اجازه به مهمانی شبانه رفته بود + عکس

قتل مرد همسایه درمسیر بازگشت پسرعموها از جشن عروسی+عکس

برادرم بخاطر مشکلات اخلاقی ام می خواهد من را بکشد/این دختر از پلیس کمک خواست

دزد ارتباط گناه آلود شامگاهی دختر و پسر را لو داد

بازداشت کارشناس رسمی دادگستری در پرونده «پدیده»

پدرم با دختری هم سن و سال من دوست شد و ...

ارتباط سرد زناشویی و مشاوره غلط خانواده زن را تا یک قدمی مر گ برد

زن عصبانی شوهر فوتبالیستش را سوزاند + عکس

مرد چاق 100 کیلو وزن کم کرد تا ازدواج کند + عکس

در میهمانی شبانه باغ هلو مسعود به من ابراز علاقه کرد / بعد از شب شوم عروسی شوهرم دیگر سراغی از من نگرفت

ارتباط غیراخلاقی معلم ورزش زن با 3 دانش آموز پسر +عکس

انفجار مین دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت جوان 23ساله

مالک خانه میلیاردی سعادت آباد تهران کیست؟

علاقه زشت پسر دانشجو برای عکاسی مخفیانه از دختران جوان

اعدام برای مرد 48 ساله به خاطر آزار و اذیت پسر 8 ساله

 

 

اعتراف بازیگر زن ایرانی به پیشنهادهای غیر اخلاقی در ترکیه +عکس

20کیلو کاهش وزن ملیکا شریفی نیا از زبان خودش + عکس قبل و بعد از کاهش وزن

تصویر قدیمی و دیده نشده از پریناز ایزدیار در حال آشپزی کردن +عکس

آرزوی پدرمرتضی پاشایی در دومین سالگرد درگذشت پسرش +عکس

سلفی ترانه علیدوستی و پسرش در سریال شهرزاد +عکس

نامه خواننده معروف 2 روز قبل از مرگش به زنی که دوستش داشت +عکس

کشف حجاب سمیرا سیاح بازیگر کشورمان در آمریکا! +عکس

 

کدخبر: 229766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟