ماجرا ی دزدیده شدن طلافروش سوناتا 
سوار تهرانی+عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش مرد طلافروشی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران پیش روی بازپرس آرش سیفی در شعبه چهارم از ماجرای رهایی از دست آدم رباهای مامور پرده برداشت.

این مرد طلافروش گفت: ساعت 10 شامگاه 19 مهرماه سال جاری در خیابان های جنوب پایتخت همراه دوست سوار بر خودروی سوناتا بودم که ناگهان خودروی پژو 405 که 5 مرد جوان سوار بر آن بودند جلوی راهمان را بستند.

وی افزود:پلاک خودروی مردان غریبه مخدوش بود که 3 مرد از پژو پیاده شدند و با نشان دادن یک کارت ادعا کردند که از پلیس Police امنیت هستند سپس دوستم را از خودرو پیاده کرده و سوار بر خودرویم شدند.

مرد طلافروش ادامه داد: 3 مرد اقدام به بستن دست و پا و چشمانم کردم و در حالیکه مرا در صندلی عقب خوابانده بودند خودرو شروع به حرکت کرد تا اینکه پس چند ساعت چشمانم را داخل زیر زمین خانه ای قدیمی باز کردند.

5 مرد غریبه از همان ابتدا شروع به کتک زدنم کردند و می خواستند رمز کارت بانکی ام را در اختیارشان قرار دهم اما در برابر آنها مقاومت کردم و زیر کتک هایشان خودم را به بیهوشی زدم تا دست از سرم بردارند تا اینکه آنها به بررسی مدارک همرام پرداختند و توانستند رمز کارت بانکی ام را که داخل دفترچه ای نوشته بودم پیدا کردند.

طعمه آدم رباها افزود: زمانیکه خودم را به بیهوشی زده بودم اسم همه آنها را شنیدم و فهمیدم که با کارت بانکی ام قصد خرید دلار دارند که پس از 24 ساعت زندانی Prisoner چشمانم را بستند و مرا سوار بر خودرویم دراطراف پاکدشت رها کردند و زمانیکه به بررسی حساب بانکی ام پرداختم متوجه شدم آنها 60 میلیون تومان از حسابم برداشت کرده اند.

در این مرحله تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری 5 آدم ربای مامور نما وارد عمل شدند و کارآگاهان در گام نسخت به سراغ مغازه صرافی رفتند تا با بررسی دوربین مداربسته مغازه تصویر آدم رباها را به دست آورند.

در بررسی فیلم ضبط شده ماموران موفق شدند تصویر 3 تن از آدم رباها را به دست آورند اما زمانیکه به سراغ آلبوم مجرمان سابقه دار رفتند مشخص شد که آدم رباها تازه کار هستند.

تجسس های پلیسی برای دستگیری مردان مامور نما ادامه داشت که تیم پلیسی با توجه به اسم هایی که مرد طلافروش در زمان اسارت شنیده بود تحقیقات فنی خود را آغاز کردند تا اینکه با گذشت 2 ماه موفق شدند شامگاه دوشنبه 8 آذر ماه یکی از متهمان را در شرق تهران دستگیر کنند.

پسر جوان در تحقیقات ابتدایی به آدم ربایی مرد طلافروش اعتراف کرد اما ادعای عجیبی را برای انجام این آدم ربایی مطرح کرد.

متهم جوان گفت: یکی از دوستانم از مرد طلافروش پول طلب داشت و وقتی دید او قصد ندارد بدهی اش را پرداخت کند این نقشه را طراحی کرد.

وی افزود: چندی پیش به خاطر اعتیادم به مواد مخدر Drugs شیشه به کمپ ترک اعتیاد رفتم که در آنجا با 4 جوان آشنا شدم و همانجا نقشه این آدم ربایی را طراحی کردیم.

با اعتراف یکی از اعضای این باند ماموران در گام بعدی با توجه به اطلاعات به دست آمده موفق شدند عصر پنج شنبه 11 آذر ماه 4 متهم دیگر پرونده را دستگیر کنند.

بنا به این گزارش، بازپرس آرش سیفی با توجه به چند پرونده آدم ربایی مشابه دستور داد تا متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار گیرند تا راز دیگر جرائم احتمالی شان فاش شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟