روزحادثه دختر 15 ساله‌ای به نام رعنا که بشدت سوخته بود به بیمارستان «فاطمه الزهرا»ی اسلامشهر انتقال یافت. اما تلاش پزشکان برای نجات‌اش بی‌نتیجه ماند و دختر نوجوان روی تخت بیمارستان جان باخت. از سوی دیگر با توجه به مرموز بودن علت مرگ دختر نوجوان، مسئولان بیمارستان، موضوع را به پلیس خبردادند. بدین ترتیب با حضور بازپرس کشیک قتل در بیمارستان، دستور تحقیقات جنایی برای شناسایی هویت قربانی وکشف علت مرگ صادر شد.

کارآگاهان جنایی پس ازشناسایی خانواده «رعنا» پی بردند او روزحادثه از مدرسه راهی خانه بوده که به‌دلایل نامعلوم به خانه متروکه‌ای منتقل شده و بعدهم زنده زنده به آتش کشیده شده است. ساکنان محل نیز با مشاهده شعله‌های آتش و دود، راهی خانه مورد نظرشده و پس از خاموش کردن آتش، پیکرسوخته دخترک نگون بخت را به بیمارستان انتقال دادند.

بدین‌ترتیب با طرح فرضیه‌های مختلف پلیسی، تلاش برای کشف این معمای هولناک درچند شاخه تحقیقاتی ادامه یافت. اما با توجه به اینکه هیچ سرنخی به‌دست نیامد، تمامی مسیرهای تحقیقاتی به بن‌بست رسید.  با توجه به بی‌نتیجه ماندن روند تحقیقات 9 ساله، و به درخواست خانواده رعنا، پرونده ازسوی قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمود کیخواه تحت رسیدگی قرارگرفت. سپس قضات دادگاه به استناد ماده 612 قانون مجازات اسلامی، حکم به پرداخت دیه دختر نوجوان از صندوق بیت المال به پدر و مادرش دادند. ضمن اینکه ازکارآگاهان جنایی نیزخواسته شد همچنان برای گره گشایی از این معما به تحقیقات ادامه دهند.

 

کدخبر: 235989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟