تا اینجای ماجرا 50 درصد کار صورت گرفته و 50 درصد دیگر زمانی است که از مالباخته می‌خواهند گزینه انگلیسی را انتخاب کند و با این روش پول‌های داخل حساب مالباخته را از آن خود می‌کنند. گزارشی که می‌خوانید در مورد همین نوع کلاهبرداری است و تنها شگرد متهمان برای کشاندن مالباخته به دستگاه عابربانک متفاوت است.

شما برنده خوش شانس ما هستید

«گوینده رادیو» شگرد اعضای باندی بود که پول‌های بی‌زبان مالباختگان را از آن خود می‌کردند. متهمان این پرونده با شهروندان تماس می‌گرفتند و با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو جوان و ادعای این‌که شما در قرعه‌کشی، برنده جایزه‌ای نقدی شده‌اید، پس از جلب اعتماد، آنها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و مبالغی را با روش‌های متقلبانه سرقت Stealing می‌کردند. با اعلام گزارش‌هایی در این خصوص به پلیس، در تحقیقات مقدماتی مشخص شد افرادی با گرفتن تماس و معرفی خود به عنوان گوینده رادیو و ادعای برنده شدن مبلغ 50 میلیون ریال هزینه سفر به عتبات عالیات، فرد مورد نظر را پای دستگاه کارت خوان کشانده و با شگردی خاص موجودی حساب آنها را به حساب خود انتقال می‌دادند. با انجام اقدامات اطلاعاتی رد اعضای این باند در خرمدشت کرج شناسایی شد و کارآگاهان با شناسایی محل‌های تردد و رابطان آنها در یک اقدام غافلگیرانه تمام اعضای این باند را که چهار نفر بودند دستگیر کردند. در بازرسی محل اختفای آنها 13 عدد کارت هدیه، 25 دستگاه تلفن همراه، سه عدد اسپری اشک‌آور، تعدادی سیمکارت، مقداری طلا و جواهرات و یک دستگاه خودروی زانتیا کشف و ضبط شد. متهمان در تحقیقات مدعی شدند که به پیشنهاد یکی از اقوام خود که در زندان Prison است با تهیه کارت‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری با این روش کرده‌اند.

کلاهبرداری 80 میلیونی از 11 هزار شاکی

23 مرد، نقشه کلاهبرداری از 11 هزار نفر را اجرا کردند؛ مردانی که از زندانیانی با جرایم سنگین با مجازات اعدام execution بودند. آنها 80 میلیون تومان را از 11 هزار نفر به بهانه برنده شدن به جیب زدند. این مجرمان همزمان با استفاده از چندین سیمکارت، داخل زندان می‌نشستند و برای مالباختگان پیام ارسال می‌کردند؛ پیامکی که به آنها نوید برنده شدن و سفر به عتبات را داشت. مالباختگان بی‌خبر نیز که خود را در سفر و زیارت می‌دیدند، بدون آن‌که به این موضوع فکر کنند که چرا برنده شده‌اند، شال و کلاه می‌کردند و سراغ دستگاه‌های عابر بانک می‌رفتند و با انتخاب گزینه انگلیسی پول‌های بی‌زبان را به حساب زندانیان حرفه‌ای می‌ریختند. البته اعضای این باند خیلی زود دستگیر شده و 23 متهم به جرم Crime خود اعتراف کردند.

کلاهبرداری با عنوان بنیاد شهید

کلاهبرداران همیشه به فکر پر کردن جیب خود، آن هم از روش‌های نامشروع هستند و هیچ وقت به قربانیان خود فکر نمی‌کنند که از چه طبقه و گروهی هستند. در این پرونده افرادی با معرفی خود به عنوان کارمند بنیاد شهید و پس از جلب اعتماد افرادی از خانواده شهدا با ترفندی خاص اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کردند. طراحان این کلاهبرداری چند زندانی Prisoner بودند که تصمیم گرفتند با این روش دست به کلاهبرداری بزنند. آنها برای عملی کردن خواسته خود نه نیاز به سیم چین و شاه کلید داشتند و نه نیاز داشتند از دیوار کسی بالا بروند؛ تنها چیزی که مورد نیازشان بود یک زبان چرب و نرم و صد البته یک دل بی‌رحم بود. ماجرا از این قرار بود که مردی با مراجعه به پلیس Police آگاهی خرم‌آباد از کلاهبرداری تلفنی مردی ناشناس خبر داد.

او به پلیس گفت پسر من شهید شده و من عضو بنیاد شهید هستم. چندی پیش مرد ناشناسی با من تماس گرفت و خود را کارمند بنیاد شهید معرفی کرد و گفت برای شما مقداری کالا در نظر گرفته شده، اما برای دریافت کالا باید مبلغ ناچیزی به حساب بنیاد بریزید. او شماره همراهم را گرفت و گفت دوباره با شما تماس می‌گیرم تا خود را به دستگاه عابر بانک رسانده و من طریقه واریز پول به حساب بنیاد را به شما یاد بدهم. من هم با تصور این‌که او کارمند بنیاد است طبق خواسته او عمل کردم و بعد از آن منتظر شدم، اما هیچ کالایی به دستم نرسید از طرفی وقتی برای دریافت پول به بانک مراجعه کردم متوجه شدم حسابم خالی شده است.

با شکایت این مرد، عامل این کلاهبرداری در زندان شناسایی و به جرم خود اعتراف کرد.

تحصیلکرده‌ها در دام کلاهبرداران

شاید بیشتر آدم‌ها فکر می‌کنند که در پرونده‌های کلاهبرداری بیشتر قربانیان افراد کم‌سواد یا ساده دل هستند که مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند، اما حقیقت این است که در خیلی از مواقع قربانیان کلاهبرداری افرادی هستند که نه ساده دل بوده و نه بی‌سواد و حتی خیلی از آنها دارای مدارک تحصیلی معتبر هم هستند. در اینجا به سراغ پرونده‌ای می‌رویم که قربانیان آن پزشکان هستند که با ترفندهای خاص و ویژه براحتی فریب مجرمان را خورده و در دام آنها افتاده‌اند. در این پرونده در پی دریافت گزارشات مشابه مبنی بر سرقت کارت به کارت از سه پزشک یکی از بیمارستان‌های کرج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات از مالباختگان هر سه نفر اظهار داشتند که از طریق یک تلفن همراه شخص ناشناسی با آنها تماس گرفته و خود را مسئول امور مالی بیمارستانی معرفی کرده است. این تماس گیرنده پس از جلب نظر مالباختگان با عنوان این مطلب که مبلغی به صورت اشتباه از حساب رئیس بیمارستان به حساب آنها واریز شده از آنها می‌خواست که فورا برای انتفال آن به حساب رئیس بیمارستان اقدام کنند و زمانی که مالباختگان برای انتقال پول به پای دستگاه عابربانک می‌رفتند مبالغ دریافتی از حساب آنها تخلیه شده و به حساب یک زن واریز می‌شده است. در ادامه و در بررسی پرینت حساب‌هایی که وجه به آنها واریز شده مشخص شد که افراد کلاهبردار بعد از وقت اداری اقدام به جابه‌جایی حساب‌ها کرده و بلافاصله در قالب عمل پولشویی با خرید دلار و ارز از صرافی‌ها اقدام به خالی کردن حساب‌ها می‌کنند. ماموران با بررسی دوربین‌های صرافی‌هایی که از آنها خرید می‌شده است متوجه شدند که این فرد همان زنی است که وجه کلاهبرداری به حساب وی واریز می‌شده است. در ادامه ماموران به همسر وی که در زندان به سر می‌برد مظنون شده و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده را از زندان به پلیس آگاهی انتقال دادند. در بازجویی‌ها وی به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت که با همدستی فرد دیگری در زندان اقدام به این کلاهبرداری‌ها می‌کرده و پول‌ها را به حساب همسرش واریز می‌کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

اقدام زشت خواهر شوهر که غوغا به پا کرد

عاقبت دردناک مردی که خودروی روشن خود را در خیابان رها کرد + فیلم

وقتی برای مادرم خواستگار آمد دیوانه شدم/آن مرد وعده های عجیبی داده بود

شیرین با دوست علی سرو سری داشت /دختر وقتی جلوی در رفت صحنه وحشتناکی دید!

اقدام زشت یک مرد در خودروهای بوشهر ی ها

ماجرای عجیب ورود 2 غاز به اتاق بازپرسی / بازپرس وحشت کرد!

استخدام مارمولک به جای پلیس / این حیوان مراسم سوگند هم داشت

اقدام وقیحانه زن مطلقه در کنار مردان کثیف/ پشیمانم

زن شیک پوش دختران زیبا را شناسایی می کرد تا مدلینگ شوند/عکس های دختران آنها را به قهقرا کشاند

رسوایی یک زن در محیط کار زیر سر چه کسی بود؟/همه می گفتند فهیمه با کارفرما دوستی دارد!

پلیس یک دزد را به آتش کشید+ فیلم

این مرد را می شناسید؟ / او مردم را از بازپرداخت وام نجات می دهد! + عکس

دیشب توچال آتش گرفت + عکس

در این کشور دولت حشیش می فروشد!

جزئیات حمله تکفیری ها به روحانی کاروان حجاج +عکس

فوری / زلزله نسبتا شدید در استان بوشهر

شاخ به شاخ شدن مرگبار با ماشین پلیس /در تویسرکان رخ داد +عکس 2 ماشین مچاله

 

 

کدخبر: 256827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟