بررسی زوایای حادثه پلاسکو در 6 کارگروه تخصصی/ بازدید آتش نشان ها از 17 هزار ساختمان پایتخت

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با ارائه گزارش کمیته فنی حادثه Incident ساختمان پلاسکو در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه سیصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران، مقرر شد دو کمیته از نظر حقوقی و فنی بررسی هایی را در رابطه با حادثه پلاسکو داشته باشند.

وی افزود: برای تهیه گزارش، جلسات مختلفی را با نهادهای درگیر برگزار کردیم تا بتوانیم به زوایای این حادثه دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از تشکیل 6 کارگروه تخصصی تحت نظر شورای شهر تهران خبرداد و تصریح کرد: 60 تن در قالب 6 کارگروه، فعالیت هایی را برای مشخص کردن زوایای حادثه پلاسکو در دستور کار داشتند.

شاکری ادامه داد: کارگروه های تخصصی شامل کارگروه مهندسی سازه و معماری، کارگروه تاسیسات برقی، مکانیکی و حریق، کارگروه مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ایران، کارگروه مدیریت بحران، کارگروه حقوقی و کارگروه ارزیابی آسیب پذیری و ارائه راهکارهای بهسازی می شود.

وی از بررسی محتمل ترین سناریوی فروریزش ساختمان پلاسکو خبرداد و گفت: شناسایی نقاط ضعف سازه ای در بروز گسیختگی پیش رونده و ارائه راهکارهایی به منظور ایمن سازی ساختمان های با اهمیت بالا در برابر این نوع گسیختگی در پی بررسی حادثه پلاسکو در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان پلاسکو خاطرنشان کرد: ارزیابی تاسیسات برقی ساختمان پلاسکو و شناسایی مهم ترین نواقص سیستم برقی، همچنین ارزیابی تاسیسات مکانیکی ساختمان پلاسکو به منظور شبیه سازی فرایند گسترش حریق و دود در حین حادثه و ریشه یابی علل گستردگی و خارج از کنترل شدن حریق در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص بازدید های آتش نشان ها از ساختمان های نا ایمن شهر اذعات کرد: هم اکنون 17 هزار بازدید از سوی آتش نشانی از ساختمان های ناایمن انجام شده است و می توان اطلاعات آتش نشان ها را برای ایمن سازی ها ملاک قرار داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟