سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس Police 110 مبنی بر سرقت Stealing از یکی از فروشگاه های زنجیره ای در مشکین دشت بالافاصله ماموران پلیس آگاهی به منظور بررسی موضوع به محل اعزام شدند. 
وی اضافه کرد: در بررسی ها مشخص شد سارقان از درب پشتی و به شیوه تخریب کرکره وارد فروشگاه شده و پس از تخریب گاوصندوق مبلغ 350 میلیون ریال وجه نقد را به سرقت بردند. 
کامرانی صالح گفت:پس از سه روز سارقان به فروشگاه دیگری دستبرد زده و ضمن تخریب درب ها و گاوصندوق 262 میلیون ریال وجه نقد را به شیوه قبلی سرقت کردند. 
وی ادامه داد: با بررسی شیوه سرقت مشخص شد سرقت های یاد شده توسط یک باند انجام شده است. 
رئیس پلیس استان البرز تصریح کرد: در بررسی از فیلم  دوربین های مداربسته فروشگاه ها یک جوان که سعی در تخریب درب های ورودی را داشت مشاهده شد. 
وی بیان کرد: با توجه به پوشش چهره متهمان، شناسایی این فرد با مشکل مواجه شد، لیکن شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و نشانی یکی از متهمان در منطقه مشکین دشت مشخص شد که در ساعت 2 بامداد 30 اردیبهشت پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت سوژه مورد نظر با یک دستگاه خودرو 206 ازمنزل خارج و به سمت فردیس حرکت که ضمن سوار کردن یک نفر دیگر به سمت کرج راهی شد. 
کامرانی صالح گفت: سارقان در حال سرقت از فروشگاهی دیگر تحت محاصره ماموران قرار گرفته وطی یک عملیات دستگیر شدند. 
وی ادامه داد:متهمان پس از انتقال به مرکز پلیس ، ابتدا منکر سرقت شدند اما در مواجه با اسناد و مدارک به 11 فقره سرقت از فروشگاه ها ی زنجیره ای به مبلغ 7 میلیارد ریال اعتراف کردند. 
رئیس پلیس استان البرز در بخش دیگری از سخنان گفت: در پی وصول پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری از کلانتری 144 رسالت به پلیس آگاهی پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت. 
کامرانی صالح افزود: در تحقیقات از شاکی مشخص شد که وی در سال 94 با فردی که با ارائه مدرک مستند خود را از مسئولان صاحب نفوذ معرفی می کرد، آشنا شده است، متهم بعد از مدتی آشنایی با مال باخته و با بکارگیری ترفندهای مختلف در امر سرمایه گذاری در بورس فعالیت دارد و اگر در بورس سرمایه گذاری کند سود فراوانی عایدش مَی شود. 
وی اضافه کرد: متهم پس از جلب اعتماد شاکی به منزل وی رفته و بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال به حساب خود از سوی فرد ضرر دیده و شاکی واریز می کند که بعد از شکایت آن خانواده و پیگیری های پلیس ،فرد دستگیر و به جرم Crime اعتراف کرد. 
رئیس پلیس البرز همچنین از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند 5 نفره در گروه های دونفره وسه نفره که با خودروهای متعددی سوژه های خود را شناسایی اشاره و تصریح کرد: این افراد با ایجاد تصادف Crash ساختگی یا در قالب ماموران تقلبی جلوی خودروهای شاسی بلند را می گرفتند و در یک مکان خلوت بعد از ضرب و شتم عابر بانک آن ها را گرفته و پول این افراد را از بانک خارج می کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟