به گزارش گروه حوادث رکنا، این زوج جوان دوران عقد را سپری می کنند و مرد جوان می گوید اگر به سر خانه و زندگی خودمان می رفتیم حالش را می گرفتم و او را دق مرگ می کردم ،اما  در حال حاضر اختیارش با من نیست و مادرش حمایت بیش از اندازه از او دارد. این زوج جوان برای حل احتلاف های خود به مرکز مشاوره آرامش پلیس Policeخراسان رضوی در بلوار آزادی Freedom مشهد مراجعه کرده اند. داماد جوان در بیان اختلاف هایی که با همسرش دارد گفت:نسبت به گوشی تلفن  مهسا حساس شده ام و دوست دارم گوشی را بردارم و آنچنان به زمین بکوبم که ۷۰تکه شود و نتواند آن را جمع کند.
مرد جوان افزود:اگر گوشی تلفن همراه مهسا را از او بگیرید می میرد و فکر می کنم دلیلی برای زنده ماندن نخواهد داشت. او مدام درگیر گوشی اش است و از مکالمه مکرر و طولانی اش با دختر خاله ها و دختر عموهایش خسته شده ام. اصلا مرا نمی بیند و تا حالا چندبار به خاطر گوشی تلفن همراهش به من توهین کرده است. 
تازه داماد ادامه داد: مشکل دیگر ما این است که مهسا برای خانواده ام احترامی قایل نیست و در عوض از من می خواهد حتی برای نوه عمویش دست به سینه بایستم. مشکل دیگر ما شوخی نابجای او با دختر خاله اش است. اصلا حریم نگه نمی دارد و این شوخی ها در زمان مکالمه های تلفنی خیلی تلخ تر هم می شود، اگر کوچکترین انتقادی درباره او یا خانواده اش داشته باشم روزگارم را سیاه می کند و روی اعصابم راه می رود.
خسته شدهم و فکر می کنم فاصله ای تا طلاق نداریم چون اگر بخواهد همین طوری ادامه بدهد همان بهتر که طلاق بگیریم و از هم جدا شویم.
فهیمه ابراهیم پور کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی درباره تماس های مکرر و طولانی و تاثیرات منفی آن در زندگی گفت:زوج های جوان باید به حضور همدیگر در خانه احترام بگذارند و نهایت استفاده را از با هم بودن ببرند.
وی افزود:تماس های تلفنی طولانی و مکرر به مرور زمان احساس منفی در همسر ایجاد می کند و به این حس می انجامد که حضور طرف مقابل در خانه چندان اهمیتی ندارد و از سویی زمینه را برای بیان مطالبی که فقط به زندگی خصوصی فرد بستگی دارد فراهم می سازد. در این شرایط چه بسا فرصتی برای دخالت در زندگی زوج جوان به دیگران داده شود و آنها حتی ناخواسته و از سر دلسوزی راهکارهایی پیشنهاد دهند که چون بر اساس عواطف شکل گرفته کمتر منطقی باشد. نکته مهم این که هرکس باید بداند بهترین همراه در زندگی زناشویی همسر است.
فهیمه ابراهیم پور افزود: زوج های جوان به بستگان همدیگر احترام بگذارند و هیچ گاه نباید حرمت همدیگر را نادیده گرفته و حتی اگر در شرایطی فکر می کنند افرادی سزاوار احترام نیستند نیز از حریم احترام خارج نشوند، چون با شکستن این حریم بی شک زمینه را برای بی احترامی دیگران به خود فراهم کرده و از همه مهم تر این که احترام گذاشتن ،مدارا کردن و توجه کردن به خواسته های پدرو مادر همسر ،اطاعت کردن و بردگی نیست.
مشکل دیگر زوج جوان این بود که نوعروس کم تجربه مرزهای ارتباطی خود را با فامیل مشخص نکرده بود. در این زمینه باید فرد به طور شفاف میزان الگوهای ارتباطی خود را در ابعاد مختلف رفتاری نسبت به بستگانش, برای همسر خود مشخص کند و در این زمینه بهتوافق برسند و به نتایج تصمیم های شان احترام بگذارند.
کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی افزود:یک نکته دیگر در بررسی اختلاف های زوج جوان این است،هنگامی که همسرتان (زن یا مرد ) انتقادی از بستگان شما می کند فقط گوش کرده و جبهه نگیرید. با حفظ احترام نسبت به بستگان خود پیرو حق باشید و از بحث هایی که خودتان می دانید فقط به علت حمایت بی مورد از خانواده تان بیان می کنید بپرهیزید.
فهیمه ابراهیم پور تاکید کرد: البته این سخن به معنای مجاز بودن شنیدن غیبت نمی باشد و اگر هنگام غیبت کسانی که از بستگان نیستند تذکر بدهیم. پس یادتان باشد اگر می خواهید در مسائل تان صحیح قضاوت Judgment کنید باید در مورد مطلبی که می اندیشید کاملا بی طرفی خود را حفظ کنید و با حقیقت خواهی خود را تسلیم دلیل ها و مدارک نکنید. 
وی در پایان گفت:البته بررسی مشکل این زوج جوان نیاز به مطالعه بیشتر و شنیدن اظهارات زن و شوهر جوان است تا آنها با مهارت های اساسی وارتباطی خود را مهیای ساختن یک زندگی خوب و سالم شیرین کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟