محاکمه قاتل آتنا در انتظار نظریه پزشکی قانونی درباره چگونگی آزار دختر بچه

به گزارش گروه جنایی رکنا، سیروس حسینیان، در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قتل Murder دختربچه پارس آبادی که چندی قبل قربانی جنایت Crime هولناک مرد رنگرز قرارگرفته بود اظهارداشت: تحقیقات مقدماتی درباره اتهام قتل عمد توسط بازپرس دادسرا انجام شده که در خصوص این  اتهام، با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارجاع شده است. مطابق با قانون، دادسرا صلاحیت رسیدگی به اتهامات مرتبط با اعمال منافی عفت را ندارد و از این منظر، تحقیقات مقدماتی در خصوص اتهام تجاوز Rape به عنف و اثبات آن، مستقیم در دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌شود که در این خصوص تحقیقات در حال انجام است.
نظریه تکمیلی پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده و احراز اینکه تجاوز صورت گرفته یا خیر، ‌تنها در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است.
تشکیل جلسه دادگاه در مهلت قانونی
این اظهارات وکیل پرونده در حالی مطرح شده که رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیزاظهارداشت: علت کمی معطلی درجریان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری یک، در نظر گرفتن زمان برای تکمیل تحقیقات بخش تجاوز به عنف است. حجت‌الاسلام والمسلمین قاصدی گفت: بر اساس قانون Law ، فرصت چند روزه‌ای در زمان ابلاغ به متهم داده می‌شود تا او فرصتی برای دفاع داشته باشد که این موارد قانونی باید لحاظ شود، ولی به احتمال زیاد حداکثرتا 10 روز دیگر جلسه محاکمه برگزار می‌شود، در صورتی‌ که اتهام تجاوز اثبات شود، ‌مجازاتش طبق قانون اعدام execution است و برای قتل عمدی نیز مجازات قصاص  در نظر گرفته می‌شود که البته اجرای قصاص، منوط به درخواست اولیای دم است. اگر بحث قصاص مطرح باشد اولیای دم باید تفاضل دیه را پرداخت کنند، ولی اگر حکم اعدام اجرا شود، با مشکل پرداخت تفاضل دیه مواجه نمی‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید: 

وصیت نامه مردی که در فرخشهر و در ملاعام اعدام شد + عکس

بابک هیچ وقت عاشقم نشد...! / به انجام کارهای کثیف رو آوردم تا ...

اعتراف تلخ به اقدام هولناک زیر درخت توت + عکس

شوهرم با یک دختر دوست شده بود و من تحمل نداشتم تا اینکه ... + عکس

زن تهرانی بعد از مرگ ثروتش را به پرستار خانگی اش بخشید و ... + عکس

خانم مهندس در خودروی شوهر دکترش دستگاه شنود گذاشت و ...

اقدام شیطانی با یک جوان در محله خلوت

بلایی وحشتناکی که داماد سر خواهر زنش آورد

دستگیری 15 آتش‌نشان!

کدخبر: 292364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟