به گزارش رکنا، حسین اشتری، رئیس پلیس Police کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پلیس فاتب، اظهار کرد: خداوند را شاکر هستم که در این مقطع زمانی حساس، امنیت مردم را عهده دار هستیم.
وی افزود: بالاترین نعمت امروز امنیت است که با عنایات پروردگار و خون شهدا و تلاش دستگاه های نظامی و انتظامی و قضایی این امنیت در کشور وجود دارد.
اشتری با بیان اینکه هر چقدر برای ایجاد و احساس امنیت تلاش کنیم بالاترین توفیق است خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به کشورهای اطراف، منطقه و فرامنطقه با توطئه استکبار برای همسایگان رخ می دهد، بیشتر این امنیت و آرامش اهمیت پیدا می کند.
اشتری با بیان اینکه با توطئه امریکایی ها برای بیداری اسلامی و تحولات جهانی اسلام ستیزی فعالیتهایی انجام دادند گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک منطقه پایدار و امن است، از مرزهای پرافتخار جمهوری اسلامی تا داخل شهرها و روستاها ناجا حضور دارد.
وی افزود: ناجا با روحیه جهادی کار خود را انجام میدهد، نیروی انتظامی در عرصه ماموریت به گونه ای است که شهید تقدیم می کند اینها در تهران و شهرها برای مقابله با افراد شرور و افرادی که نا امنی می آورند مقابله کردند و شهید شدند.
وی گفت: در مرزها برای مقابله با تکفیری ها و تروریست Terrorist ها و در شهرها برای حفظ جان شهروندان و آزادی Freedom یک گروگان hostage جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده که بالاترین افتخار برای ناجا است.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تکیه ما به نیروی انسانی است، تصریح کرد: برخی سازمانها تکیه بر تجهیزات دارند اما نیروی عظیم انتظامی یک مجموعه انسان محور و نیروهای اماده خدمت به مردم هستند.
وی با بیان اینکه برای ارامش و اسایش مردم مشغول خدمت هستیم و به آن افتخار میکنیم گفت: امروز کسی نیست که با ناجا کار نداشته باشد یا آنها کار دارند و یا ما با آنها کار داریم.
اشتری افزود: اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش پیدا کرده است و ناجا اهل تعامل با دستگاه های مختلف است و در تهران این تعامل را کاملا با سپاه، بسیج، دستگاه قضایی و امنیتی، وزارت کشور، استانداری ها و صدا و سیما وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ناجا یک مجموعه حرفه ای و دانش بنیان است گفت: اگر تاریخ ناجا را بررسی کرده باشید، هر سال و هر دهه از قبل بهتر شده زیرا مبنا علمی کار کردن، حرفه ای شدن و در نهایت مبنای اصلی، تدابیر مقام معظم رهبری است.
اشتری با بیان اینکه شان نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد تصریح کرد: چشم انداز ناجا فرمایشات مقام معظم رهبری است و انشاءالله به آن نقطه خواهیم رسید.
وی افزود: موضوعات تخصصی شدن پلیس بر این اساس بود در سنوات گذشته و انشاءالله این روند با شتاب بیشتری دنبال می شود.
وی با بیان اینکه باید به آسیب های اجتماعی بپردازیم گفت: دستگاه های زیادی وظایف پیشگیری از آسیب اجتماعی دارند اما در جاهایی که مغایر قانون Law باشد حتما اقدامات پیشگیرانه انجام می دهیم.
رئیس پلیس کشور در خصوص عفاف و حجاب گفت: ٢٦ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که نیروی انتظامی یکی از آنها است. یک جامعه اسلامی باید ظواهر اسلامی هم داشته باشد.
اشتری در خصوص برخورد با قاچاقچیان گفت: برخورد و مقابله با ورود کالای قاچاق Contraband و شبکه های مالیایی مواد مخدر Drugs به کشور جز وظایف ناجا است و ازاولویت های ما به حساب می آید.
این مقام انتظامی تصریح کرد: شورای عالی تحول کلانتری ها را راه اندازی کردیم و طرح مکنا یکی از این اقدامات بود. گام های خوبی در راستای پاسخگویی به مراجعان مردمی برداشتیم.
وی گفت: اقتدار توام با رافت و عدالت یکی از موضاعاتی است که از موارد مورد اهمیت مقام معظم رهبری است و حتما با کسانی که مخل نظم و امنیت هستند و ارامش مردم را برهم میزنند حتما قاطعانا برخورد میکنیم.
وی با بیان اینکه عمده مراجعان مردم هستند گفت: با این مردم باید با رافت و عدالت برخورد کرد که گام هایی در این حوزه برداشته شده است.
رئیس پلیس کشور افزود: در تهران زحمات بسیاری کشیده شد و از سردار ساجدی نیا و همه فرماندهان تهران بزرگ و آحاد همکاران فرماندهی انتظامی تهران تشکر می کنم.
اشتری با بیان اینکه کار کردن در تهران انصافا سخت است عنوان کرد: حدود ٩ میلیون نفر مردم ثابت و ٤ میلیون سیار در تهران داریم که می طلبد پلیس دانش بنیان و اعتقادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ٩٠ ماه سردار ساجدی نیا در تهران مشغول فعالیت بودند گفت: با مدیریت خوب، وقت گذاری، روحیه تعامل، پیگیری، دفاع از ماموریت و هوشمندانه حضور داشتن، کارها به خوبی پیش رفت.
وی اضافه کرد: اگر همین امسال را بررسی کنیم در تهران، از طرح نوروزی، مراسمات ١٤ و ١٥ خرداد، انتخابات و ... را داشتیم. امنیت انتخابات به عهده ناجا در کشور بود اما بیشترین گروه ها در تهران حضور داشتند. این انتخابات با این وسعت که ریاست جمهوری و شوراها و برخی جاها خبرگان هم داشتیم که در بحث امنیت به صورت جدی کارها را انجام دادیم.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه امنیت خوبی در انتخابات امسال داشتیم گفت: تمام دستگاه ها کمک کردند و انتخابات در همه جا و به خصوص در تهران به خوبی و با شکوه برگزار شد.
وی ادامه داد: موضوعات امنیتی تهران در ١٧ خرداد ماه به طوری بود که نیروهای امنیتی و ناجا به خوبی عمل کردند. در حرم مطهر امام قبل از اینکه ان دو نفر بتوانند کاری کنند با گلوله همکارانم از پای در آمدند و این نشان دهنده آمادگی و آموزش های ناجا است. ممکن است ١٠ سال اتفاقی رخ ندهد و یک روز باشد، باید برای همان یک روز آماده باشیم.
اشتری افزود: در شب های قدر و پس از آن مراسم تحلیف و تنفیذ هم کار ویژه ای بود، در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد که حلقه اول سپاه حضور داشت و حلقه دوم و سوم تا مرزهای کشور وجود داشت.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تجمعات مختلفی داشتیم گفت: هیچ جا مشکلی و برخوردی در این خصوص نداشتیم و نشان می دهد کارهای بسیار خوبی شده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برای انتخاب فرماندهان حساسیت داریم عنوان کرد: پس از بررسی ها به گزینه حضور سردار رحیمی در پلیس تهران رسدیم.
وی افزود: سردار رحیمی پیش از این در سیستان و بلوچستان حضور داشتند و انصافا کار در آنجا بسیار سخت تر است. محرومیت و تهدیدات و وسعت استان سیستان بلوچستان بسیار زیاد است و فردی که به آنها می رود شجاعت و ایثار می خواهد که سردار رحیمی این توانایی را دارند که مسئولیت خطیر تهران را پذیرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید: 

وصیت نامه مردی که در فرخشهر و در ملاعام اعدام شد + عکس

دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه؟! /تایید و تکذیب!

بابک هیچ وقت عاشقم نشد...! / به انجام کارهای کثیف رو آوردم تا ...

اعتراف تلخ به اقدام هولناک زیر درخت توت + عکس

شوهرم با یک دختر دوست شده بود و من تحمل نداشتم تا اینکه ... + عکس

زن تهرانی بعد از مرگ ثروتش را به پرستار خانگی اش بخشید و ... + عکس

محاکمه قاتل آتنا در انتظار نظریه پزشکی قانونی در باره چگونگی آزار دختر بچه

خانم مهندس در خودروی شوهر دکترش دستگاه شنود گذاشت و ...

اقدام شیطانی با یک جوان در محله خلوت

بلای وحشتناکی که داماد سر خواهر زنش آورد

دستگیری 15 آتش‌نشان!

فوت پسربچه ۱۲ ساله در اثر سقوط از طبقه پنجم ساختمان در باقرشهر+عکس

اعدام پایان خواستگاری از زن شوهردار! + عکس

این مرد دماغ بنفشه را در آلمان با قیچی برید و در ایران محاکمه شد + عکس

متهم: تمسخر همسرم مرا دست به چاقو کرد

مرگ ۲ معلول در یک مرکز شبانه روزی در آذربایجان شرقی / مرکز پلمپ شد

واکنش پلیس به ماجرای مبینا / تکذیبی که تکذیب شد! + عکس

دانشجوی دختر 18 ساله طعمه مردان تهرانی بود

به رفتار زنم مشکوک بودم / به چهره اش اسیدپاشیدم که زشت شود

کدخبر: 292691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟