تکلیف نمایش چهره حضرت عباس به صاحبان «رستاخیز» واگذار شد

ایوبی رییس در حاشیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به مهر از گفت و‌گوهای فراوان سازمان سینمایی با احمدرضا درویش و تقی علیقلی زاده به عنوان صاحبان فیلم خبر داده و گفته در تلاش و همکاری با آن‌ها قرار شده تصمیماتی گرفته شود تا جامعه اسلامی و تشیع از این اثر فاخر محروم نشوند.

ایوبی اعلام کرده سازمان سینمایی و ارشاد بر سر عهد و پروانه نمایشی که صادر کرده‌اند ایستاده‌اند و در مورد مهم‌ترین موضوع مناقشه درباره فیلم رستاخیز یعنی هاله نور انداختن روی صورت حضرت عباس(ع) هم گفته: «اعلام کردیم اگر صاحبان فیلم اصرار بر نمایش فیلم با چهره حضرت عباس(ع) هستند این اتفاق می افتد و ما حرفی نداریم. ما در واقع اختیار را به صاحبان فیلم داده ایم زیرا آنها افرادی متدین و آشنا به فضای کشور هستند و به خوبی مسایل را درک می کنند. صاحبان فیلم قدر اثر خود را می دانند به همین دلیل منتظر هستیم تا خودشان به یک تصمیم واحد برسند که آیا نمایش فیلم با نمایش چهره باشد یا بدون چهره. هر تصمیمی که آنها بگیرند ما تلاش می کنیم تصمیمشان را عملی کنیم.»

 

ایوبی حتی در ادامه صحبت به حمایت‌های ویژه سازمان متبوعش برای اکران گسترده فیلم «رستاخیز» هم اشاره می کند و می‌گوید: «با توجه به اینکه اکران «رستاخیز» از موعد نمایش خود به تعویق افتاده است صاحبان فیلم انتظار حمایت بیشتری از ما دارند بنابراین با توجه به اینکه صاحبان فیلم انسان های منطقی هستند هر تصمیمی که بگیرند به آن احترام می گذاریم، ما همه تلاش خودمان را می کنیم تا خواست و نظر آنها عملی شود.»

 

این صحبت‌ها که به نظر می رسد بی ارتباط با حکم اخیر دیوان عدالت اداری علیه ارشاد و سازمان سینمایی و محکوم شدن آن‌ها به پرداخت خسارت نباشد نشان می‌دهد که در وضع فعلی توپ در زمین سازندگان «رستاخیز» است و آن‌ها باید هر چه زودتر به فکر اکران فیلم خود باشند. با این حال ایوبی در مورد تاثیر این حکم بر رفتارها و تصمیمات اخیر ارشاد و سازمان سینمایی نظر جالبی می دهد: «ما بارها گفته ایم در این پرونده حاکم و محکوم و شاکی و متشاکی وجود ندارد، ما و صاحبان فیلم «رستاخیز» یکی هستیم. در این باره هم باید بگویم این رای تازه صادر شده است و به دلیل وظایف سازمانی که وزارت ارشاد دارد اداره کل حقوقی اعتراض کرده است و ما منتظر تجدید نظر هستیم و اگر چنانچه رای ابلاغ شود به معنای این است که می توانند درخواست خسارت کنند.»

 

اما با همه این‌ها مدیر پخش «حوزه هنری» که عهده دار اکران «رستاخیز» را به عهده دارد در گفت و‌گو با ایلنا گفته علی رغم صحبت‌های وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی هنوز هیچ حکم جدیدی برای اکران فیلم ابلاغ نشده است. به گفته غلامرضا فرجی قرار است پس از جلساتی با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم، وضعیت اکران «رستاخیز» مشخص شود.

 

البته فرجی از عدم دخالت حوزه هنری در بحث مسائل پرحاشیه فیلم «رستاخیز» صحبت می‌کند و می‌گوید: «مواردی همچون نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) در فیلم یا حذف و اضافه کردن بخش‌هایی از فیلم ارتباطی به پخش فیلم ندارد و ما حق دخالت در این موارد را نداریم و تصمیم گیری درباره این موارد مربوط به تهیه‌کننده و کارگردان فیلم است.» به گفته او تا زمان مشخص نشدن تکلیف برخی چیزها قطعی شدن مسئله اکران «رستاخیز» در ماه محرم مشخص نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

این مرد را می شناسید ؟ / او از سایت دیوار به سراغ شما می آید +عکس

قتل سریالی 19 روستایی در کمتر از 12 ساعت / این جوان قمارباز بود + عکس

وقتی به خانه آمدم و کار وقیحانه برادرم با مادر را دیدم و خون جلو چشمانم را گرفت + عکس

مسعود به التماس هایم توجه نکرد و ... / وقتی ارتباط مادرم با یکی از همکارانش را فهمیدم، دنیا روی سرم خراب شد

فریبرز وقتی فهمید خواهر ناتنی اش هستم به اتاقم آمد و اذیت و آزارم کرد

 

تفریحات بازیگر زن ایرانی در کنار آبشار نیاگارا ! +عکس

بازیگر مشهور ایرانی: هنوز ماشین ندارم و سوار تاکسی می‌شوم و با مردم حرف می‌زنم! +عکس

بازیگر زن مشهور ایرانی در دفتر سازمان ملل متحد+عکس

 

کدخبر: 225891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟