امسال تلویزیون زودتر از همیشه به فکر ساخت سریال‌های نوروزی است

سازندگان این سریال‌ها نیز نبود فرصت کافی برای تولید را یکی از دلایل اصلی این اقبال کم دانستند. به نظر می‌رسد این گلایه از سوی مدیران تلویزیون جدی گرفته شده و امسال برنامه‌ریزی بهتری برای تولید سریال‌های نوروزی داشته‌اند. علی خودسیانی نویسنده سریال «مرز خوشبختی» که برای نوروز 96 آماده می‌شود در این‌باره با آی سینما گفت‌وگو کرده است.

سال گذشته سه سریال «بیمار استاندارد» از شبکه یک، «زعفرانی» از شبکه دو و «قرعه» از شبکه سه، برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شدند که بر اساس اعلام سازمان صداوسیما، میزان مخاطب هیچ‌کدام از آن‌ها به دو برنامه ترکیبی «دورهمی» و «خندوانه» نیز نرسید و عملا نبودن «پایتخت» و «کلاه قرمزی» بیشتر به چشم آمد.

زمان فیلمبرداری «زعفرانی» که از دو سریال دیگر زودتر کار را آغاز کرده بود به 17 دی‌ماه برمی‌گشت و دو سریال «قرعه» و «بیمار استاندارد» که در آخرین روزهای اسفند به طور ناگهانی جایگزین «پادری» شد تا رسیدن عید همچنان درمرحله فیلم‌برداری به سر می‌بردند. با توجه به این‌که زمان آغاز فیلم‌برداری و سفارش برای تولید سریال نوروزی به مدیران سازمان صداوسیما مربوط می‌شود گلایه سازندگان این سریال‌ها به نبود فرصت کم و بودجه کافی نیز که پس از کم اقبالی این سریال‌ها مطرح شد، کاملا به نبود مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب در صداوسیما برمی‌گشت.

با خبری که درباره آماده شدن سریال «مرز خوشبختی» برای پخش در نوروز 96 منتشر شده، به نظر می‌رسد مدیران صداوسیما اتفاقات سال گذشته را جدی گرفته‌اند و قصد دارند مدیریت زمانی بهتری درباره این موضوع داشته باشند و به این ترتیب تیم علی‌عسگری در صداوسیما با آغاز نیمه دوم سال به فکر تولید مجموعه‌های نوروزی افتاده‌اند.

«مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران رسام تولید می‌شود و نویسندگی آن را علی خودسیانی بر عهده دارد؛ خودسیانی که با اشاره به این‌که این سریال در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد به آی سینما می‌گوید: «خوب است رسانه‌ها هم از این‌که صداوسیما در دقیقه نود به فکر ساخت سریال‌های نوروز نیفتاده، استقبال کنند. امیدوارم این تجربه باعث شود که دیگر آن اتفاقات نیافتد و تلویزیون در روزهای آخر یادش نیافتد که عید نزدیک است.»

او با اشاره به این‌که پیشنهاد ساخت این سریال از سوی شبکه دو مطرح شده است، ادامه می‌دهد: «تا آن‌جا که می‌دانم حتی شبکه یک زودتر از این‌ها هم برای ساخت سریال نوروزی دست به کار شده است.» البته به گفته او مهم نیست که یک سریال از کدام شبکه پخش شود و موفقیت یک مجموعه تلویزیونی به این موضوع بستگی ندارد.

او درباره زمان تولید «مرز خوشبختی» نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «با توجه به این‌که نباید فصل پاییز را از دست بدهیم فکر می‌کنم این سریال از اوایل آبان‌ماه جلوی دوربین خواهد رفت.»

نویسنده این سریال 15 قسمتی در پاسخ به این‌که آیا در مرحله نگارش به بازیگر خاصی فکر کرده است یا نه؟ می‌گوید: «هیچ‌وقت در موقع نگارش به این موضوع فکر نمی‌کنم به خصوص که نمی‌توان پیش‌بینی کرد زمان تولید کدام بازیگرها آزاد هستند و چه کسانی مشغولند.»

خودسیانی که همکاری با کارگردانانی چون حسن فتحی، بهروز بقایی، محمد رحمانیان، داریوش فرهنگ و ... را در کارنامه دارد، با توجه به این‌که امسال دست سازندگان سریال‌های نوروزی به لحاظ زمانی بازتر است، درباره احتمال موفقیت سریال‌های عید امسال می‌گوید: «امیدوارم، اما واقعیت این است که فیلم و سریال مثل هندوانه در بسته می‌ماند حتی در زمان تولید هم نمی‌توانید بگویید در ارتباط با مخاطب موفق عمل می‌کند یا نه، تنها در زمان پخش است که مشخص می‌شود مخاطب چقدر از کار راضی است. البته سریال‌های مناسبتی مثل ایام عید خود به خود مخاطبشان را دارند و رضایت نسبی مخاطب را به همراه دارند.»

نویسنده سریال‌هایی چون «نیمکت»، «دنیای شیرین دریا»، «زمستانه» و «تولدی دیگر» معتقد است با وجود زودتر دست به کار شدن تیم تولید، همیشه محدودیت زمانی برای ساخت سریال وجود دارد: «همین حالا هم فشار روی من وجود دارد که زودتر نگارش فیلم‌نامه را به پایان برسانم چون همانطور که گفتم نباید فصل را از دست بدهیم و به خاطر فضای سریال نباید به زمستان بخوریم.»

به گفته‌او، با این‌که این سریال فضای شادی دارد اما نمی‌توان آن را کمدی قلمداد کرد و مخاطب نباید با این انتظار که قرار است در مدت تماشای سریال بخندد پای آن بنشیند.

«مرز خوشبختی» قصه چهار جوان را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها به عنوان شخصیت محوری قصه با قرار گرفتن در موقعیت‌های جالب و مفرح مجبور می‌شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند. کاراکتر اصلی قصه، جوانی شهرستانی است که برای تحصیل به تهران آمده و جزو نخبگان علمی می‌شود. او به خواهر دوستش که در یک طلافروشی کار می‌کند علاقه دارد اما پدر دختر راضی به این وصلت نیست...

همچنین بخشی از این مجموعه که با تعقیب و گریز همراه است در تهران و بخش عمده آن در محلات جلوی دوربین می‌رود که یکی دیگر از کاراکترهای اصلی قصه آنجا زندگی می‌کند.

حسین سهیلی‌زاده کارگردان این سریال به تازگی «پریا» را روی آنتن داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

این مرد را می شناسید ؟ / او از سایت دیوار به سراغ شما می آید +عکس

قتل سریالی 19 روستایی در کمتر از 12 ساعت / این جوان قمارباز بود + عکس

وقتی به خانه آمدم و کار وقیحانه برادرم با مادر را دیدم و خون جلو چشمانم را گرفت + عکس

مسعود به التماس هایم توجه نکرد و ... / وقتی ارتباط مادرم با یکی از همکارانش را فهمیدم، دنیا روی سرم خراب شد

فریبرز وقتی فهمید خواهر ناتنی اش هستم به اتاقم آمد و اذیت و آزارم کرد

 

تفریحات بازیگر زن ایرانی در کنار آبشار نیاگارا ! +عکس

بازیگر مشهور ایرانی: هنوز ماشین ندارم و سوار تاکسی می‌شوم و با مردم حرف می‌زنم! +عکس

بازیگر زن مشهور ایرانی در دفتر سازمان ملل متحد+عکس

کدخبر: 225893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟