فیلم های سینمایی شبکه یک سیما برای ویژه نوروز اعلام شد

فیلم‌های سینمایی دکل، سرآشپز، حرکت پنگوئن، بادیگارد، ایپ من 3، غول پول و جنون رقابت 2 از جمله این فیلم ها است که در ایام نوروز 96 هر روز راس ساعت 16 از شبکه یک پخش می‌شود.

** دکل

این فیلم حادثه‌ای با نام اصلی Deepwater Horizon محصول 2016 هنگ کنگ و آمریکاست که پیتر برگ آنرا کارگردانی کرده است. مارک والبرگ، کیت هادسن، کرت راسل و جان مالکویچ در این فیلم ایفای نقش کردند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مایک ویلیامز» که بر روی دکل نفتی دیپواترهورایزون در خلیج مکزیک کار می کند عازم ماموریت می شود. این دکل بزرگترین دکل اکتشاف نفت شناور آمریکاست که در سواحل مکزیک مشغول به کار است. شرکت نفت و چند شرکت سرمایه گذار تصمیم می گیرند دکل را که از قطعات سرهم ساخته شده جمع آوری کرده و به جای دیگری منتقل نمایند. مایک مهندس ارشد برق در این دکل است و به مافوق خود آقای جیمی خبر می دهد که دکل به لحاظ فنی مشکلات زیادی دارد و آنها باید قبل از جمع کردن دکل نقایص فنی را رفع نمایند که .... فیلم سینمایی Movie دکل 24 اسفند 95 پخش می‌شود.

 

** سرآشپز

فیلم سینمایی «سرآشپز» محصول سال 2015 آمریکا است که جان ولز این اثر را کارگردانی کرده است. در خلاصه داستان این فیلم حادثه Incident ای آمده است: آدام جونز سرآشپز با استعدادی است که پس از ترک اعتیاد به مواد مخدر Drugs تصمیم می گیرد به دنیای آشپزی بازگردد. او به رستوران دوستش تونی می رود و او را مجبور می کند تا در آشپزخانه اش به او فرصتی دوباره دهد. تونی با اکراه این موضوع را می پذیرد و آدام از چند آشپز دیگر از جمله زنی به نام هلن که در کار آشپزی استعداد دارند دعوت می کند تا به او بپیوندند. آدام با تمام انرژی کارش را آغاز می کند و لی ... بردلی کوپر، سیئنا میلر و دنیل برول در این فیلم 90 دقیقه ای بازی کردند. فیلم سینمایی سرآشپز 27 اسفند پخش می‌شود.

 

** حرکت پنگوئن

The Pinguin Moveنام اصلی این فیلم ایتالیایی است که در سال 2013 کلودیو امن دولا آن را کارگردانی کرده است. ادواردو لئو، ریکی ممفیس و اینو فانتاستی چینی در آن بازی کردند. این فیلم در ژانر ورزشی است و در خلاصه آن آمده است: برونو که با همسرش ایو و پسرش یوری زندگی می‌کند در یک موزه به عنوان نظافتچی مشغول کار است. او و دوستش سالوادر که در موزه با هم همکارند هر شب پس از اتمام نظافت، تلویزیون تماشا می کنند. یک شب مسابقات جهانی کرولینگ در حال پخش است و مفسر مسابقه خبر می‌دهد که دور جدید رقابتها در این رشته ورزشی در کشور ایتالیا برگزار می شود و از علاقمندان دعوت می‌کند تا در این رقابتها شرکت کنند. برونو که مردی خیالپرداز است تصمیم می‌گیرد... این فیلم 28 اسفند به روی آنتن می‌رود.

 

** طلای سیاه

علاقه مندان می‌توانند این فیلم سینمایی ایرانی را 29 اسفند همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت از شبکه یک تماشا کنند. محمدرضا ورزی کارگردان طلای سیاه است که خلاصه ای از سریال معمای شاه درباره ماجرای ملی شدن صنعت نفت ایران است.

 

** بادیگارد

فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا محصول 1394 ایران است. پرویز پرستویی، مریلا زارعی، پریوش نظریه، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، محمود عزیزی، امیرآقایی و فرهاد قائمیان بازیگران این فیلم سیاسی هستند که قرار است 30 اسفند از شبکه یک پخش شود. موضوع این فیلم درباره بادیگاردی است به نام حیدر که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلند پایه کشور را برعهده دارد. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.

 

 

**مردی به نام ایپ 3

 

این فیلم به کارگردانی ویلسون ایپ، محصول مشترک دو کشور چین و هنگ کنگ است که در سال 2015 تولید شده است. این فیلم موضوعی حادثه ای دارد که در آن دانی ین، لین هونگ و جین ژانگ ایفای نقش کردند. این فیلم در سال 1959 و در هنگ کنگ اتفاق افتاده است. او مربی هنرهای رزمی به ویژه کونگ فو به سبک وینگ چان است. روزی عده‌ای از اراذل و اوباش تحت ریاست شخصی به نام فرانکی، به مدرسه ای که پسر ایپ من در آن درس می‌خواند می‌روند و آنجا را به هم ریخته و می‌خواهند مدیر مدرسه را مجبور به فروش ملک مدرسه بکنند. در این موقع ایپ من که در آن نزدیکی بوده و متوجه قضیه میشود، وارد عمل شده و .... این فیلم روز اول فروردین 96 به روی آنتن خواهد رفت.

 

** در دل دریا

در دل دریا با نام اصلی In the Heart of the Sea محصول 2015 سه کشور استرالیا، آمریکا و اسپانیا است که موضوعی حادثه ای دارد. ران هاوارد کارگردان و کریس همسورس، کیلیان مورفی و براندن گلیسون بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در دل دریا روز دوم فروردن پخش می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: در سال 1850 نویسنده معروف هرمن ملویل برای تکمیل رمان خود به جزیره نانتاکت در نیوانگلند می رود و با اصرار فراوان از آخرین بازمانده کشتی صید نهنگ اسکس، توماس نیکلسون می خواهد تا ماجرای غرق شدن کشتی را برای او بازگو کند. هرمن ملویل براساس سرگذشت توماس و همراهانش در اواخر سال 1850 رمان خود به نام موبی دیک را منتشر کرده و به موفقیت بزرگی دست می‌یابد.

 

**غول پول

غول پول فیلمی است حادثه‌ای که جورج کلونی، جولیا رابرتز و جک اوکانل در آن ایفای نش کردند. این فیلم آمریکایی در سال 2016 توسط جودی فاستر ساخته شده است که در خلاصه داستان آن آمده است: لی گیتز یک مجری تلویزیونی مشهور است و هر هفته برنامه‌ای زنده به نام غول پول روی آنتن می‌برد. او در این برنامه سهام های در حال صعود را به جوانان معرفی می کند تا از طریق اینترنت بر روی آن سرمایه گذاری کنند. یک شب در حین اجرای برنامه زنده جوانی به نام کارل بودول به بهانه آوردن غذا وارد استودیو می شود و روی او اسلحه می‌کشد... سوم فروردین این فیلم به روی آنتن خواهد رفت.

 

** جنون رقابت 2

«جنون رقابت 2» را هالوارد برین کارگردانی کرده است که آندرس باسمو کریستینسن، وگار هوئل و سون نوردین در آن بازی کردند. این فیلم ماجراجویانه محصول 2016 آمریکاست که چهارم فروردین پخش خواهد شد. "روی" که یک راننده حرفه ای در مسابقات اتومبیلرانی است پس از 2 سال از زندان Prison آزاد می شود. یک راننده حرفه ای و رقیب او در مسابقات شب آزادی Freedom او به سراغش آمده و پیشنهاد یک کورس زمستانی را می دهد اما روی قبول نمی کند. او توسط همسر سابقش متوجه می شود که دخترش نینا به همراه نامزد خود در این مسابقه حضور دارد. او راهی این مسابقه می شود تا جلوی دخترش را بگیرد.

 

** عبور

فیلم سینمایی «عبور» محصول مشترک چین و هنگ کنگ است که جان وو آنرا در سال 2015 ساخته است. فرانک. ام. آهرن، شان کونگ و تاکشی کانشیرو در این فیلم حادثه ای ایفای نقش کردند و در خلاصه داستان آن آمده است: یان زکون یک پزشک چینی اهل تایوان است که به جای برادر مریضش به اجبار به جنگ می رود. او در جنگ توسط ارتش ژاپن اسیر می شود. ارتش چین در این جنگ پیروز شده و تایوان را به تصرف خود درمی آورد. همسر یان زکون به نام ماساکو که اصلیتی ژاپنی دارد از تایوان اخراج شده و وقتی که یان زکون از جنگ بازمی گردد خانه اش را خالی و پر از یادگارهای همسرش می یابد... علاقه مندان به فیلم‌های حادثه ای می‌توانند روز پنج فروردین نظاره گر این فیلم باشند.

 

** هفت جنگجو

هوانگ یان یان کارگردان این اثر تاریخی است که سال 2013 دو کشور هنگ گنگ و چین آنرا ساختند. از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی می توان به اریک تی سانگ، فلیکس وونگ و ژی ژی لئونگ اشاره کرد. خلاصه داستان 7 Assassins: تیت وان که برعلیه حکومت ستمگر پادشاهی چین مبارزه می کند در مرز با عده ای قاچاقچی Smuggler اسلحه قرار می گذارد تا در ازای پرداخت مقدار زیادی طلا از آنها اسلحه بخرد و ارتش خود را در مقابل سربازان حکومتی تجهیز نماید. شاهزاده ای که از طرف حکومت مسئول شهر مرزی است از این قرار آگاه شده و به تیت وان و سربازانش حمله می کند. تیت وان متواری شده و به روستایی کوچک در دل یک دره پناه می برد. کدخدای روستا که خود از دلاوران جنگاوران قدیمی بوده و به کمک تیت وان می آید تا... ششم فروردین 96 این فیلم به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

 

** ماهی سیاه کوچولو

این فیلم در بستر تاریخی دهه شصت و مبارزات چریکی نیروهای چپ در شمال کشور و در قیام آمل روایت می‌شود و درباره یک زن به نام شهرزاد معروف به ماهی سیاه کوچولو است که برای انتقام مرگ شوهرش وارد مبارزه شده و حالا با دو شخصیت دیگر آشنا می‌شود و مباحث ایدئولوژیک درباره مبارزه و نقد تفکر چپ میان آنها در می‌گیرد. این فیلم سینمایی به کارگردانی مجید اسماعیلی محصول 1394 ایران است که مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی و جمشید گرگین در آن بازی کردند. ماهی سیاه کوچولو که ژانری سیاسی دارد هفتم فروردین ساعت 16 پخش می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟