شیادی در لباس خیرخواهی !

در پی اعلام چند شکایت از سوی شهروندان سال‌خورده که مورد کلاهبرداری مردی جوان قرار گرفته‌بودند، تحقیقاتی گسترده برای شناسایی متهم این پرونده از سوی تیمی از کارآگاهان پلیس Police آگاهی آغاز شد.

در بررسی اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد که این فرد شیاد به بهانه کمک به فردی نیازمند و نداشتن کارت عابر‌بانک، از مال‌باختگان درخواست می‌کرده تا مبلغ ۵٠هزار تومان برایش کارت‌به‌کارت کنند و متهم در قبال این کارت‌به‌کارت، مبلغ موردنظر را به صورت نقدی به آنان می‌داده‌است، اما این فرد سودجو هنگام انجام عملیات کارت‌به‌کارت، همه موجودی مال‌باختگان را به کارت خود واریز می‌کرده‌است.تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در ادامه تحقیقات تخصصی و میدانی خود، به اطلاعاتی مبنی‌بر پرسه‌زنی این فرد در محل دستگاه‌های عابربانک شلوغ و پرتردد و همچنین کلاهبرداری ٢میلیاردریالی او از شهروندان مشهدی دست یافتند.

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در اقدامی پوششی، محل اختفای این کلاهبردار حرفه‌ای را در مشهد شناسایی کردند و تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. ماموران پس از تکمیل تحقیقات و با هماهنگی مقام قضایی، وارد عمل شدو طولی نکشید که متهم اصلی این پرونده را در حالی که در مخفیگاهش مشغول استراحت بود، دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در تشریح این پرونده عنوان کرد: ماموران پس از دستگیری این مرد جوان، خانه او را مورد بازرسی قرار دادند که در این میان، ٢٣عدد کارت بانکی مسروقه کشف و ضبط کردند.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: متهم در ابتدا، حاضر به همکاری با پلیس نبود، اما با مشاهده مستندات قانونی و فیلم‌های ثبت‌شده چند دستگاه عابر‌بانک، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز کلاهبرداری‌هایش از سالمندان برداشت.

وی با اشاره به شناسایی متهم از سوی مال‌باختگان، عنوان کرد: با دستگیری این فرد، تاکنون ٣٠شهروند سالمند که مورد کلاهبرداری ٢میلیاردریالی متهم اصلی این پرونده قرار گرفته‌بودند، با حضور در مرکز فرماندهی پلیس آگاهی و شناسایی این فرد شیاد، شکایت خود از او را تنظیم کرده‌اند.

رزمخواه گفت: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده، روانه دادسرا شد و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی از او ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در ادامه، به دستگیری دو سارق و کیف‌قاپ حرفه‌ای در شهرهای مشهد و قم اشاره کرد و افزود: در پی اعلام یک فقره کیف‌قاپی از خانمی جوان در هسته مرکزی مشهد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت Stealing پایگاه ثامن قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی اظهارات مال‌باخته که تبعه خارجی است، مشخص شد او در یکی از مراکز تجاری مشغول خرید بوده که کیف حاوی مدارک شناسایی، مقادیر زیادی وجه نقد و تلفن همراهش توسط دو زن جوان سرقت شده‌است.

رزمخواه ادامه داد: تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده با رد‌زنی و تحقیقات گسترده میدانی، دو متهم اصلی این پرونده که از سارقان معروف و سابقه‌دار شهر مشهد و قم هستند را حین سرقت از یک تبعه خارجی دیگر شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه ثامن و در بازجویی‌های پلیسی، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد. همچنین بانوان پلیس ضمن بازرسی بدنی از این دو زن سارق، یک دستگاه تلفن همراه، ١٢میلیون و ٧۵هزار ریال وجه نقد، ۵٠هزار دینار عراقی و یک کیف پول حاوی ٣٠٠دلار کشف کردندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

کیفرخواست قطع دست برای دزدعنکبوتی شمال تهران+عکس

اقدام وقیحانه 3 دزد مسلح با زن و شوهر در مقابل چشمان کودک 7 ساله + عکس

زنان و دختران کارمند در دام شیطانی دکتر قلابی

این زن و شوهر قرار گذاشتن 25 سال بعد طلاق بگیرند / توافق عجیب تازه عروس و داماد +عکس دادگاه خانواده

اقدام زشت یک گورکن با جسد فریزی شده یک دختر جوان

بازیگر مشهور سینما بعد از 11 سال هنوز برای این دختر کادوی تولد میفرستد! +عکس

بازیگر زن 38 ساله ایرانی باردار شد +عکس جدید

فرار خواننده زن مشهور از چنگ گروگانگیران +عکس و شرح ماجرا

 

کدخبر: 227842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟