به گزارش رکنا، سرهنگ هادی میرزایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت دو نفر مبنی بر کلاهبرداری فردی که از طریق شبکه های اجتماعی در زمینه خرید و فروش قالی ، محصولات کشاورزی و... فعالیت می کرد موضوع در دستور کار ویژه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود:در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم فریبکار پس از تبلیغات گسترده در یکی از شبکه های اجتماعی و دادن قیمت مناسب به خریداران ، بنا به درخواست فروشندگان قالی دست بافت به همراه 2 نفر از هم دستانش وارد شهر راور می شود.

سرهنگ میرزایی در ادامه بیان داشت: متهمان در روز تعطیل با حضور در خانه فروشندگان که در زمینه بافت قالی فعالیت می کردند، اقدام به خرید دو تخته قالی به ارزش 90میلیون ریال از یک قالیباف و همچنین دو تخته قالی نفیس دیگر به ارزش 760 میلیون ریال از فرد دیگری کرده و در قبال آن چکی به تاریخ دو روز بعد ارائه دادند.

وی افزود: شاکیان پس از مراجعه به بانک برای وصول پول دریافتند که چک ارائه شده، مربوط به شخصی متوفی می باشد که به سرقت Stealing رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان راور با اشاره به تلاش پلیس در شناسایی متهمان خاطر نشان کرد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی فرد مورد نظر را در شهر کرمان شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است و دستگیری هم دستان وی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ هادی میرزایی افزود: لازم است شهروندان قبل از انجام معاملات روز مره خود چک و وضعیت حساب فرد خریدار را از بانک مورد نظر استعلام کنند و فریب تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و در صورت آگاهی از فعالیت افراد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟