به کودکانتان رشوه ندهید

یک گروه از کارشناسان امور فرزند پروری در امریکا پس از 40 سال تحقیق تشویق کودکان را با پول برای درس خواندن نه تنها رد کرد بلکه گفت نتیجه معکوسی خواهد داد.

اکنون زمان آن رسیده تا این تفکر که پرداخت پول در فرزندان موجب ایجاد انگیزه در آن ها خواهد شد را از یاد ببرید.

امی مک کردی _کارشناس امور فرزند پروری و بنیانگذار راه حل های فرزندپروری مثبت – در راس یک گروه از محققان در مورد پژوهش روی این موضوع گفت :امروزه به عنوان یک استراتژی فرزندپروری ، کودکان بابت کسب نمرات خوب و موفقیت تحصیلی پول جایزه می گیرند ،ولی والدین باید آگاه باشند در نهایت به نتیجه معکوسی خواهند رسید.

این محقق افزود : تحقیقات صورت گرفته در بیشتر از چهر دهه نشان می دهد پاداش های خارجی انگیزه های درونی و ذاتی را کاهش می دهند .به بیان دیگر،با دادن پول دانش آموزان کمتر احتمال دارد تا به کشف و درک علاقه خود به انگلیسی برسند و برای مثال تنها هدف آنها از گرفتن نمرات خوب در آزمون بدست آوردن مقداری پول باشد.ثابت شده است به جز مورد بالا پرداخت پول به عنوان جایزه به خلاقیت فرزند آسیب می رساند.در یک تحقق که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده است سعی در بالا بردن نمرات آزمون کودکان با پرداخت پول نقد کالبد شکافی شد و آنان اعلام کردند :

کودکان پیش دبستانی به دو دسته تقسیم می شوند .گروهی که برای نقاشی هایشان ستاره های طلایی می گرفتند و گروه دیگری که برای این کار به آنها ستاره ای داده نمی شد .

هر دو گروه با شور و اشتیاق نقاشی می کردند اما وقتی از آنها خواسته شد تا بدون جایزه مجدد طرحی بکشند ، گروهی که ستاره های طلایی جایزه می گرفتند زمان نقاشی خود را نیم ساعت کاهش دادند. این نشان داد آنها وقتی جایزه ای در کار نباشد شور و اشتیاق خود را برای انجام کار از دست می دهند. همچنین باید یادآوری کرد هر گونه پرداخت و دادن رشوهدر ازای دریافت نمره خوب تنها به تقویت احساس حق در کودک می انجامد ، توضیح اینکه او چه چیز خواهد گرفت در مقابل این سوال در ذهن او که ( این کار چه چیز برای من به همراه دارد (مادی). در نهایت ، هدف این است تا کودک بفهمد مسئولیت های عمومی مثل توجه کردن و استفاده از خود و توانمندی ها چیزهایی است که باید در وهله ی اول انجام گیرد نه چیزهایی که بخاطرشان جایزه بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 237634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟