به گزارش رکنا، با تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است هشدار وضع هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه به شرح زیر پیش بینی می شود.
دوشنبه ۳۰ اسفند ماه ۹۵ بارش باران همراه با شرایط تندری که موجب رگبار باران و تگرگ و وقوع صائقه در جنوب و غرب کرمان، جنوب و شرق فارس، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان می شود و پیامد آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و همچنین گاهی وزش باد شدید خواهد بود.
سه شنبه یکم فروردین ماه ۹۶ بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن آب رودخانه ها در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان پیش بینی می شود.
شایان ذکر است که در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی چهارمحال و بختیاری، لرستان و مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی در جاده های منتهی به سواحل شمالی در دوشنبه تا اوایل سه شنبه گاهی بارش برف پیش بینی می شود و همچنین در سه شنبه تا اوایل چهارشنبه جاده ها و گردنه های کوهستانی البرز منتهی به شمال کشور و در جاده های کوهستانی کرمانشاه، کردستان، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی گاهی بارش برف خواهد بود و خلیج فارس و دریای خزر با وزش باد شدید شمال غربی از امروز تا سه شنبه مواج پیش بینی می شود.
از هموطنان در خواست می شود برای سفر و عبور از مناطق کوهستانی قبلا اطلاعات جاده را از سازمان راهداری جویا شوند و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند. 
همچنین در این مدت از برپا کردن چادر در مناطق مستعد سیل، مسیلها یا حاشیه رودخانه ها در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خودداری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟