۴ درصد فوتی‌های نوروزی کمتر شده است

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه بازدید از پلیس Police راه آزادراه کرج قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام موج نخست سفرهای نوروزی اظهار داشت: موج اول سفرهای نوروزی در حالی به پایان رسید که خوشبختانه شاهد ارتقاء فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی هموطنانمان بودیم و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد طی این مدت 44 درصد کشته‌شدگان سوانح ترافیکی در صحنهتصادف Crash کاهش داشته است. 
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: همچنین تعداد تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور کاهش داشته و تعداد مجروحین سوانح رانندگی نیز 5 درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است. 
وی گفت: این کاهش تلفات و سوانح ترافیکی در حالی که از یک سو امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی بودیم و از سوی دیگر بارش‌ها شرایط سختی را برای رانندگان به وجود آورده بود. 
مومنی با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از مسافران خواست با توجه به فشرده بودن ترافیک برگشت مسافران همزمان با پایان تعطیلات نورزی، زمانبندی مناسبی برای بازگشت خود داشته باشند.

139512292242505810344604
جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقاط پر تردد کشور افزود: طبق آمار به دست آمده استان‌های مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی پر تردد ترین استان‌های کشور بودند و محور تهران کرج و کرج قزوین پرترددترین محور کشور بود.
به گفته مومنی بیشترین علت وقوع سوانح ترافیکی نوروزی عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است که 40 درصد تصادفات انجام شده در این مدت از نوع واژگونی بوده که لازم است رانندگان جداً از رانندگی در حین خستگی پرهیز کنند. 
* کاهش 6 درصدی سرقتهای مهم در نوروزی
وی در ادامه با اشاره به موضوعات امنیتی و انتظامی در نوروز گفت: خوشبختانه سرقت‌ها در نوروز 6 درصد کاهش داشت و جرائم خشن از جمله قتل Murder و سرقت Stealing مسلحانه نیز با کاهش وقوع همراه بوده است. 
مومنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما قالب شاخص‌های امنیتی و انتظامی شاهد کاهش جرائم بودیم و تنها در حوزه جرائم خرد افزایش 6 تا 4 درصدی را داشتیم.
جانشین فرمانده ناجا در پایان با اشاره به برخی آمارها از تمهیدات نوروزی پلیس گفت: 100 هزار نفر در بزرگترین طرح عملیاتی کشور حضور دارند و 25 هزار تیم گشتی پلیس در سراسر کشور بسیج شده‌اند و 3300 ایستگاه ثابت و سیار به همراه 30 فروند بالگرد تلاش دارند تا امنیت و آرامش را برای تمام هموطنان فراهم کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟