نقش مشارکت مردمی در استقرار امنیت در جامعه

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری رئیس پلیس Police کشور در همایش ملی سهم من درامنیت وآرامش عنوان کرد: مشارکت مردمی موجب استقرار امنیت در جامعه می شود در هر نقطه ای که مردم مشارکت بیشتری از خود نشان دادند امنیت نیز افزایش پیدا می کند.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم در دنیا مساله امنیت است اگر در جامعه ای امنیت نباشد توسعه معنا پیدا نمی کند اما در سایه امنیت می توان به پیشرفت در عرصه های علمی، سیاسی اقتصادی، فرهنگی دست یافت.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها در مورد امنیت مطالب مهمی را بیان کردند به گفته ایشان نیروی انتظامی از ارکان مهم در ایجاد امنیت است امروز کشور ما با وجود شرایط نا امن در منطقه از امنیت با ثبات و کاملی برخوردار است که این نعمت مرهون انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهیدان عرصه امنیت و مدافعین حرم می باشد.
اشتری بیان کرد: مشارکت مردم در ایجاد امنیت و ثبات آن اهمیت زیادی دارد چرا که یک فرد و یا یک دستگاه به تنهایی نمی تواند در جهت تامین امنیت موفق باشد.
وی خاطرنشان کرد: این مشارکت مردمی در استقرار امنیت جایگاه مهمی دارد مساله امنیت در جامعه اثر گذار است از طرفی خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی، آموزشی و تربیتی در تامین امنیت نقش مهمی را ایفاء می کنند.
رئیس پلیس کشور بیان کرد: در طول دفاع مقدس دولت بعث عراق با پشتیبانی دولت های قدرتمند در مقابله با انقلاب نوپای ما به میدان آمد و مردم تحت عنوان بسیج در دفاع مقدس حضور یافتند و با مشارکتشان معادله جنگ تغییر کرد.
وی با تاکید بر جایگاه اقدامات پیشگیرانه در جرم Crime اظهار کرد: باید جامعه در مقابله با آسیب ها خود را واکسینه کند در واقع با قدرت پیشگیری می توان بسیاری از آسیب ها را پیش بینی و از آن جلوگیری کرد.
اشتری تصریح کرد: لازم است با اقدامات پیشگیرانه مانع از آسیب ها شد با این اقدامات می توان از ایجاد بسترهای جرم جلوگیری به عمل آورد.
وی گفت:طبق بررسی های موجود از میان آمار و ارقام متوجه می شویم بسیاری از آسیب ها قابل پیشگیری است در این میان برخی از دستگاهها و نهادها نیز در پیشگیری از جرم سهیم می باشند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم بهره گیری از تجهیزات نوین و فناوری های پیشرفته مطابق با معیارهای اسلامی در مقابله با جرائم و پیشگیری از وقوع جرم است.
وی بیان کرد: در این راستا باید سامانه های امنیتی هوشمند توسعه یابد تا با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر در حوزه امنیت دست یابیم.
اشتری یادآور شد:استفاده از دوربین های مجهز علاوه بر رویکرد ترافیکی می تواند در ارتقای امنیت و شناسایی مجرمان اثر گذار باشد همان گونه که در سرقت Stealing های مسلحانه در سال گذشته توانستیم با استفاده از دوربین ها عوامل سرقت را شناسایی نمائیم.
وی گفت:یکی از ظرفیت های مهم در کاهش جرم توجه به تولید و اشتغال مطابق با منویات رهبری در سال اقتصاد مقاومتی است اگر چه برخی از مجرمان از وضعیت مالی بالایی برخوردارند اما نمی توان تاثیر مشکلات اقتصادی را بر ایجاد آسیب ها نادیده گرفت.
رئیس پلیس کشور عنوان کرد:استان قم به برکت وجود علما از امنیت مطلوبی برخوردار است و امنیت و آرامش خوبی وجود دارد از طرفی حضور اتباع خارجی که مهمان های ما به شمار می روند از مولفه های حساسی است و اهمیت تامین امنیت را در قم افزایش می دهد.
وی در پایان بیان کرد:اعتماد مردم به نیروی انتظامی بزرگترین سرمایه است در این راستا با اقتدار همراه با رافت و عدالت در صدد ایجاد امنیت هستیم نیروی انتظامی در برابر بر هم زنندگان امنیت با اقتدار در صحنه حاضر است و در قبال مردم با رافت و عدالت به انجام وظیفه می پردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟