بیست و ششم اسفندماه سال 94 مردسالخورده‌ای به نام علی، پلیس را از ماجرای گروگان‌گیری با خبر کرد.

مرد 70ساله گفت: من کارخانه‌دار هستم و وضع مالی خوبی دارم. چند روز قبل هنگام خارج شدن از خانه‌ام مردی با موتور سد راهم شد و با تهدید اسلحه و شوکر خودش را مأمور معرفی کرد. او مدعی شد با خودروی من جسدی حمل شده و باید برای تحقیق همراه او به پلیس آگاهی بروم. من هم از ترس سوار موتورش شدم، اما به جای رفتن به اداره پلیس من را به خانه‌ای برد. بعد از آنکه دست و پایم را به شوفاژ بست و از من خواست با خانواده‌ام تماس بگیریم تا 8 میلیارد به حسابش واریز کنند. سپس یک چک 138 میلیون تومانی از من گرفت. شاکی ادامه داد: در مدتی که در آن خانه حبس بودم، متوجه شدم که روی رفتارش کنترل ندارد. شاکی در توضیح فرارش گفت: پنج روز از ماجرا گذشته بود تا اینکه متوجه شدم سیامک حال خوبی ندارد. موقعیت را مناسب دیدم و از آنجا فرار Escape کردم. شاکی گفت: احتمال می‌دهم پشت این سناریوی آدم‌ربایی مردی به نام یزدان باشد که با هم اختلاف مالی دارند.

پس از طرح شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی دست به تحقیق زدند و مرد آدم‌ربا را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها با اقرار به جرمش گفت: مدتی قبل مغازه پخش مواد غذایی داشتم و وضع مالی‌ام خوب بود، اما به خاطر پول‌هایی که نزول کرده بودم، ورشکسته شدم. متهم ادامه داد: من در باشگاهی که برای ورزش Sport می‌رفتم با یزدان، مربی بدنسازی آشنا شدم. او گفت مرد کارخانه‌داری را می‌شناسد که میلیاردها تومان پول نقد در خانه‌اش نگه می‌دارد و پیشنهاد داد با سرقت Stealing آن به ثروت خوبی برسیم. من هم وسوسه شدم و پیشنهاد او را قبول کرد. بعد از آن بود که در پوشش پلیس مرد کارخانه‌دار را ربودم و در خانه‌ام حبس کردم، اما او بدون اینکه پول را به من بدهد موفق به فرار شد. متهم گفت یک فقره چک را هم که از گروگان گرفته بودم، ارزشی نداشت. بعد از اعتراف متهم، یزدان هم به عنوان طراح نقشه بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد و گفت نقشی در ماجرا نداشته است.

پس از کامل شدن تحقیقات، پرونده روز گذشته برای رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی زالی و مستشار اسلامی قرار گرفت. مرد آدم‌ربا وقتی در جایگاه قرار گرفت، جرمش را قبول کرد و گفت که طراح نقشه یزدان بود. وقتی بازداشت شدم، یزدان از من خواست اتهام را به گردن بگیرم و قول داد که رضایت شاکی را جلب کند که قبول کردم، اما بعد از آن دیگر خبری از او نشد. وی ادامه داد: یزدان به من گفت که مرد کارخانه‌دار 8 میلیارد تومان پول نقد در خانه دارد. او از من خواست چند روز او را به گروگان بگیرم تا بتواند پول‌ها را سرقت کند. بعد هم پول را بین خودمان تقسیم می‌کنیم که قبول کردم. متهم گفت یزدان برایم شوکر و موتور تهیه کرد و من هم نقشه آدم‌ربایی را اجرا کردم. متهم در آخرین دفاعش گفت: اشتباهم را قبول دارم و از روی شاکی شرمنده‌ام. هر مجازاتی برایم در نظر بگیرید، می‌پذیرم. در آخر هیئت قضایی وارد شور شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟