پایگاه اطلاع رسانی پلیس Police فتا: سرهنگ کاکوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: زنی با مراجعه به پلیس بیان داشت که شخصی ناشناس از طریق یک آیدی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فریب ایشان فیلمی از وی اخذ و تهدید به انتشار فیلم در فضای مجازی می‌نماید.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و مستندات ارائه شده مشخص شد متهم که از دوستان نزدیک وی بوده به دلیل مشکل فیزیکی و از روی حسادت به شاکی طی ترفندی با استفاده از کلاه گیس و تغییر چهره‌، خود را به عنوان پسر معرفی و با فریب ایشان اقدام به اخذ تعدادی عکس و فیلم برهنه از ایشان کرده، پس از مدتی به انگیزه برهم زدن آرامش زندگی ایشان اقدام به ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها برای همسر ایشان کرده است .

سرهنگ کاکوان در ادامه گفت: متهم با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس شناسایی و پس از اخذ دستورقضایی به این پلیس دلالت و به بزه خود معترف و انگیزه‌اش را حسادت و اختلاف با شاکیه عنوان نمود‌. در نهایت پرونده طی گزارشی به همراه متهم به دادسرا ارسال و برای وی قرار صادر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه ارسال عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران اشتباه است، گفت: این امر می‌تواند زمینه‌های اخاذی و هتک حیثیت را برای مجرمان حرفه‌ای به وجود آورد.

وی خانواده را رکن اساسی جامعه خواند و افزود: لذا برای حفظ خانواده از هرگونه تهدید در فضای مجازی باید بدانیم مجرمین نیز در این فضا در کمین افراد بوده و پس از اخذ تصاویر و مطالب خصوصی شما اقدام به تهدید خواهند نمود پس برای حفظ خانواده از انتشار هرگونه عکس و یا فیلم خصوصی در این فضا پرهیز نمائیم.

سرهنگ کاکوان در پایان گفت: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت نمایید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟