یارانه کم درآمدها ، این ماه افزایش داشت

رکنا اقتصادی: در حالی که هفته گذشته هفتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که دولت در ماه قبل با توجه به وعده‌ای که داده بود یارانه اقشار کم‌درآمد جامعه چون عضو کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را افزایش داد.

 علاوه بر این در روزهای قبل از واریز هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی پیامکی از سوی سازمان هدفمندی یارانه برای برخی از سرپرستان خانوار ارسال شد مبنی بر وصل مجدد یارانه، اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی از این خانوارها در مرحله دوم هدفمندی یارانه از لیست انصراف داده بودند ولی پیامکی مبنی بر وصل مجدد یارانه‌شان دریافت کردند که این موضوع نیز با توجه به نزدیکی به انتخابات در حالت تعلیق قرار گرفت و قرار شد تا وصل مجدد یارانه این خانوارها به دوره‌های بعد موکول شود.
در این میان سازمان هدفمندی یارانه اعلام کرد که پیامک واریز مجدد یارانه ها برای خانوارهایی ارسال شده که نسبت به قطع یارانه خود معترض بوده‌اند که این اقدام در ماه‌های گذشته نیز صورت می‌گرفته ولی اکثرافرادی که پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها را دریافت کردند جز افراد انصرافی بودند.
حال با این اوصاف و متوقف شدن واریز مجدد یارانه برخی از خانوارها، تکلف یارانه دو یا چند برابری اقشار کم‌درآمد جامعه در ابهام قرار دارد.
گفتنی است که دولت هموراه برای پرداخت یارانه در 26 هر ماه با مشکل روبرو بوده و وزیر اقتصاد شب پرداخت یارانه را به عنوان مصیبت عظمای دولت می‌داند.
همچنین با وجود ثابت بودن رقم بودجه هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری و کسری 7 میلیارد تومانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه، هنوز منابع تامین کننده یارانه دو برابری اقشار کم درآمد جامعه مشخص نیست.
با این تفاسیر موسوی لارگانی گفت: در مجلس هیچ مصوبه‌ای برای افزایش یارانه اقشار کم درآمد به تصویب نرسیده و قرار بود تا از اردیبهشت ما ه و همزمان با زمان واریز دومین حقوق سال 96، مستمری اقشار کم درآمد نیز افزایش یابد ولی در مورد دو برابر کردن یارانه این اقشار هیچ موضوعی در مجلس مطرح نشده و به علاوه منابع تامین آن نیز مشخص نیست.
روند افزایش یارانه اقشار کم درآمد جامعه در سال جاری در ابهام بوده و منابع تامین آن نیز مشخص نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟