به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، زن جوانی با مراجعه به پلیس Police فتا ادعا کرد که مدتی است فردی در تماس های زیاد از یک تلفن همگانی و با  توجه به اطلاعات دقیق و ریز که از زندگی شخصی و خصوصی ام دارد تهدید به اخاذی می کند و جالب اینکه از صحبت های بین من و خانواده ام نیز مطلع است.
وی ادامه : در این مورد به هیج کسی مشکوک نیستم و اسرار زندگی ام را نیز با هیج کس درمیان نگذاشته ام و نمی دانم این تهدیدها از سوی چه کسی صورت می گیرد.
کارشناسان پلیس فتا  با توجه به اظهارات زن جوان که مرد اخاذ از حرف های او با خانواده اش اطلاع دارد فرضیه احتمال یک نرم افزار جاسوسی بر روی گوشی موبایل زن جوان را در تحقیقات مورد بررسی قرار دادند.
ماموران با بررسی های تخصصی فایل های در حال اجرا بر روی گوشی متوجه شدند فایلی با نام "wifi" به صورت پنهانی در حال اجرا می باشد که مرتبط با هیچ یک از نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی نیست.
کارآگاهان پلیس فتا دریافتند که زن جوان چندی پیش در گروه "پاتوق" در تلگرام Telegram عضویت گرفته و با تبلیغ نرم افزاری جهت رتوش و ویرایش عکس، آن را دانلود و نصب کرده ولی این برنامه بر روی گوشی وی اضافه نشده است.
در ادامه مشخص شد برنامه جاسوسی از این طریق روی گوشی وی نصب گردیده و با بررسی های ویژه معلوم شد برنامه به طور خودکار در فواصل زمانی 20 دقیقه ای میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط صداهای اطراف می کند که تعداد 360 عدد فایل ضبط شده از محیط پیرامون زن جوان در گوشی کشف شد.
در ادامه بررسی نرم افزار جاسوسی ماموران پی بردند هر لحظه گوشی به اینترنت متصل می شود، فایل ها طبق برنامه ریزی قبلی، به ایمیلی مشخصی ارسال می گردد و متهم از این طریق توانسته است اطلاعات جامع و کامل از زن جوان بدست آورد.
با سرنخ های به دست آمده کارآگاهان دست به کار شده و با اقدامات پیچیده پلیسی موفق شدند مردی به نام مهدی، ساکن یکی از استان های کشور را شناسایی کنند. اما معلوم شد وی متهم اصلی نبوده و در ادامه ماموران با گسترش تحقیقات، متهم اصلی را شناسایی و با هماهنگی قضایی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
متهم در بازجویی ها گفت: برنامه نویس کامپیوتر هستم و این نرم افزار را 2 سال پیش به درخواست یکی از دوستانم نوشته و به وی فروختم که پس از چندی، جهت کنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم، آن را در گروه های تلگرامی قرار دادم. اما بعد متوجه شدم که می توانم از این برنامه جهت کسب درآمد نیز استفاده کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم با اطلاع از زندگی خصوصی زن جوان از وی اخاذی کنم که دستگیر شدم و پشیمان هستم.
هشدار پلیسی
نکته ای که در این پرونده اهمیت خود را نشان می دهد نا آگاهی عمومی در استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین و عدم شناخت آسیب های ناشی از این فضا و در نقطه مقابل آن به روز بودن توان علمی، دانش و تخصص کارآگاهان سایبری پلیس در پیگیری وقوع جرائم اینترنتی است که متهمان با هر شیوه نوین مجرمانه را شناسایی و دستگیر می کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

مردی در چالوس زنش را در یک صحنه ناموسی کشت!

مهران خواستگارم بود ولی یک شب مرا دزدید و ... / نمی دانم چرا آن کار زشت را با نسترن کردم!+ عکس

پشت شمشادهای پارک با دو دوستش کمین کرده بودند و ... / جوان شیطان صفت در چند قدمی اعدام توبه نامه نوشت و ... + عکس

خواهر زن مطلقه ام روح زندگی من و زنم را دزدید!

فرهاد مرا در یکی از خیابان های خلوت برد و با تهدید کاری با من کرد که از گفتنش شرم دارم!

ماجرای فوق العاده عجیب یک قاتل که صبح دیروز در کرج اعدام شد

2 قاتل در زندان مشهد اعدام شدند + جزئیات

14 مرد سست اراده 30 میلیون تومان دادند تا آرزوی خانم را ببینند اما ...

نقشه کثیف و بی رحمانه پزشک قلابی برای دختر کرمانی

راز شوم نوعروس خشم نامزد سابق را برانگیخت

دامادی که قبل از ازدواج اجباری دختر جوان را باردار کرده بود!

پیراهن صورتی دستگیر شد! + عکس

بلای وحشتناکی که 4 جوان روستایی در بیابان بر سر دختر دانشجو آوردند

مرد وحشی پس از آزار دختر دانش آموز به پیرزن 80 ساله هم رحم نکرد و ...+ عکس

عاشق دختر پرورشگاهی شدم اما ... / گفتگو با پسر یک کارخانه دار تهرانی که پس از ورشکستگی خودسوزی کرد + فیلم و عکس

مرگ تلخ کودک 3 ساله کرمانی با نیش عقرب

داماد را دزدیدند تا مهریه عروس خانم را بگیرند اما ...+عکس

 

کدخبر: 267073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟