به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی قزوین اظهار داشت: پرونده زمین خواری در قزوین از مدت‌هاست که با جدیت در حال پیگیری است و امروز به مردم استان اعلام می‌کنیم که این پروژه نزدیک به 10 ساله به طور کامل متوقف شده است و عاملین این زمین خواری دستگیر شدند.
وی افزود: دستگاه قضا در استان قزوین تاکنون اثبات کرده است که با کسی تعارف و اغماض ندارد و جلوی هر نوع بی‌قانونی در استان گرفته می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: مردم استان مطمئن باشند که دستگاه قضا با این افراد با جدیت برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد بیت المال در دست عده‌ای تصرف شود.
صادقی نیارکی اذعان کرد: متاسفانه این گروه پروژه زمین خواری خود را در قزوین از سال85 آغاز کردند و با سندسازی زمین‌های بیت‌المال را با هزینه‌های بسیار اندک فروختند.
وی تصریح کرد: تاکنون در این پرونده زمین خواری بیش از 70 قطعه زمین در مناطق مختلف استان آشکار شده است ولی متاسفانه به دلیل این که در این سال‌ها بارها این زمین‌ها معامله شده است بازپس گیری آن قدری زمان‌بر خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین همچنین افزود: با بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده این زمین‌ها نزدیک به 200 میلیارد تومان ارزش مالی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت روی این پرونده از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است و خوشبختانه امروز همه اعضای این باند دستگیر شده و در انتظار مجازات هستند.
صادقی نیارکی ابراز داشت: مسئله زمین خواری به عنوان یک تهدید بزرگ برای عموم مطرح است و ما در دستگاه قضا به شدت در حال برخورد با متخلفین در این حوزه هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: مسئله هفت سنگان نیز به عنوان یک پروژه زمین‌خواری مطرح بود ولی با بررسی‌های انجام شده مورد خاصی مشاهده نشد ولی این هشدار را به همه افراد می‌دهیم در صورتی که در حوزه زمین خواری فعالیت کنند با برخورد جدی دستگاه قضا روبه‌رو خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

دستگیری یکی از عناصر مسلح گروهک تروریستی پژاک در بانه

اعلام وضعیت بحرانی در ریگان / مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند

قتل در باشگاه بیلیارد میدان رازی تهران+ عکس

پرماجرا شدن یک تصادف ساده در اصفهان/ راننده عصبانی پلیس را زیر گرفت و ...

تجاوز 5 جوان به دختر نوجوان در برابر چشمان نامزدش در آبادان + عکس

دختر خاله ام می خواهد از ارتباط های من با همکارانم به شوهرم بگوید و ...

شوهرم را دوست نداشتم / از روزی که ساسان را دیدم همه چیز تغییر کرد و ...

اسیدپاشی به پسر 19 ساله درنیمه شب چهار شنبه تهران + عکس

سقوط وحشتناک کودک ۵ ساله از تراس خانه در گرگان

راز ارتباط زن شوهردار با شایان در حاشیه قتل نگبهان یک موسسه خیریه لو رفت + عکس

عهد زشتی که زن و شوهر جوان از شب عروسی بستند!

مرگ زن باردار با نیش عقرب در کرمان / این زن به بیمارستان شهر انتقال یافت ولی ...

راننده عصبانی پسر 17 ساله را در خیابان نواب زیر گرفت و کشت + عکس

قتل در خیابان یک طرفه! + عکس

قتل ناموسی در بلوار ابوذر تهران

 

کدخبر: 275373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟