مشاور ارشد رهبر کاتولیک‌های جهان به اتهام تجاوز جنسی در دادگاه ملبورن محاکمه می‌شود

به نقل از یورو نیوز، کاردینال جرج پِل، وزیر دارایی واتیکان و یکی از مشاوران ارشد «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان، عنوان بالاترین مقام ارشد کلیسای کاتولیک را که تاکنون به سوء‌استفاده جنسی از کودکان متهم می‌شود، از آن خود کرد.

کاردینال جرج پِل 76 ساله ماه گذشته متهم شد در دهه‌های 70 و 80 میلادی در شهر «بَلرت» در یکصد کیلومتری ملبورن، مرتکب آزار و اذیت جنسی کودکان شده است. مشاور ارشد پاپ فرانسیس با رد این اتهامات آن‌ها را ترور Assassination شخصیتی بیرحمانه توصیف کرد.

جرج پِل در گفتگو با ای بی سی نیوز اظهار داشت در جلسه رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه ملبورن استرالیا حاضر خواهد شد.

پلیس ملبورن جزئیات بیشتری درخصوص اتهامات کاردینال جرج پِل ارائه نداده است. با وجود این، آغاز رسیدگی به اتهامات این مقام ارشد کلیسای کاتولیک در ارتباط با پرونده جنجالی فساد اخلاقی کشیش‌ها در بلرت است. تحقیقات دولت استرالیا نتایج تکان‌دهنده‌ای را از سوء‌استفاده جنسی از کودکان و تلاش‌ها برای پاپوش گذاشتن بر روی این جنایت‌ها، فاش کرده است. تاکنون 17 کشیش به سوء‌استفاده جنسی در شهر بلرت متهم شده‌اند.

پیش از احضار کاردینال جرج پِل به داداگاه، قربانیان این جنایت‌های جنسی نگران آن بودند که او از سوی کلیسا تحت محافظت قرار گیرد.

گفتنی است، جرج پل، کاردینال 76 ساله استرالیایی، پیش از آنکه اسقف اعظم ملبورن شود، کشیشی در شهر بلرت در ایالت ویکتوریای استرالیا بود. وی از سال 2014 در واتیکان زندگی می کند.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 286816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟