سیلاب مرگبار در گلستان و خراسان +عکس و جزئیات

در گلستان، خراسان شمالی و جنوبی با وجود اینکه سیلاب خسارت سنگینی بر جا گذاشت اما تلخ‌ترین تأثیر آن، جان باختن 4نفر و مفقود شدن پدری جوان و دختر خردسالش بود. بارش باران که از پنجشنبه در استان گلستان آغاز شده بود در عصر همان روز به اوج خود رسید. بارش باران در چند دقیقه موجب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.
شامگاه پنجشنبه در روستای افراخته علی‌آباد شدت بارش آنچنان بود که یک خودروی پراید که زن و شوهری همراه با کودک یکساله‌شان سوار بر آن بودند را با خود برد. این تنها حادثه Incident مهم نبود چرا که در گنبد کاووس نیز وزش تندباد و بارش باران خانواده‌ای را عزادار کرد. در جریان این حادثه جوانی ۲۱‌ساله از اهالی روستای قره‌ماخر که برای محکم کردن سقف خانه به پشت بام رفته بود بر اثر شدت وزش باد سقوط Fall کرد و جانش را از دست داد. در این شرایط بود که تیم‌های امداد و نجات راهی مناطق حادثه‌دیده شدند. علی‌آباد، کلاله، گنبدکاووس و آزادشهر مناطقی بودند که سیل بیشترین خسارت را به آنجا وارد کرده بود.
عملیات امداد و نجات در حالی ادامه داشت که هنوز هیچ‌کس از سرنوشت سرنشینان خودروی پراید خبر نداشت و معلوم نبود چه بر سر خانواده 3نفره آمده است. معلوم نبود سیل که همراه با گل و لای بود این خودرو را کجا برده است. با وجود این جست‌وجوها در این‌باره ادامه یافت تا اینکه صبح دیروز امدادگران توانستند پراید مچاله شده را در مسیر رودخانه زرین‌گل کشف کنند اما هنوز ردی از سرنشینان آن به‌دست نیامده بود.
وضعیت پراید نشان می‌داد که امیدی به زنده ماندن 3سرنشین آن نیست. ساعتی بعد معلوم شد که ارزیابی‌های امدادگران در این خصوص درست بوده، چرا که جسد مادر خانواده در کنار رودخانه کشف شد اما هیچ اثری از شوهر وی که از کارمندان شهرداری شهر خان ببین بود و دختر یکساله‌شان وجود نداشت. از سوی دیگر سیلاب در خراسان شمالی نیز جان یک نفر را گرفت. همچنین ظهر دیروز یک خودروی پراید با 4سرنشین هنگام عبور از منطقه غلامان گرفتار سیلاب شده بود.
در این حادثه هرچند 3نفر از سرنشینان پراید توانسته بودند جان خود را نجات دهند اما چهارمین نفر که زنی میانسال بود جان خود را از دست داد. در همین حال از درگز در خراسان رضوی نیز خبر می‌رسد که مردی 70ساله در روستای تیرگان بر اثر سیل جان خود را از دست داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟