شرکت دلورین خودروی پرنده خود را رسما معرفی کرد +عکس

شرکت خودروسازی دلورین (DeLorean Motor Company)، در سال ۱۹۷۵ با تلاش جان دلورین تأسیس شد. محصول مشهور این شرکت DMC-12 نام دارد که برای ساخت ورقه‌های بدنه‌ آن، از فولاد ضد زنگ استفاده شده است و درهای آن روبه‌بالا باز می‌شوند. از این خودرو در فیلم‌ «بازگشت به آینده» به‌عنوان ماشین زمان استفاده شد.
دلورین ارواسپیس (DeLorean Aerospace)، در سال ۲۰۱۲ توسط پاول دلورین (عموزاده‌ی جان دلورین) راه‌اندازی شد. محصول اخیر این شرکت DR-7 نام دارد. این پرنده عمودپرواز دو سرنشین، در کنار نیروی محرکه تولیدی توسط پروانه‌های خود، به سامانه هدایت خودران مجهز است و راننده‌ای با آموزش سطحی می‌تواند آن را هدایت کند.

خودروی پرنده
با بال‌های کوتاه انعطاف‌پذیر و کانارد‌ها (بال‌های کوچک نصب‌شده روی بال اصلی)، خودروی DR-7، جمع و جور و سبک طراحی شده است و به ظاهر ساده به نظر می‌رسد. این خودروی پرنده کاربردی، ۶ متر طول دارد و فاصله‌ بال‌های آن به ۵.۶ متر می‌رسد که در حالت بسته به DR-7، عرضی برابر با ۲.۳ متر می‌دهند و قابلیت جای‌گیری در گاراژ یا فضای پارکینگ را فراهم می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های DR-7 می‌توان به بدنه کامپوزیت مونوکوک (ساختار شاسی یکپارچه با بدنه) به همراه صندلی‌های پشت‌ سر هم و بال کانارد مقاوم در برابر واماندگی اشاره کرد.

خودروی پرنده
وجه تمایز این خودروی پرنده با سایر محصولات مشابه، یک جفت خط مرکزی و پروانه‌های برقی با قابلیت هدایت جهش برداری ۳۶۰ درجه است که به اعتقاد کارشناسان دلورین نسبت به نمونه‌های مشابه چندموتوره، ساده‌تر هستند و هزینه کمتری دارند؛ همچنین ثبات، ماندگاری و کارایی بهتری ارائه می‌دهند. سامانه هدایت خودران این خودرو، به گزینه دستی یا انسانی مجهز است تا تجربه و حس خلبانی تمام‌عیار را منتقل کند. پروانه‌هایی که در قلب سامانه نیرورسانی هدایت برداری دوقلوی خودرو تعبیه شده‌اند، هم برای نیرورسانی و هم کنترل استفاده می‌شوند؛ در حالت افقی، پروانه‌های مذکور امکان صعود و معلق شدن خودرو را در هوا به وجود می‌آورند و به DR-7 قدرت عملکرد در باند‌های کوتاه می‌دهند. در حالت عمودی، نیروی پرواز به سمت جلو فراهم می‌کنند و کج‌شدن پروانه‌ها به‌صورت هماهنگ، آن‌ها را به جایگزینی مناسب برای ایلرون‌های (قسمت متحرک بال هواپیما) مرسوم و سکان که در کاهش درگ مؤثرند، تبدیل می‌کند.
خودروی پرنده
کارشناسان دلورین می‌گویند پیشرانه برقی شارژی خودروی DR-7، بیشینه سرعت ۳۸۴ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند و در گشت‌زنی با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت،‌ برد مسافتی ۱۹۳ کیلومتر ارائه می‌دهد. از دیگر فناوری‌های متمایز استفاده‌شده در این خودرو که در آستانه ثبت اختراع قرار دارد، می‌توان به سامانه ایمنی هنگام خرابی (Failsafe) اشاره کرد. این سامانه در مواقع اضطراری که برق‌رسانی مختل شود، کاربرد دارد و به ادعای شرکت سازنده، این خودرو را برای استفاده شخصی یا به‌عنوان تاکسی شهری، قابل‌ قبول می‌کند. اطلاعاتی در مورد زمان عرضه یا قیمت این پرنده نیمه خودران ارائه نشده است؛ اما دو مدل مقیاس از آن ساخته شده‌ و یک نمونه‌ اولیه با سایز کامل هم در دست ساخت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟