خوراک رشته و عدس

مواد لازم  :
عدس 150 گرم 
سینه بوقلمون حبه ای خردکرده 350 گرم 
نمک به میزان لازم
زعفران حل کرده 1 قاشق چایخوری
پوست پرتقال یا پوست لیموی رنده کرده 1 قاشق چایخوری
کره 75 گرم
قیسی 10 تا 12 عدد
کشمش 150 گرم
خرمای هسته گرفته 150 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
ادویه پلوئی یک دوم قاشق چایخوری
خلال نارنج شیرین کرده 3 قاشق سوپخوری
گردوی خردکرده 100 گرم
روغن مایع 2-3 قاشق سوپخوری
رشته پلوئی 500 گرم

طرز تهیه  :
عدس را بپزید. در ظرف مناسبی بوقلمون، نمک، نیمی از زعفران و پوست لیموی رنده کرده را با هم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شود. حالا مقداری از کره را در ماهیتابه مناسبی روی اجاق گرم کنید، بوقلمون را در آن تفت دهید، شعله را کم کنید، در ظرف را بگذارید و به مدت 15 دقیقه بپزید.
قدری کره در تابه دیگری بریزید و قیسی‌ را همراه با زعفران باقیمانده تفت دهید. بعد کشمش و خرما را نیز جداگانه همراه با دارچین و ادویه تفت دهید. اینک بوقلمون، قیسی، کشمش، خرما، خلال نارنج و گردو را مخلوط نمائید. در این مرحله، در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی حرارت به جوش آورید، نمک و روغن مایع را بیفزائید و پس از آن رشته‌ و عدس را بریزید.
آن را آبکش کنید و مقداری آب روی آن بریزید. حالا کف و دیواره ظرف نسوز مناسبی را با مقداری کره چرب کنید، نیمی از عدس و رشته ها را کف ظرف بریزید، مخلوط فراهم کرده را روی عدس و رشته بدهید. سپس بقیه رشته‌ و عدس را بریزید و روی آن را با فویل بپوشانید.
در صورت لزوم، کمی کره روی رشته ها بریزید. اکنون ظرف را در فر، با دمای 220 درجه سانتیگراد بگذارید و خوراک را به مدت نیم ساعت بپزید. آنگاه در ظرف مناسبی برگردانید و اطراف آن را با خرما و قیسی تزئین نمائید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟