باید موزه پرواز  احیا شود

 احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد؛ اظهار کرد: احیای مجدد موزه پرواز، برای ماندگاری دلاور مردی پیشکسوتان ایثار و شهادت نیروی هوایی امری ضروری است.

وی افزود: حضور اثر گذار و ارزشمند سربازان و فرماندهان نیروی هوایی در جنگ تحمیلی شایان تقدیر است و در تکریم این افراد می توان اقدامات گسترده ای انجام داد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران پیش از وقوع جنگ تحمیلی نیز از جمله پایگاه های مهم فعالیت نیروی هوایی بود و برای انجام اقدامات مشترک در جهت پاسداشت نیروی هوایی، انجام اقدامات همه جانبه میان شهرداری و مجموعه نیروی هوایی ضروری است.

لزوم احداث موزه نیروی هوایی در بوستان ولایت

احمد مسجد جامعی ادامه داد: پادگان قلعه مرغی که در سال ۱۳۰۰ در شهر تهران احداث و هم اکنون بوستان ولایت در آن بنا شده است، می تواند به عنوان محلی برای احداث موزه نیروی هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تمام خلبانان ایرانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند در پادگان قلعه مرغی آموزش های نظامی مورد نیاز را دریافت کردند.

اهمیت نقش آشیانه‌های ویژه پرواز بوستان ولایت در هویت تاریخی شهر تهران

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: پادگان قلعه مرغی از معماری ویژه‌ای برخوردار است و وجود آشیانه های ویژه پرواز که با وجود احداث بوستان ولایت نیز حفظ شده اند، اهمیت بالایی در هویت تاریخی شهر تهران دارد.

مسجد جامعی گفت: با توجه به احداث نخستین پمپ بنزین پایتخت در پادگان قلعه مرغی قدیم(بوستان ولایت فعلی)، می توان از آن برای حفظ هویت تاریخی و گردشگری شهر تهران بهره مند شد.

وی افزود: حق دلاور مردی سربازان و فرماندهان نیروی هوایی دوران دفاع مقدس، به درستی به جا نیامده است و امیدواریم با همکاری شهرداری، نیروی هوایی و سایر دستگاه ها و شورای پنجم شهر تهران در جهت تکریم این افراد گامی موثر برداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 310216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟