وقتی خبر محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس اعلام شد به نظر می رسید این باشگاه و بازیکنش واکنش هایی متناسب با این اتفاق داشته باشند اما رفتار خونسردانه مدیران باشگاه و طارمی بیش از آن که باعث آرام شدن جو شود افکار عمومی را آزرد چرا که حالا ماجرای یک میلیارد و صدو پنجاه میلیون تومانی که هدایتی برای فسخ قرارداد داده بود و طارمی آن را به جای پرداخت به ریزه اسپور به حساب شخصی اش ریخته ، نیز به این پرونده ناخوشایند اضافه شده بود. ضیا عربشاهی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی در این رابطه گفت: «آقای طاهری ، طارمی و ترکاشوند ضربه بزرگی به پرسپولیس زدند و موجب ناراحتی همه پرسپولیسی ها شدند. آقای طاهری که مدیرعامل باشگاه است، چرا تن به چنین ماجرایی داده است و چرا تا الان ماجرا را برای مردم شفاف سازی نکردند؟»
شماره 14 پرسپولیس در ادامه با اشاره به بازی امشب پرسپولیس برابر الهلال گفت:«بازی با الهلال یک بازی خیلی سخت است و نباید به این مسایل توجه کرد که این تیم بازی قبلی اش را مساوی کرده است. الهلال تیمی است که سرمایه گذاری و برنامه ریزی طولانی و دقیقی انجام داده و سال های سال است که در آسیا حرف اول را می زند. این تیم معمولا جزو چهارتیم نهایی باشگاه های آسیا بوده ، بازیکنان گران قیمتی دارد و برای قهرمانی در آسیا آمده است. به نظر من پرسپولیس هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت برابر این تیم کار سختی خواهد داشت. متاسفانه ما در بازی امشب چهار بازیکن کلیدی تیم را نداریم.»
او افزود: «البته نباید فراموش کرد که نیمکت امسال نسبت به سال قبل خیلی قوی تر است و این نقطه امیدی برای برانکو محسوب می شود. اگر نیمکت همان نیمکت سال قبل بود شاید نمی توانستیم حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم. اما امسال بازیکنان توانمند و استانداردی روی نیمکت داریم. ضمن این که پرسپولیس در همه خطوط قدرت خیلی بالایی دارد به خصوص در فاز حمله که بازیکنان کلیدی و مهمی را در اختیار دارد.»
عربشاهی درباره این که مهره کلیدی پرسپولیس در این بازی کدام بازیکن می تواند باشد گفت:« به نظر من محسن مسلمان با پاس هایی که می دهد می تواند در بازی امشب نقش کلیدی بازی کند. او خیلی خوب تیم را به حرکت در می آورد.»
هافبک دفاعی سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره عملکرد محسن ربیع خواه گفت:« به نظرم ربیع خواه در زمان بازی و هنگامی که تیم در حالت تهاجمی است باید کمی خودش را از دفاع میانی و هافبک دفاعی جدا کرده و به بخش هجومی کمک کند. به نظر من ربیع خواه خیلی عقب بازی می کند و یک مقداری کند است. او باید کمی فعالیتش در زمین بیشتر باشد و در درگیری ها بیشتر از قدرت بدنی بالایش استفاده کند.»
او اضافه کرد:« برخلاف آن چه می گویند که پرسپولیس 2-4-4 لوزی بازی می کند من فکر می کنم پرسپولیس با یک هافبک دفاعی و سه هافبک چرخشی در جلوی آن بازی می کند. در این سیستم به نظرم محسن مسلمان نقش بسزایی را می تواند ایفا کند.»
هافبک سابق پرسپولیس درباره بشار رسن هم گفت:« به نظرم بشار خیلی بازیکن خوبی است ، تکنیک و هوش بالایی دارد. من همیشه گفته ام فوتبال عراق و سوریه شباهت زیادی به فوتبال ایران دارد. بشار بازیکنی است که خیلی دوست داشتم به پرسپولیس بیاید چرا که در عین جوانی می تواند سطح فنی تیم را بالاتر ببرد.»
ضیا عربشاهی در بخش پایانی صحبت هایش بازهم درباره مهدی طارمی و اتفاقات مربوط به پرونده این بازیکن گفت:« من تنها می توانم بگویم آقای طارمی، آقای خمارلو شما دارید با شعور میلیون ها ایرانی بازی می کنید.»
او گفت:« دو سال پیش که تیم اوضاع خوبی نداشت حسین هدایتی با پولی که به آقای نژاد فلاح داد زمینه آمدن برانکو به ایران را فراهم کرد و الا معلوم نبود سرنوشت این تیم چه می شد! حالا هم او یک میلیاردوخرده ای به طارمی داده است تا قراردادش را فسخ کند اما این کار را نکرده اند و حالا تیم با جریمه و محرومیت مواجه شده است. جالب است که خمارلو و طارمی با خونسردی می گویند : ایرادی ندارد!!! آقای خمارلو ، آقای طارمی شما دارید با میلیون ها ایرانی حرف می زنید و حق ندارید با شعور آن ها بازی کنید. این اصلا حرکت جالبی نبود اما من مقصر اصلی تمام این اتفاقات را آقای طاهری مدیرعامل و آقای ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات باشگاه می دانم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟