هنگام فرار از دست پلیس، جوان سابقه دار با سقوط از ساختمان پرونده اش برای همیشه بسته شد+عکس

به گزارش رکنا، ساعت 9 شامگاه 14 خرداد ماه امسال ماموران کلانتری 141 باغ فیض با خبر شدند که 3 مرد قصد سرقت از یک ساختمان مسکونی در خیابان ابوذر را داشتند که اهالی ساختمان متوجه این اقدام مجرمانه شده و دزدان پس از درگیری با اهالی ساختمان سوار بر خودروی پراید سفید رنگ پا به فرار گذاشته اند.

بدین ترتیب پس از تحقیقات ابتدایی ماموران کلانتری 141باغ فیض ، تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 34 برای تجسس های فنی وارد عمل شدند.

 

کارآگاهان در گام نخست با توجه به شماره پلاک خودروی دزدان که از سوی اهالی ساختمان به دست آمده بود تحقیقات خود را اغاز کردند و خیلی زود مشخص شد که صاحب خودرو مرد جوانی به نام حسن است که در منطقه رباط کریم به صورت قولنامه ای اقدام به خرید این خودرو کرده است.

ماموران در گام به بعدی با شناسایی حسن 33 ساله متوجه شدند که وی یکی از مجرمان سابقه دار است که بارها به خاطر جرایم مختلف از قبیل سرقت خودرو و خانه روانه زندان شده است و آخرین بار سال 93 از زندان آزاد شده است.

همین سرنخ کافی بود تا حسن به عنوان یکی از اعضای باند سارقان خانه شناسایی شود و زمانیکه ماموران برای دستگیری وی به مخفیگاهش در رباط کریم رفتند متوجه شدند که وی مدتی است که مخفیگاهش را تغییر داده و کسی از او اطلاعی ندارد که در ادامه ماموران مشخصات خودروی پراید این سارق حرفه ای را در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

روز 25 شهریور ماه امسال ماموران کلانتری 141 باغ فیض در حال گشت زنی بودند که به خودروی پراید سفید رنگی مشکوک شدند و پس از بررسی شماره پلاک آن مشخص شد که همان خودروی سارق تحت تعقیب ماموران است که در این مرحله دستور ایست برای راننده پراید سفید رنگ صادر شد و ماموران در اقدامی سریع مسیر مردان مرموز را بستند که راننده پراید با پیاده شدن از خودرو با پای پیاده اقدام به فرار کرد که در یک تعقیب و گریز کوتاه ماموران موفق به دستگیری راننده پراید شدند.

هنوز لحظاتی از دستگیری این متهم نگذشته بود که اهالی ساختمانی   با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 161 باغ فیض از پیدا شدن جسد مرد جوانی در  قسمت ورودی پارکینگ ساختمان اطلاع دادند که احتمال می رفت که جوان 30 ساله از بالای ساختمان سقوط کرده است و ماجرای سقوط مرگبار پسر جوان به ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران مخابره شد.

در حالیکه جسد پسر جوان از سوی اهالی ساختمان شناسایی نشده بود مشخص شد که راننده پراید همان حسن است که همراه دو تن از دوستانش به نام پرویز و مهدی قصد سرقت از ساختمانی که جسد پسر جوان پیدا شده بود را داشتند.

حسن در اعترافاتش به ماموران گفت: " پس از آزادی Freedom از زندان با سرگروهی یکی از مجرمان سابقه دار بنام پرویز  23 ساله و همراهی یکی از دوستانمان بنام مهدی  25 ساله یک باند سرقت از خانه تشکیل دادیم و  در آخرین سرقت مان دستگیر شدم.

وی افزود:، مهدی و پرویز از پشتِ ساختمان وارد ساختمان شده و خودشان را به پشت بام رساندند تا از آن طریق وارد خانه ها شوند که با دستگیری من آنها قصد فرار از محل را داشتند که مهدی از طبقه چهارم ساختمان به پائین سقوط کرد اما پرویز موفق به فرار شد .

با شناسایی قربانی این سرقت به نام  "مهدی " و بررسی سوابق وی مشخص شد که او نیز همانند "حسن" و "پرویز" از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی است که از مدتی پیش از محل سکونتش در منطقه رباط کریم متواری شده است .

همزمان با انجام تحقیقات از "حسن . " و اعتراف صریح وی به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران ، دستگیری پرویز  به عنوان سرکرده گروه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و نهایتا آخرین مخفیگاه پرویز در منطقه ی شهریار شناسایی و کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش  در روز 28 شهریور  در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

"پرویز " پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم آگاهی  اعترافات "حسن" را تأیید و عنوان داشت : "ما فقط پول و طلا سرقت می کردیم و طلاها را به یک مالخر در منطقه سرآسیاب می فروختیم ".

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران  ، با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی پرونده و دستگیری خریدار اصلی اموال مسروقه عنوان داشت : " متهمان در اعترافات خود صراحتا به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران بویژه در دو منطقه باغ فیض و جنت آباد اعتراف کرده اند که با شناسایی چندین محل سرقت و جمع بندی اظهارات این تعداد از مالباختگان ، تاکنون ارزش مالی پرونده به دو میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر تحقیقات از متهمین جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی شان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

در سفر خارجی زنم پوشش بدی داشت / با او در اتاق هتل درگیر شدم و !!+ عکس

حکم عجیب آزادی مرد شیطان صفت مجازی + عکس

ازدواج سفید خواهرم با جوان 20 ساله را تحمل نداشتم / قتل عام وحشتناک عروس و داماد! + عکس

نجات نیم میلیاردی یک جوان از چوبه دار + عکس

عکس وحشتناک از میز شام زن و شوهر آدمخوار (16+)

کور کردن دوچشم مرد ثروتمند به خاطر ساعت طلا

از لاک تنهایی تا باغ ویلایی! / شهرام و دختر عمه ام این بلا را سرم آوردند

قاتل دروغ می گوید / عمویم می خواست زن جوانی را به خانه مان بیاورد که مادرم مخالفت کرد و او با چاقو نیمه شب به ما حمله کرد + عکس

فایل صوتی دست قاتل کارخانه دار تهرانی را رو کرد

اشک های نانوایی که پسر دوست داشتنی اش را کشت + عکس

دلیل تاخیر در ورود پیکر شهید حججی به ایران اعلام شد / قرار بود سر شهید هم بیاید اما!

وقتی فرزاد از پشت شمشادهای پارک بیرون آمد، شوکه شدم چون او شوهرم بود!

شوهرم دوستان بی سرو پایش را به خانه می آورد تا اینکه!

راز یک کیلو طلا در عضو خاص بدن مسافر هواپیما ! +تصاویر

80 سال محرومیت از رانندگی + عکس

سرنوشت تلخ و مرگبار امیر علی 3 ماهه در خانه ای که دوستش داشتند!

دستگیری زوج آدم‌خوار در روسیه / آن ها 30 نفر را خوردند!

تحقیرهای همسرم کاری کرد که با نگاه شوم زن جوان خام شدم و در مخمصه افتادم

حمله وحشتناک "اسی بی غم" دبستان شهید دهستانی / او می خواست دانش آموزی را با نفت آتش بزند

کدخبر: 310289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟