دیگر امکان ندارد نقش ضعیف قبول کنم + فیلم و صوت
حجم ویدیو: 1.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

این بازیگر نقش های کمدی، امسال با کاراکترزنی به نام ملیحه در اولین فیلم بلند سهیل بیرقی درکنار لیلا حاتمی، دو دنیای متفاوت از بازیگری را به نگاه مخاطبان ارائه کردند که تاکید براین بود ،پتانسیل هایی در فضای بازیگری ایران وجود دارد که در فضای ترس از ریسک ها پنهان می مانند و خلاقیت هایی در این میانه غریب می مانند.

بهنوش بختیاری در این گفت و گو تاکید کرد، دیگر نقش های ضعیف بازی نمی کند حتی اگر مدت ها طول بکشد و بازی نکند.

*فیلم «من» فیلمی که باآن یکی از متفاوت ترین نقش هایی که تاکنون بهنوش بختیاری آن را بازی کرده است به تصویر می کشد . حال از یکسال پیش تاکنون این متفاوت بازی کردن ها و دور شدن از فضای کاراکترهایی که سال ها با بازی شما آنها را دیده بودیم همراه انتخاب هایتان شده است . کمتر در نقش های کمدی بازی می کنید ،‌حتی گریزی به تئاتر هم داشتید ، تجربه ای که تا پیش ازاین در پرونده کاریتان نبود. ازگذر از نقش های کلیشه شده با بازی خود بگویید

_ از یک مقطعی تصمیم گرفتم ، برچسب طنز را از خودم بردارم ، این لزوما به این معنی نیست که کمدین بودن خوب نیست، بلکه کمدین بودن مخصوصا برای خانم ها خیلی سخت است . از آنجایی که من ، برای کارم زحمت کشیدم ، همیشه در پی این بودم که نشان دهم ،بازیگر هستم و صرفا کمدین نیستم. یکسال پیش به تو کامل تصمیم خود را گرفتم تا از فضای طنز کمی کنده شده و در ژانرهای دیگر نیز توان بازیگری خود را بیازمایم. از همان زمان تا امروز برای عملی کردم قصد خود ، 25 فیلمنامه طنز را رد کردم .این رد کردن یعنی رد کردن پول و موقعیت ، ابتدا می ترسیدم ، هر دو را از دست بدهم. ولی در همان روزهای ترس ،بازی در فیلم «من» پیشنهاد شد ، فیلمی که اصلا طنز نبود . این پیشنهاد برایم تعجب داشت ، اینکه با شروع تصمیم من ، یک کارگردان درست برای اولین کار سینمایی بلند خود به من برای بازی در نقشی غیر کمدی اعتماد کرده بود.

*روزی که بازی در «من » به کارگردانی سهیل بیرقی پیشنهاد شد ، تصورتان از این انتخاب و پیشنهاد چه بود؟

_سهیل بیرقی معتقد بود که توانایی بازیگری ام بیشتر از تنها در فضای طنز است بازی کردن است . الان باید نتیجه را ارزیابی کرد . امیدوارم از انتخابشان پشیمان نشده باشند.

*از کاراکتر «ملیحه» بگویید ، نقشی که در «من » بازی کردید

_سهیل بیرقی کارگردان بسیار حساس و دقیقی است . در مسیر کاراکترسازی به شدت اصرار داشت سعی کنم از شیرین بودن دور باشم .زمانی که فیلمنامه را می خواندم ،‌اولین نکته ای که توجه ام را جلب کرد این بود که متوجه شدم، چقدر تکلیف این فیلمنامه مشخص است ، ابتدا فیلمنامه نظرم را جلب کرد ، تاحدی که اگر یک پلان از این فیلم نیز به من پیشنهاد می شد آن را بازی می کردم .مضاف بر اینکه سهیل بیرقی را از قبل می شناختم و میدانستم بسیار منضبط و دقیق است، همه این عوامل در کنار هم باعث شد که «من » و بازی در نقش ملیحه بله بگویم و دراین اثر بازی کنم و تجربه یک نقش متفاوت را برای خود رقم بزنم ..

*گفتید نقش متفاوت ، دراین فیلم ما هم بهنوش بختیاری متفاوت از همیشه را می بینیم و هم لیلا حاتمی از فضای دنیای که سال ها در کاراکترهای مختلف به شکل یکسان با کمی تفاوت بازی کرده بود را می بینیم ، اینجا لیلا حاتمی یک زن آرام نیست ، ناآرام است و همین بس برای اینکه این بازیگری از بازی که کلیشه شده بود دور شده به دنیای دیگر از فضاسازی یک نقش بپردازد . دو تفاوت در یک فیلم آنهم در اولین فیلم بلند یک کارگردان جوان ، نظرتان درباره گذر از کلیشه های قبلی چیست؟

_این اتفاق برای سینما خوب است ، برای ما دو بازیگر بهترین می تواند باشد . چون هر بازیگری، خواهان این است ازقالب همیشگی خود خارج شود ، چه خوب می شود مثلا نقش های کمدی به بازیگرانی داده شود که پیشتر فقط ملودرام بازی کرده اند یا برعکس دراین شرایط بازیگری چرخش موفق تری خواهد داشت و رشد بهتری در دنیای سینمای حاصل می شود. کافی است نگاه با شناخت داشته باشیم و اعتماد کنیم ..

*در جشنواره سال گذشته ، داوران سعید آقاخانی را بیشتر، در فضای کمدی بازی کرده بود، برگزیده ترین بازیگر مرد این فستیوال هنری انتخاب کردند، آنهم بخاطر بازی در فیلم خداحافظی طولانی و در نقشی که ذره ای هم طنز نبود. سعید آقاخانی سال گذشته سیمرغ به خانه برد فکر می کنید تفاوت بازی شما را نیز با دقت خواهند دید و سیمرغ در دستان بهنوش بختیاری جای خواهد گرفت ؟

همین که نقش من مورد قضاوت و داوری قرار می گیرد برایم خیلی ارزشمند است . مطمئنم که نه تنها من ،بلکه بازیگران دیگری که هم بازی کردند به چشم خواهند امد . امیدوارم داوران تلاش بازیگران را ببینند و فرقی بین بازیگری که برای رشد خود تلاش میکند و بازیگری که تلاش نمیکند قائل شوند و به این انتخاب های جسارت امیز بها بدهند . این احترام گذاشتن به پتانسیل افراد محسوب میشود. امیدوارم داوران متفاوت تر به این نقش ها نگاه کنند. همین که بازی ام دراین نقش دیده شود مطمئن هستم پیشنهاد های دلخواهم در دنیای نقش های متفاوت را در سال آینده حاصل خواهد داشت . در این سال های اخیر خسته شده بودم که به پروژه های مختلف دعوت می شدم و می رفتم ولی همه طنز بود فقط باید از خودم انرژی مضاعف می گذاشتم تا کاراکترها کمی متفاوت از قبلی شوند . قبول خیلی از نقش های کمدی نیز بخاطر مسائل مالی بود . الان سعی کرده ام در کنار بازیگری بیزینس دیگری هم داشته باشم تا درآمد حاصل از آن مرا در قبول کردن و نکردن نقش ها راحت تر کند .

*پس از این به بعد کمترشما را در ژانر طنز خواهیم دید ؟

_تنها می توانم بگویم ، دیگر امکان ندارد در فیلم ضعیف و نقش معمولی ظاهر شوم. الان دلم میخواهد، نقش ها ی خوب را تجربه کنم ، اگر نقش خوب پیشنهاد نشود حتی حاضرم که اصلا کار نکنم .

حجم فایل صوتی: 6.27M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 11111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟