کلاهبرداری تلگرامی زوج جوان با کانال فروش لباس

تحقیقات پلیس فتای خراسان رضوی برای دستگیری متهمان با شکایت زنی جوان شروع شد. این زن به مأموران گفت: چند روز قبل عضو یک کانال تلگرامی شدم که در زمینه فروش لباس‌های مارک فعالیت می‌کرد. قیمت لباس‌هایی که عکس‌ آنها در کانال منتشر شده بود مناسب بود و برای خرید چند دست لباس و ساعت، با شماره تلفنی که در کانال درج شده بود تماس گرفتم. زن جوانی گوشی را برداشت و خواست هزینه خرید را به حسابش کارت به کارت کنم و گفت که سفارشم را از طریق پست ارسال می‌کند اما پس از واریز پول، خبری از سفارشم نشد و چند روز بعد متوجه شدم که کانال از دسترس خارج شده است.
با شکایت این زن مأموران موفق شدند در بررسی‌های تخصصی مدیرکانال را که زن جوانی بود شناسایی و دستگیر کنند. او اعتراف کرد که همراه شوهرش دست به کلاهبرداری می‌زده است. وی گفت که یک سال از ازدواجشان می‌گذشت و چون درآمد خوبی نداشتند تصمیم به کلاهبرداری گرفته بودند.
این زن اعتراف کرد که برای جلب اعتماد طعمه‌هایشان از ترفندهایی استفاده می‌کردند که تعداد اعضای کانال را چندین‌هزار نفر نشان می‌داد تا وانمود کنند که مدت‌ها از فعالیتشان می‌گذرد و کاملا شناخته شده هستند. به گفته سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، با اعترافات زن جوان، شوهر او نیز دستگیر شد و به کلاهبرداری اعتراف کرد. وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد، از شهروندان خواست هنگام معاملات اینترنتی، زمانی اقدام به پرداخت وجه کنند که کالای مورد نظرشان را دریافت کرده‌اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 169935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟